Bonen erbij

Wat een inspirerend verhaal! Na het laatste applaus, is dat het gevoel wat overheerst bij de marketing professionals in de zaal. Een verhaal over groei, merkbeleving, en bewustwording. Maar ook over de kracht van herhaling. Nicole Freid, Directeur Marketing & Innovatie bij HAK, nam ons op de 2e maandagavond in juni mee in het verhaal van de bonen van HAK. Een marketingcase die beloond is met een zilveren Effie, en een gouden Wheel of Retail.

Hoe een categorie in de verdrukking weer hip te maken in de hedendaagse tijdgeest? Het is een vraagstuk dat menig marketeer bij traditionele (food)bedrijven voor een uitdaging stelt. In een tijd waarin duurzaam, lokaal, en gezond eten voorop staan, werd het conserveerschap steeds vaker overgeslagen door de winkelende consument. Tijd om veranderingen door te voeren!

En zo geschiedde. ‘Bonen erbij!’ werd een niet te missen marketinguiting, onder aanvoering van de oer-Hollandse tv-kok Herman den Blijker. Zo gebruikelijk als het nu klinkt, was het zeker niet. Nicole nam ons mee in de keuzes die gemaakt zijn, de ontwikkelingen, en de doorgevoerde innovaties die HAK hebben gebracht naar het punt waar ze nu staan; terug in de spotlight van de hedendaagse consument!

Na de pauze was het tijd om mee te schrijven aan het volgende hoofdstuk voor HAK. De deelnemers gingen in groepjes aan de slag met de vraag ‘wat zou HAK moeten veranderen om het succes en momentum vast te houden?’. Een mooie manier om ook te leren van de andere marketeers in de zaal. Nicole nam de frisse ideeën graag in ontvangst en mee terug naar Giessen. Zo sneed het mes weer aan meerdere kanten tijdens deze laatste TMN-sessie voor de zomervakantie.

Voor degene die het gemist hebben, of juist nogmaals geprikkeld willen worden door het verhaal van HAK, op deze pagina zie je het filmpje welk de Effie-case van HAK samenvat.

Een mooie zomer en graag tot ziens bij de volgende sessie op 11 september over Influencemarketing!

door Dennis van Vulpen