Inloggen
Inloggen
Werfselect - Brand Manager Benelux

Brand Manager Benelux

Bij Nutrition & Santé Benelux in Breda

Functie

FMCG-Food, regio Breda

Zie jij jezelf al werken bij een internationale speler waarin gezondheid en voeding centraal staan? Waar je het verschil kan maken doordat je echt aan het stuur zit voor jouw productsegment? Weet jij bovendien wat er voor nodig is om nieuwe producten succesvol te introduceren in het retailkanaal? En heb jij het in je om zowel interne stakeholders als externe partners te inspireren en verder te brengen? Dan gaan we graag met jou in gesprek!


Dit zijn je verantwoordelijkheden

In deze functie werk je in nauwe samenwerking met Group Brand Manager en de collega’s van het marketingteam aan de ontwikkeling en implementatie van het marketing- en productbeleid van een aantal merken en producten in de Benelux. Je bent verantwoordelijk voor strategie en tactiek van de diverse SKU’s, de ontwikkeling van jouw deel van de categorie, denkt mee over de lange termijn visie en zorgt voor een optimale executie van alle onderliggende merken.

Dit is wat je gaat doen

Je doel is een optimaal marketing- en productbeleid te voeren voor je segment. Daarom ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan marketing disciplines. Daarnaast ben je sparring partner voor de Group Brand Manager en werk je intensief samen met andere afdelingen. Binnen je disciplines vallen de volgende activiteiten:


Brand Management

  • Ontwikkelen en implementeren van de merk- en productplannen inclusief positionering, productontwikkeling en campagnes voor jouw merken

Category management

· Meedenken over de lange termijn visie op jouw categorie producten

· SKU-advies over alle merken per kanaal inclusief cross-promotie planning i.s.m. Sales

Marktanalyse

· Marktcijfers analyseren, marktonderzoek initiëren en laten uitvoeren

· Trends in de markt volgen inclusief concurrentie analyse

Product ontwikkeling

· Initiëren en ondersteunen van productintroducties incl. priorisering nieuwe producten en opstellen interne business reviews

Budget

· Bewaken van je brand budget en P&L doelstellingen van alle merken in je segment


Over de organisatie

De missie van deze organisatie is: “We create new products for a better health worldwide”. Hieruit blijkt direct zowel de innovatiekracht van het bedrijf dat garant staat voor diverse productinnovaties en introducties per jaar, alsook de scope van de groep: gezondheidsproducten.

Het bedrijf is aanwezig in 40 landen en actief op een4tal segmenten met diverse merken.

Marketing heeft een prominente positie binnen dit bedrijf. Het bedrijf kenmerkt zich door betrokken collega’s met passie voor hun beroep: het werk stopt nooit! Collega’s waarderen een gefundeerde mening en meedenken over belangrijke onderwerpen buiten je eigen scope wordt nagestreefd. Zorgvuldigheid is belangrijk en de organisatie is fact-based. Zeker op het gebied van bijvoorbeeld procedures rond voedselveiligheid, ingrediënten, etc. waarbij voldaan moet worden aan de regels van EFSA (voedingscentrum). De voertaal binnen de organisatie is Engels.


Dit zien we graag terug in een kandidaat

Je bent een ervaren marketeer plus een zelfstartende denker die het heerlijk vindt om ook zelf aan te pakken. Je bent ondernemend, werkt altijd fact-based en weet anderen met jouw enthousiasme en inhoudelijke kennis te inspireren en motiveren. Je bent een sterke communicator en schakelt moeiteloos met zowel interne als externe relaties. Je bent flexibel, kan goed multitasken en krijgt energie van het behalen van ambitieuze groeiplannen.

En verder vragen we:

  • Een relevante afgeronde HBO- of WO-opleiding richting marketing, of marcom
  • Minimaal 3 jaar ervaring in marketing en product management, binnen FMCG of OTC
  • Ervaring met extern bureau management waaronder media, pr, creatie en social
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Ervaring met werken voor een Benelux organisatie en markt is een pré

Wat biedt deze opdrachtgever jou?

Een uitdagende functie waarin je de diverse facetten uit FMCG marketing onder je hoede krijgt. Waarbinnen je in samenwerking met de Group Brand Manager je marketingervaring kan uitbreiden in een internationale organisatie met ruimte voor lokale / landelijke initiatieven. Het bedrijf biedt een bijpassend aantrekkelijk pakket bestaande uit o.a. een marktconform salaris, laptop en mobiel van de zaak en overige secundaire arbeidsvoorwaarden.


Jolien de Haan – Visser

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Jolien de Haan - Visser
jolien@werfselect.nl
033-4224022