Brand Manager bij elho – Tilburg, Noord-Brabant

Bij elho in Tilburg, Noord-Brabant

Introductie

Ben jij een inspirerende Brand Manager? Een merkenbouwer pur sang met een groot talent voor effectieve content? En werk jij graag bij een organisatie met een uitgesproken ‘groene’ purpose? Dan is dit een hele mooie rol voor jou!

Organisatie

De organisatie elho – ‘Bring today’s nature into people’s daily lives’

De natuur heeft een steeds grotere aantrekkingskracht op ons. En planten en ‘groen’ zijn de laatste jaren enorm in populariteit gestegen. Want de natuur maakt je happy & boost je energie. elho wil daar graag een bijdrage aan leveren en inspireert mensen om meer groen in het dagelijks leven te brengen. Dat doen zij met mooie, duurzame bloempotten en slimme oplossingen waar jij en de natuur blij van worden.

elho is een trots familiebedrijf. Zij is de innovatieve marktleider in kunststof (design) bloempotten en plantenbakken en aanverwante artikelen. Al meer dan 55 jaar werkt het Elho team vanuit hun geavanceerde fabriek in Tilburg aan duurzame productontwikkeling en innovatieve oplossingen. Hun kleurrijke collectie wordt verkocht bij tuincentra, bouwmarkten en online in meer dan 75 landen; 100% Dutch design. Bij elho werk je samen met meer dan 200 collega’s.

Naast hoogwaardige kwaliteit leveren, elke dag weer, is er ook ruimte voor de mens in de organisatie. Bij elho gaat een hoog level van performance hand-in-hand met het creëren van een plezierige werkomgeving en een succesvolle toekomst.

Bij elho gaan ze voor groen in de breedste zin van het woord. Zij staan voor minder afval en meer natuur en doen hun best om deze natuur ook te beschermen. Daarom is 70% van de grondstoffen die zij gebruiken voor de collectie van gerecycled materiaal en wordt de collectie met 100 % windenergie geproduceerd door hun eigen windmolen.

Zij streven ernaar om telkens weer te verrassen met mooie en innovatieve producten die blijven inspireren om meer groen in je leven te brengen. Bekijk ook vooral de prachtige film – Give Room to Nature –

Functie

Functie

Met jouw inspirerende brand activation campaigns en content werk jij aan elho’s purpose: Give Room to Nature. Als merkbouwer en -ambassadeur bewaak je met passie de Europese elho merkidentiteit en je vindt het leuk om samen met de commerciële organisatie het elho merk op de kaart te zetten bij retailers en consumenten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en de UK. Hierbij werk je nauw samen met gepassioneerde marketing brand collega’s die expert zijn op het gebied van PR, events en social media.

Wat ga je doen?

  • Je bouwt met passie aan elho’s purpose en brand awareness, in lijn met de commerciële strategie
  • Je ontwikkelt samen met de marketing manager de B2C Europese geïntegreerde media & communicatie strategie
  • Jij weet hoe je een merk bouwt en bedenkt en produceert samen met experts inspirerende content & formats
  • Je vertaalt de strategie naar duidelijke doelstellingen en projecten en bent verantwoordelijk voor de implementatie van deze projecten
  • Je bewaakt en implementeert de brand identiteit op alle elho uitingen BtB / BtC / (digitale)content/ PR / communicatie / events
  • Je ontwikkelt merk content & coördineert fotografie & productie. Jij draagt zorgt voor de juiste briefing en coördinatie
  • Je analyseert de on- en offline media resultaten, sluit stakeholders aan en vertaalt de uitkomsten in concrete acties
  • Je stuurt de social media manager functioneel aan
  • Je werkt aan de verdere ontwikkeling van een actieve consumenten (fan) database
  • Je bent het aanspreekpunt voor reclame en media partners
  • Je inspireert de elho collega’s en werkt intensief samen met het marketing team, bestaande uit de disciplines social, pr, events, productmanagement en partners (sociale media, influencers, bureaus, etc.)
  • Je neemt de lead tijdens de brand team stand ups en bent de linking pin voor het marketing team voor inspiratie & trends (concurrentie). Dit omdat jij de consistentie bewaakt van alle materialen en middelen die elho kent
  • Als gedreven projectleider sluit je alle disciplines aan op de activiteiten van het marketing team en vertaal je thema campagnes in succesvolle commerciële 360 activaties
  • Je werkt intensief samen met het brand team, product management, category management en (online) sales


Functie-eisen

Gevraagde kennis, vaardigheden en ervaring

  • HBO/WO werk- en denkniveau, studierichting marketing communicatie of business studies
  • Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van consumer goods BtC en brand strategie
  • Naast inhoudelijke merkenbouwer ook flexibel en pragmatisch
  • Je begrijpt de consumenten en hun behoeften en weet met welke communicatie je hen het beste kunt raken
  • Je combineert conceptueel denken met executiepower
  • Goede kennis van on & offline media, goed begrip van social media
  • Ervaring met het ontwikkelen van mediaplannen en het schrijven van briefings
  • Ervaring met het neerzetten van 360-campagnes, inclusief de implementatie
  • Bij voorkeur ervaring in een internationale omgeving
  • Bekend met en affiniteit met de principes van story telling
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Je bent energiek, innovatief, creatief, resultaatgericht, overtuigend en gepassioneerd. Ook ben je analytisch sterk, je hebt je argumentatie op orde en staat voor kwaliteit


Aanbod

Wat biedt elho jou?

Een brede Brand Management positie bij een internationale, groeiende organisatie met een missie. Het betreft een full time positie. De arbeidsvoorwaarden zijn goed. Wij vertellen je daar graag meer over!

Meer video’s:

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie-, sales- en online professionals. www.werfselect.nl

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Mathanja Klop
mathanja@werfselect.mysites.io
033 422 40 22