Brand Manager bij Perrigo – Rotterdam, Zuid-Holland

Bij Perrigo in Rotterdam, Zuid-Holland

Introductie

Spreekt het jou aan om zowel geplande marketingactiviteiten optimaal in te vullen alsook het volgende strategisch jaarplan te bouwen? Weet jij als ervaren Brand Manager wat er voor nodig is om meerdere merken binnen je portfolio te optimaliseren en diverse NPD’s naar de markt te brengen? Kom jij tot je recht in een commerciële en dynamische omgeving waar de lijnen kort zijn en jijzelf het heft in handen neemt? En wil jij werken voor een succesvol, wereldwijd opererende high level organisatie? Dan gaan wij graag het gesprek met je aan!

Organisatie

Over Perrigo

Perrigo Nederland is sinds 2015 onderdeel van de Branded Consumer Healthcare divisie van Perrigo, een Amerikaans bedrijf dat zich richt op het leveren van voorschriftvrije zelfzorgproducten van hoge kwaliteit. Denk bijvoorbeeld aan vrij verkochte geneesmiddelen, voedingssupplementen, huidverzorgingsproducten en- medische hulpmiddelen.

Met merken als Davitamon, Biodermal, NiQuitin, Prevalin en Zantac in haar portfolio is het bedrijf de grootste leverancier binnen de categorie in Nederland. Perrigo kiest voor merken die ze groot kunnen maken en is daarmee een van de top adverteerders in Nederland. Dit maakt hen Industry Captain en commercieel partner van retailers als Kruidvat en Etos. Ondanks de internationale connectie opereert Perrigo in Nederland geheel autonoom en met veel ondernemerschap vanuit het kantoor in Rotterdam.

Functie

Dit is wat je gaat doen

Perrigo zoekt een ervaren brand manager, die in staat is een uitdagende positie binnen het marketingteam vorm te geven en in te vullen. Denk aan:

  • Het continueren van de ‘running business’ binnen het segment aan merken waar je als Brand Manager verantwoordelijk voor bent
  • Het naar de markt brengen van een aantal geplande NPD’s met focus op optimalisatie van de communicatiemix
  • Het schrijven van het strategische jaarplan 2021 voor de diverse merken binnen je portfolio
  • Vitale consumer insights vertalen naar de juiste groeistrategie
  • Verzorgen van de ontwikkeling en/of lokalisatie van o.a. middelen als TVC
  • Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van jouw merken, waaronder NiQuitin, Zantac, Wartner, Gehwol & Tantum
  • Je bewaakt het marketingbudget i.s.m. de Marketing Director
  • Je vertaalt zelfstandig het bestaande marketingplan door naar optimale tactieken en executie
  • Je realiseert (zelfstandig) diverse (ATL) marketingcommunicatie tools, met focus op TVC
  • Je maakt grondige analyses van de markt en de performance van je merksegment, die als basis voor het marketingplan 2021 zullen gelden

Je werkt in een team met korte lijnen, rapporteer aan de Marketing Director en spart met directe collega’s over diverse activiteiten. Zij voorzien jou ook van input, primair waar het regulering en zorgvuldigheid betreft. Je schakelt proactief met Sales en Category Management en andere in- en externe stakeholders.

Functie-eisen

Dit zien we graag terug in een kandidaat

  • HBO of WO werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie binnen FMCG
  • Tenminste uitstekende beheersing van het Nederlands (harde eis) en de Engelse taal
  • Ervaring met zowel strategische jaarplannen als optimale executie (inclusief NPD, verpakkingen, claims etc.)
  • Een proactieve, enthousiaste en flexibele werkhouding: make it work & do it yourself
  • Je kunt moeiteloos prioriteiten stellen en houd de snelheid erin.
  • Woorden die bij jou passen: klant- en marktgericht, communicatief sterk, ondernemend, creatief, denkende doener, teamspeler
  • Beschikbaarheid minimaal 32 uur maar liefst 40 uur per week




Aanbod

Wat biedt Perrigo jou?

Dat dit een dynamische functie is, staat vast. Bij deze professionele en ondernemende organisatie krijg jij alle mogelijkheden om jouw ambitie om te zetten in succes. Er is veel vrijheid, de lijnen zijn kort en er wordt snel geschakeld, een perfecte match als jij een energieke zelfstarter bent. Bij Perrigo is volop aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en blijf je actief in gesprek over je doorgroeimogelijkheden. Het salaris is afhankelijk van jouw ervaring en competenties. De voorkeur gaat uit naar een nieuwe collega die fulltime beschikbaar is, maar een werkweek van 32 uur is mogelijk.

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze vacature wordt verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professionals. www.werfselect.nl.

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct

Of neem contact op met Mathanja Klop

mathanja@werfselect.nl
033 422 40 22