Brand Managers – Rotterdam, Zuid-Holland

Bij Omega Pharma Nederland in Rotterdam, Zuid-Holland

Introductie

Wil jij als ervaren Brand Manager je volgende stap maken bij de grootste leverancier van zelfzorgproducten in Nederland? Ga jij het succes van merken als Prevalin, Tantum, Wartner en Zantac verder uitbouwen? Weet jij als geen ander hoe je op basis van consumer insights de groeistrategie voor diverse merken bepaalt? En krijg jij er energie van om innovatieve media-, marketing- en communicatiestrategieën te bepalen? Dan gaan we graag het gesprek met je aan!

Organisatie

Over Omega Pharma
Omega Pharma Nederland is sinds 2015 onderdeel van de Branded Consumer Healthcare divisie van Perrigo, een Amerikaanse farmaceut. Het bedrijf levert voorschriftvrije gezondheids- en verzorgingsproducten, zoals voedingssupplementen, huidverzorgingsproducten, medische hulpmiddelen en andere zelfzorgproducten.

Met merken als Davitamon, Biodermal, Bional, Predictor, Tantum en Prevalin in haar portfolio is het bedrijf de grootste leverancier binnen de categorie in Nederland. Daarmee is het Industry Captain en commercieel partner van retailers als Kruidvat en Etos.

Ondanks de internationale connectie opereert Omega Pharma in Nederland geheel autonoom en met veel ondernemerschap vanuit het kantoor in Rotterdam.

Functie

Dit zijn je verantwoordelijkheden

Als Brand Manager heb je een veelzijdige, pragmatische rol en ben je verantwoordelijk voor een portfolio dat bestaat uit een aantal bestaande en nog te lanceren merken voortkomend uit New Business kansen. Er zijn diverse segmenten waaraan gewerkt kan worden binnen Omega Pharma. Voorbeelden zijn de categorie OTC (met merken als Prevalin en Tantum) of de categorie Voet & Maag (met merken als Gewohl en Zantac).

Je bent P&L-verantwoordelijk en bepaalt de groeistrategie van de merken en de hieruit voortvloeiende optimale marketingmix. Voor ieder merk weet jij de betreffende doelgroep met de juiste boodschap via het juiste kanaal te bereiken en aan te sporen tot aankoop. Dit doe je uiteraard niet alleen; je betrekt actief de juiste interne en externe partijen. Bij het opstellen van de plannen en het bijsturen van campagnes en projecten laat jij je leiden door data.


Functie eisen

Dit zien we in jou
Je bent een ervaren en ondernemende Brand Manager met 3 tot 5 jaar ervaring in de FMCG-branche en een wo-diploma. Je hebt ervaring met het lanceren van nieuwe producten, het ontwikkelen van campagnes en het bepalen van de jaarplanning en budgetten. Je bent strategisch sterk en goed in het analyseren van data. Maar natuurlijk verwachten we ook een pragmatische instelling, anders ben je niet op je plek bij een daadkrachtig bedrijf als Omega Pharma. Van nieuwe dingen uitproberen en risico’s nemen krijg jij extra veel energie en daarom past een bedrijf met korte lijnen zo goed bij jou.

Aanbod

Wat biedt Omega Pharma jou?
Dat dit een dynamische functie is, staat vast. Bij deze kleinschalige, maar professionele organisatie krijg jij alle mogelijkheden om van je baan een succes te maken. De lijnen zijn kort en er wordt snel geschakeld. Bij Omega Pharma is volop aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en blijf je actief in gesprek over je doorgroeimogelijkheden. Het salaris is afhankelijk van jouw ervaring en competenties en ligt tussen de 45.000 en 55.000 euro per jaar. De voorkeur gaat uit naar een nieuwe collega die fulltime beschikbaar is, maar een werkweek van 32 uur is mogelijk. Sta je liever niet in de file? Dan vindt Omega Pharma het prima als je wat eerder of later van huis vertrekt.



Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Jolien de Haan - Visser
jolien@werfselect.nl
033 422 40 22