Brandmanager Foodservice & Fresh – Rotterdam

Bij Verstegen Spices & Sauces in Rotterdam

Introductie

Wil jij bij een bedrijf werken waar kwaliteit en een eerlijke samenwerking met boeren voorop staat? Dat innoveert in de richting van verdere verduurzaming? Heb je ervaring in Brand management in een food B2B omgeving? En ben jij een zelfstarter die de dialoog aangaat, maar die zich ook flexibel opstelt, waar nodig? Bouw dan mee aan een sterke marktpositie van Verstegen binnen de Foodservice (groothandels) en Fresh kanalen. We spreken je graag.

Functie

Wat houdt de functie in?

De Brandmanager zet het merk Verstegen, de concepten, producten en diensten in de markt en bouwt deze uit naar een sterke marktpositie binnen de Foodservice & Fresh kanalen. Je denkt mee over de marketingstrategie, initieert campagnes en begeleidt de introductie van nieuwe producten. Tijdens dit proces houd je een helicopterview over de diverse lopende projecten en stuur je verschillende betrokkenen aan; interne collega’s, externe partijen zoals reclamebureaus en tekstschrijvers. Vanuit een aanstekelijke marketingaanpak ontdekt iedereen de toegevoegde waarde van Verstegen: in smaak en beleving, voor nu en voor de toekomst.

Belangrijkste verantwoordelijkheden

  • Alert oog en oor voor marktontwikkelingen en onderzoek (laten) doen naar wensen en behoeften van klanten.
  • Samen met Sales, Category Development en Productmanagement ontwikkel je specifieke concepten en producten voor de doelgroep en geef je op creatieve wijze invulling aan het strategisch jaarplan/drive kalender.
  • Jij hebt de verantwoordelijkheid voor de positie van het Verstegen merk, de activatie van concepten en producten en de visualisatie binnen de kanalen van de klanten.
  • Aan de hand van de funnel strategie zet je het uiteindelijke verhaal van Verstegen in de markt met als doel het vergroten en bewaken van de merkidentiteit en imago van Verstegen als uniek en duurzaam familiebedrijf dat gaat voor de beste kwaliteit.
  • Je adviseert over de inzet van promo middelen in afstemming met Productmanagement.
  • Enthousiasmeren en draagvlak creëer je door presentaties en demonstraties te geven met betrekking tot diverse projecten, zowel bij klanten, externe partijen, beurzen én intern.
  • Bij het bedenken, initiëren en begeleiden van diverse marketingcampagnes neem jij het initiatief waarbij je de verbindende schakel bent tussen Productmanagement, Productontwikkeling en Sales en hen informatie geeft vanuit Category Development over de effectiviteit in merkervaring en waardering. De folderplanning wordt hier op gebaseerd.


Functie-eisen

Over jou, je skills en competenties

  • Je hebt ervaring als Brand manager B2B, bij voorkeur in het Foodservice (groothandels) en Fresh (slagerijen) kanaal.
  • Je hebt een afgeronde Hbo- of WO-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van International Business en Management, HAS/Food Innovation, Commerciële economie of Marketing.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Je hebt ervaring met diverse programma’s zoals MS Office (met name Powerpoint) en Photoshop.
  • Je bent sterk in projectmanagement.
  • Je bent een merkendenker en hebt ruime ervaring met activatie.
  • Je bent een stressbestendige teamspeler: analytisch sterk met doorzettingsvermogen en flexibiliteit en je wilt bijdragen aan het verder professionaliseren van de organisatie en jezelf.
  • Je neemt initiatief en spart graag mee.
  • Je gaat de dialoog aan, maar weet je ook flexibel aan te passen.
  • Je bent een doorzetter, werkt graag samen en weet draagvlak te creëren.


Aanbod

Aanbod

Je krijgt een plek in het Marketing team, dat in totaliteit bestaat uit ongeveer 20 collega’s, waarvan 7 in het Marketing B2B team. Je werkt op een professionele en informele manier met elkaar en met de verschillende teams binnen de organisatie samen. De directe communicatie, het snelle schakelen en een dosis humor is iets wat bij je past. We bieden je een verantwoordelijke functie in een bijzonder familiebedrijf in ontwikkeling. Daarnaast ontvang je een goed salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden en uitzicht op een vast dienstverband. We gaan voor de lange termijn! Tenslotte is het mogelijk om parttime te werken (tenminste 4 dagen per week) en om gedeeltelijk thuis te werken.

Over Verstegen Spices & Sauces

Verstegen Spices & Sauces staat voor creatieve en verrassende innovaties in de food branche. Voor duurzaamheid, kwaliteit en grenzeloze service omdat de klant centraal staat en er maar één soort kwaliteit is: de allerbeste. Want alleen met de beste kwaliteit kun je de mooiste smaken, de lekkerste producten en de bijzonderste concepten creëren. Deze beste kwaliteit begint bij de oorsprong. Dáár waar de mooiste ingrediënten te vinden zijn. Hier werken we samen met lokale boeren aan de puurste kruiden en specerijen. Vanaf hier hebben we alles in eigen hand. Van transport tot zelf malen en veilig verwerken. Dat doen we al sinds 1886 als familiebedrijf, met inmiddels de 4e generatie aan het roer. Deze organisatie met ruim 500 medewerkers in Rotterdam en een aantal vestigingen in het buitenland is zowel trots op haar oorsprong als op de ontwikkelingen naar een duurzame toekomst.


Sollicitatie

LET OP: Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professionals. www.werfselect.nl. Solliciteren is dan ook alleen mogelijk via WerfSelect.

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct

Of neem contact op met Barbara van der Woerd

barbara@werfselect.nl
033-4224022