Communication Manager – Rijswijk

Bij Dr. Hauschka in Rijswijk

Introductie

Wil jij aan de slag bij een cosmeticamerk met 100% natuurlijke verzorgingsproducten waar duurzaamheid In het DNA zit? Kom jij helpen het merk in de Benelux krachtig verder te laten groeien en bloeien? Ben jij die gedreven Communication Manager die de gezamenlijke passie snapt? Dan nodigen we je graag uit te solliciteren!

Organisatie

.

Functie

De uitdaging

Het doel van Communication manager is het merk Dr. Hauschka zowel intern als extern nog beter te positioneren op basis van de merkbelofte en het merkmanifest. Dit betekent het extern zoeken naar de juiste exposure binnen verschillende media en passende samenwerkingen. En intern het uitdragen van het merk en het bloeipad richting de organisatie en de medewerkers. Belangrijkste doelstelling van onze externe communicatie is het vergroten van onze brand awareness in Nederland en België.

Dit vraagt dat je kansen voor publicaties of samenwerkingen ziet of creëert. Jij weet hoe je – buiten de betaalde campagnes om – Dr. Hauschka zichtbaar kan maken in de Benelux. Uiteraard zijn onze brand guidelines, tone of voice en beeldtaal bij jou in vertrouwde handen. Je werkt met een geïntegreerde aanpak en werkt nauw samen met sales, het management en externe partners, zoals bureaus en retailpartners. Je hebt een positieve, verbindende energie en bent in staat zowel conceptueel als strategisch te denken. Je werkt nauw samen collega’s uit diverse landen waarin Dr. Hauschka actief en maakt het verschil met Dr. Hauschka in de Benelux.

Wat ga je doen?

  • Je stelt media-, promotie- en activatieplannen op in lijn met onze marketingkalender
  • Je monitort en analyseert de (social) media, ontwikkelt PR plannen, stuurt het PR bureau aan en evalueert de voortgang en de resultaten
  • Je onderhoudt contacten met influencers en draagt zorg voor de voortgang van het ambassadeursprogramma
  • Je onderzoekt en ontwikkelt samenwerkingsverbanden (merken/retail) voor brand awareness
  • Je geeft feedback op de brand content die we van ons moederbedrijf ontvangen en redigeert de Nederlandse vertaling
  • Je stelt briefings op voor content creatie
  • Je helpt mee bij het organiseren van events, het redigeren van POS-teksten en de selectie van geschikt beeldmateriaal


Functie-eisen

Wat neem je mee?

Ervaring

  • Minimaal een afgeronde HBO/Wo opleiding (bij voorkeur communicatie/PR/brand management)
  • Ervaring en kennis van de cosmeticamarkt
  • Minimaal drie jaar ervaring in een gerelateerde functie
  • Kennis van trends en ontwikkelingen in media en cosmeticamarkt
  • Organisatietalent
  • Proactieve, stressbestendige en flexibele houding
  • Goede beheersing van de Nederlandse, Franse en Engelse taal in zowel woord als geschrift
  • Goed thuis in alle Microsoft Office programma’s en bij voorkeur ook InDesign
  • Rijbewijs B


Persoonlijkheid

  • Een enthousiaste en ervaren communicatie professional?
  • In de beauty of lifestyle wereld helemaal op je plek?
  • Een netwerker en verbinder pur sang?
  • Op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in de media?
  • Een klantgericht en zelfstandig organisatietalent?
  • Proactief, stressbestendig en ambitieus?
  • Iemand die zich kan vinden in onze basisfilosofie?


Competenties

  • Dienend
  • Autonoom
  • Inspirerend


Aanbod

Aanbod

  • Dr. Hauschka biedt een marktconform salaris
  • Mobiele telefoon en laptop
  • Gezonde en snelgroeiende organisatie met enorm veel merkpotentieel
  • Pensioenbijdrage
  • Reiskostenvergoeding


Over Dr. Hauschka

Al sinds 1967 ontwikkelt Dr. Hauschka 100% natuurlijke verzorgingsproducten. Duurzaamheid zit in ons DNA. We ontwikkelen onze verzorgingsproducten vanuit een holistische gedachte. Alles is met elkaar verbonden. Je innerlijk met je uiterlijk. Je leefstijl met je uitstraling. Je keuzes met je resultaten. Goed voor jezelf zorgen gaat verder dan alleen je huid. Onze producten geven je huid een impuls, ze pakken de oorzaak aan in plaats van de problemen te camoufleren. Ze zorgen voor balans en stimuleren het zelfherstellend vermogen van de huid. Onze producten zijn puur natuur, anders en effectief.

Met onze eerlijke en duurzame manier van werken, dragen we bij aan een betere wereld. We hebben nooit op dieren getest. De ingrediënten voor de producten van Dr. Hauschka komen uit onze biodynamische tuin in Eckwälden (Duitsland), van wildpluk of van de fair trade-projecten die we wereldwijd hebben opgezet.

Bloei is bij ons een trefwoord. Het staat voor ontluiken en stralen. Groeien en ontwikkelen. Kracht en pure schoonheid. Bloei is wat wij iedereen gunnen: onze medewerkers, huidtherapeuten, tuinders, boeren, retailers en al die mensen die goed voor zichzelf én voor onze planeet willen zorgen. En daar kunnen wij extra hulp bij gebruiken.

Dr. Hauschka is een cosmeticamerk van de Duitse onderneming WALA Heilmittel GmbH. WALA ontwikkelt en produceert natuurzuivere cosmetica en geneesmiddelen. Vanuit ons kantoor in Rijswijk bedienen wij de Benelux-markt. Voor dit jonge, enthousiaste team zoeken wij een: Communication Manager.


Geïnteresseerd?

Solliciteer direct

Of neem contact op met Annelies Ruis

annelies@werfselect.nl
06-54227874