Communications & CSR manager a.i. | ingevuld – Zeeland, 32 uur

Bij in Zeeland, 32 uur

Introductie

Heb jij trek in een uitdagende rol als Communications & CSR manager (a.i.) voor een internationale speler die B2B toeleverancier is in de wereldwijde foodbusiness? En weet jij het huidige Corporate Communicatie & Corporate Social Responsibility (CSR) beleid van dit bedrijf te versterken, uit te dragen en te implementeren binnen en buiten de organisatie? Dan spreken wij jou graag voor deze langdurige opdracht van minimaal 1 jaar!

Organisatie

Organisatie

Opgericht in 1900 door een Nederlandse familie en uitgegroeid tot een wereldwijde toeleverancier op de foodmarkt. Door anders te denken, biedt de groep inventieve oplossingen om hun partners nog succesvoller te maken. Zij inspireren hun klanten met hoogwaardige ingrediënten en manieren om beter te ontwikkelen, te managen en te verkopen.

Functie

Verantwoordelijkheden

Intensieve samenwerking met corporate hoofdkantoor alsook de landenteams met als doel:

  1. Het ontwikkelen, afstemmen en implementeren van het corporate communicatieplan met als doel een consistent merk en goede reputatie.
  2. Het ontwikkelen, afstemmen en implementeren van de corporate CSR strategie.

Binnen deze rol ben je o.a. verantwoordelijk voor:

  • Het wereldwijd laten landen, verankeren en ondersteunen van de nieuwe merkpositionering;
  • Het verder optimaliseren van wereldwijde corporate en interne communicatie, via strategie, beleid, tools en advies, inclusief het stimuleren van ‘best practices’ en het delen van succesvolle content over de grenzen;
  • Ontwikkelen en implementeren van het jaarlijkse corporate en interne communicatieplan;
  • Het sparren met zowel de Board als het leadershipteam waar het strategische en operationele communicatie betreft;
  • Woordvoering en management van mediarelaties;
  • Organiseren van interne en externe events;
  • Uitrollen en aanscherpen van de corporate CSR strategie, coördineren van de executie naar alle posities (Operatie, HR, D, Inkoop) wereldwijd;
  • Informeren en activeren van interne en externe stakeholders.

Functie eisen


In deze positie rapporteer je aan de Corporate Marketing Director.

Wat breng jij mee?

  • Het vermogen om impactvol te zijn binnen een organisatie, door sterke samenwerking met leiders en collega’s, over functies, segmenten en landsgrenzen heen;
  • Aantoonbare ervaring en leiderschap in het managen van strategische communicatie, mediarelaties en marketingprogramma’s met als doel missie en doelstelling van de organisatie te behalen;
  • Ervaring in het bouwen van en inhoudelijk managen van een team van communicatie medewerkers, met een gemixte achtergrond zowel geografisch als vanuit cultureel perspectief;
  • Bewezen track record in zowel strategische als operationele communicatie & CSR inclusief goed ontwikkelde organisatorische en tekst redigerende skills;
  • WO-opleiding;
  • Minimaal 10 jaar ervaring, liefst in B2B en/of FMCG branche;
  • Inventieve, ambitieuze teamspeler met lef;
  • Engelse taal op hoog niveau. NL en andere taal is een pré.

Aanbod


Wat biedt de opdrachtgever?

Een uitdagende positie op interim basis voor de periode van tenminste 1 jaar binnen een internationale en dynamische omgeving waar jij daadwerkelijk de mogelijkheid hebt om het verschil te maken.

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Jolien de Haan - Visser
jolien@werfselect.nl
033 422 40 22