Country Coordinator & Senior Brand Manager – Made, Noord-Brabant

Bij Spadel Nederland in Made, Noord-Brabant

Introductie

Wil jij op hoog niveau merkwaarde creëren? Impact maken? Jouw marketing management skills inzetten? En bij een prachtig A-merk werken met duurzaamheid in de hart van haar missie? Laat dan van je horen, want deze positie heeft het allemaal!


Organisatie

De uitdaging

In deze rol creëer je de hoogst mogelijke merkwaarde voor het portfolio SPA® Flavoured Waters. Daarbij zorg jij voor een optimale balans tussen de Local- en Benelux scope. Je vervult een sleutelrol als het gaat om de lokale NL-relevantie van het SPA® portfolio en het opbouwen van Benelux Equity.

Door jouw inzet is SPA® Flavoured Waters succesvol in de Benelux, het geconsolideerde SPA® merk in Nederland scherp gemanaged en ook alligned met de Benelux. Bij al je werkzaamheden zijn de CSR-doelstellingen mede bepalend. Ook hierin vervul je een leidende rol.


Functie

Funtie

Prachtige, complete Senior Brand Management en coördinerende marketingpositie bij een hoogwaardige, FMCG organisatie. Je maakt onderdeel uit van een gedreven team waar je elke dag uitgedaagd wordt jezelf verder te ontwikkelen en in- en extern aan het CSR-gedachtegoed te bouwen.

Wat houdt dit onder andere in?

  • De hoogst mogelijke brand value creëren!
  • Fungeren als Country Coordinator en linking-pin tussen België en Nederland.
  • Brand Management, Innovatie en uitbreiding SPA® Flavoured Waters op Benelux-niveau. De strategie en implementatie van de marketingplannen en -programma’s realiseren en daarmee volume- en winstgroei. Je wordt hierin ondersteund door jouw collega Senior Brand Manager SPA® Flavoured Waters.
  • Eerste aanspreekpunt zijn voor de coördinatie en implementatie van de mediaplannen op NL-niveau en BNL-niveau voor SPA® Flavoured Waters.
  • Afstemming met de Digital Marketing Manager BNL wat betreft de Spa Flavoured Water NL projecten.
  • Contactpersoon en expert zijn als het gaat om de CSR projecten en MVO-onderwerpen van het BNL-marketingteam en CSR-gerelateerde onderwerpen.
  • En nog veel meer ….


Functie-eisen

Wie ben jij?

Allereerst blijkt uit jouw porftfolio dat je een talentvolle merkenbouwer bent!

Maar ook:

  • Heb je een universitaire (of HBO-studie) marketing, business, economie afgerond.
  • Minimaal 8 jaar ervaring in FMCG-consumentenmarketing (niet exclusief B2B).
  • Idealiter ben je drietalig, maar tweetalig is een must: Nederlands / Engels, Frans is een pluspunt.
  • People management ervaring is een sterk pluspunt, evenals ervaring in een Benelux setting.
  • Diepgaand begrip, kennis en praktische ervaring in consumentenmarketing.
  • Ervaring met 360 ° merkactivatie en lancering van nieuwe producten in volwassen en concurrerende markten.
  • Ervaring met het dagelijks beheer van verbinden en opstellen van mediaplannen in samenwerking met mediabureau.
  • Sterke affiniteit met digitaal (social) als media touchpoint, ervaring met het vormgeven van social- en contentstrategieën is een sterk pluspunt. Affiniteit met digitale omgeving.
  • Je bent een uitstekende en transparante communicator naar de lijnmanager. En ook een inspirerende en motiverende collega voor de gehele organisatie.
  • Je hebt een helder inzicht in de omgeving, de markt en haar cijfers en de drijfveren van consumenten.
  • Het vermogen om kansen te identificeren en te pakken.
  • En je bent in staat de feiten in balans te brengen met intuïtie en vertaalt deze in overtuigende business cases om groei te stimuleren. Je zet hierbij jouw analytische nauwkeurigheid in om de benodigde middelen te organiseren. Je bewaakt de financiële impact en investeringen.


Aanbod

Bij Spadel maak je impact

  • Bij Spadel heb je altijd een brede scope. Alle marketing professionals bij Spadel zijn allround marketeers en maken impact van innovatie, tot campagnes en operatie.
  • Je werkt nauw samen met collega’s van andere disciplines zoals sales, business development, supply etc.
  • Ideeën en ondernemende voorstellen zijn meer dan welkom.
  • Jij en jouw team pakken de regie. Ondersteund door experts en een netwerk van agentschappen. Samen breng je ideeën tot leven en realiseer je het prachtige SPA® merk. Er zijn (dus) geen global guidelines voor innovatie en communicatie, je bepaalt deze guidelines zelf.
  • CSR is key bij Spadel. De organisatie neemt haar verantwoordelijkheid voor milieu en de samenleving serieus. Ze investeerde de afgelopen 15 jaar in de CSR-aanpak, formuleerde een ambitieuze MVO-strategie (Source of Change 2025) en zetten in op B-corp-certificering (https://bcorporation.net).
  • Spadel is van oudsher een familiebedrijf met stevige kernwaarden: “togetherness, agility, ownership and excellence’. Bij Spadel werken sterke teamspelers aan gezamenlijk succes in een snel veranderende competitieve omgeving. Genoeg ruimte voor individuen om te groeien, op een onafhankelijke manier te opereren en om elkaar vooruit te helpen. Bij Spadel werk je écht in een team, je komt voor elkaar op en trekt samen op als het nodig is en/of in moeilijkere tijden.


“Als de mens het water beschermt, beschermt het water de mens”.

Spadel is marktleider in natuurlijk mineraalwater in de Benelux, dankzij de succesvolle watermerken Spa en Bru. Met ruim 1237 medewerkers zijn zij actief in vier landen: België, Nederland, Frankrijk en Bulgarije. Zij focussen zich op sterke merken met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk.


Inlichtingen

Werkdagen en locatie

Bij voorkeur ga je vijf dagen per week aan de slag, maar vier is bespreekbaar. Spadel is gevestigd in Made, maar je zult ook geregeld naar Brussel reizen. Spadel biedt een marktconform salaris en goede secundaire voorwaarden. Enkele dagen per week thuiswerken is en blijft mogelijk.


Sollicitatie

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie-, sales- en online professionals. www.werfselect.nl

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct

Of neem contact op met Mathanja Klop

mathanja@werfselect.nl
06-46351121