Customer Development Manager Nederland bij Spadel – Made, Noord- Brabant

Bij Spadel Nederland in Made, Noord- Brabant

Introductie

Ben jij een echte leider in Sales? Ben jij een krachtige verbinder die inzichten omzet in winnende strategieën en deze door vertaalt naar succesvolle actieplannen? Weet jij wat er voor nodig is om klantrelaties uit te bouwen en nieuwe paden tot een succes te maken? Neem jij van nature zowel je team als collega’s mee in jouw route naar commercieel succes? En heb jij ruime sales ervaring binnen de FMCG (Food) branche en ben je gewend met A-merken te werken? Dan is dit je kans op een uitdagende en verantwoordelijke Sales positie bij Spadel Nederland!

Organisatie

“Als de mens het water beschermt, beschermt het water de mens”.

Spadel is marktleider in natuurlijk mineraalwater in de Benelux, dankzij de succesvolle watermerken Spa en Bru. Met ruim 1345 medewerkers zijn zij actief in vier landen: België, Nederland, Frankrijk, Engeland en Bulgarije. Zij focussen zich op sterke merken met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk. Spadel is van oudsher een familiebedrijf met stevige kernwaarden: “togetherness, agility, ownership and excellence’. De mensen bij Spadel zorgen niet alleen goed voor elkaar, maar ook voor de natuur, met duurzame ontwikkeling in het hart van hun missie.

Functie

Dit is jouw missie

In deze uitdagende en verantwoordelijke rol binnen Spadel Nederland bouw je aan succesvolle en duurzame commerciële relaties binnen het klassieke retailkanaal. Je bepaalt in nauwe samenwerking met de Sales Director Nederland de strategische sales pijlers voor de lange termijn en vertaald deze naar concrete actieplannen voor zowel de lange als korte termijn.

Je onderhandelt winnende jaarafspraken voor zowel Spadel als haar Retail partners. Je intensiveert en verbetert bestaande klantrelaties en bouwt deze uit tot lange termijn partnerships waarin een duurzame samenwerking en co-creatie leiden tot blijvende successen. Bovendien speel je een actieve rol in de ontwikkeling van New Business, van het doorgronden van potentiele kansen, tot de deelname aan relevante tenders, passende bij de strategie van Spadel.

Als onderdeel van je rol begeleid, coach en adviseer je (Key) Accountmanagers in je team met als doel de samenwerking met klanten te intensiveren en de business goals, waaronder salestargets en winstgevendheid, te behalen.

Dit is wat je gaat doen

  • Je bent verantwoordelijk voor het maken van de winnende salesstrategie en het bijbehorende jaarplan bij zowel bestaande Key Accounts als nieuwe klanten, mede doorvertaald naar optimale jaarafspraken tussen Spadel en klanten op hoofdkantoor niveau
  • Je werkt, samen met je team en interne collega’s op dagelijkse basis aan het managen van de Key Accounts, waarbij je verantwoordelijk bent voor de P&L, het klantcontact en het (laten) opvolgen van de diverse operationele aspecten
  • Je draagt in nauwe samenwerking met Trade Marketing zorg voor een optimale promotionele activatie aanpak bij de Key Accounts, die je op basis van gedegen analyses en bijsturing implementeert en optimaliseert
  • Je ontwikkelt samen met Trade Marketing een winnende categorie visie en implementeert deze i.s.m. onder andere de Field Sales Manager
  • Je hanteert een optimale communicatie met zowel je interne als externe stakeholders en neemt een stuwende en actief (project management) rol bij interne ad hoc projecten
  • Je neemt volledige verantwoordelijkheid voor de KPI’s van de klanten van Spadel, waarbij je niet alleen de commerciële doelstellingen maar ook de waarden van Spadel bewaakt en borgt in je dagelijkse activiteiten
  • Je bent verantwoordelijke voor het sturen op de ‘daily business’ en rapporteert aan de Sales Director Nederland met betrekking tot o.a. de status van de belangrijkste KPI’s, het budget & investeringen, de onderhandelingen met klanten.


Functie-eisen

Dit zien we graag terug in een kandidaat

Je bent een analytische, resultaatgerichte en commerciële relatiebouwer met een sterk oplossend vermogen en ruime ervaring in (Nationaal) Account management binnen FMCG-Retail. Het liefst heb je ervaring met A-merken.

Leiderschap, sensitiviteit en empathisch vermogen zijn sterk ontwikkeld binnen jouw persoonlijkheid. Je combineert je krachtige persoonlijkheid met het vermogen om je stijl aan te passen al naar gelang de situatie of je doelgroep (zowel intern als extern) hierom vraagt. Je bent een ondernemend, verbindend persoon die op verschillende niveaus met mensen kan schakelen en onderhandelen. Je denkt & doet en neemt je team en collega’s op een inspirerende en waar nodig coachende manier mee in jouw salesvisie.

Je stelt gemakkelijk de juiste prioriteiten en staat vanuit je flexibiliteit open voor nieuwe routes en ideeën. Daarnaast houd jij van nature de markt goed in de gaten en zie jij kansen op basis van de juiste inzichten binnen nieuwe kanalen en (online) ontwikkelingen.

Verder vragen we:

  • Een afgeronde WO | commerciële opleiding of aantoonbare werkervaring op dit niveau
  • Minimaal 5 jaar accountmanagement ervaring en / of tenminste 3 jaar Key Account ervaring in Sales Retail
  • Ervaring met Windows, Office 365 en Nielsen
  • Nederlandse taal / Engelse taal in woord en geschrift


Aanbod

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie-, sales- en online professionals. www.werfselect.nl


Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Rouaida El Moussaoui
rouaida@werfselect.nl
033 422 40 22