Directeur Marketing & Communicatie bij Erasmus University Rotterdam| ingevuld – Rotterdam, Zuid-Holland

Bij Erasmus Universiteit Rotterdam in Rotterdam, Zuid-Holland

Introductie

Let op: deze positie is reeds ingevuld.

Ben je geïnteresseerd in dit soort vacatures en wil je op de hoogte blijven van ons aanbod? Schrijf je dan nu in.

Voor deze stevige rol zijn we op zoek naar een natuurlijke leider en bruggenbouwer, die coachend leiding geeft. Een sterke strategische marketeer met een heldere visie op de ontwikkelingen in het vak. Die zich verbonden voelt met de purpose om een positieve impact op de maatschappij te maken. Met oog voor menselijke relaties, tactvol en organisatiesensitief. Tegelijkertijd heb je ‘pushing power’ en realisatiekracht. Herken jij je hierin? Dan komen we graag met je in gesprek.

Organisatie

Over Erasmus University Rotterdam (EUR)
De EUR heeft als overkoepelende missie ‘het creëren van positieve maatschappelijk impact’, die richting geeft aan de strategie en prioriteiten voor 2024. Onder andere staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Kerngedachte van de onderwijsvisie van de EUR: leidt studenten op tot verbindende wereldburgers die een actieve rol hebben in de ontwikkeling van academische kennis voor de samenleving.

De afgelopen 6-10 jaar is de EUR sterk gegroeid én geïnternationaliseerd. Ook ontwikkelt de bedrijfsvoering van de EUR zich verder naar klantgerichtheid, zakelijkheid en flexibiliteit. In deze beweging is het University Support Center herschikt naar een zestal diensten die verantwoordelijk zijn voor uitvoering en beleidsontwikkeling op hun functionele deelgebied. Deze diensten worden geleid door direct aanspreekbare eindverantwoordelijke directeuren. Een van deze diensten is Marketing & Communicatie (M&C).

De Directeur M&C rapporteert direct aan de portefeuillehouder in het CVB. Je maakt onderdeel uit van het Overleg Bedrijfsvoering dat wordt gevormd door de Directeuren van de diensten en de Facultair Directeuren Bedrijfsvoering. In dit overleg vindt afstemming en coördinatie plaats gericht op een samenhangende implementatie in de diensten en faculteiten.

Functie

Dit zijn je verantwoordelijkheden

Als Directeur zet jij de EUR nationaal en internationaal stevig op de kaart. We zoeken iemand die een frisse blik en visie meeneemt binnen de organisatie, door brede ervaring. Je draagt hiermee bij aan de formulering van de EUR-strategie en bent verantwoordelijk voor de vertaling hiervan naar de strategie van M&C. Je volgt ontwikkelingen binnen en buiten de EUR op de voet en beoordeelt de relevantie voor het te voeren beleid.

Je zorgt voor een heldere positionering en in- en externe branding, die substantieel bijdragen aan het behalen van de organisatie- en marketingcommunicatiedoelen. Je bouwt aan een stabiel fundament dat er voor zorgt dat EUR voldoende wendbaar is om in te spelen op veranderingen en (externe) ontwikkelingen. Ook een goede samenwerking met de faculteiten is hierbij belangrijk en een sterk marketingcommunicatieteam. Daarom is het essentieel dat jij het beste uit je team weet te halen en je medewerkers (37 fte/50 medewerkers) in hun kracht zet. Je zorgt voor een effectieve inzet van je team ten behoeve van de vele stakeholders Daarnaast richt jij je op het binnenhalen van studenten, passend bij de EUR.

Prioriteiten voor de komende jaren:

  • Ontwikkelen naar huidig (marketing)denken, waaronder data driven gaan werken en flexibel inspelen op de behoeften van de stakeholders. Digitale strategie formuleren en implementeren, waarbij ‘mobile first’ een belangrijke rol speelt.
  • Stevigere nationale en internationale positionering en zichtbaarheid van de EUR op basis van de visie 2024.
  • Het team in haar kracht zetten door verbindend leiderschap en aandacht voor individuele medewerkers. Bruggen bouwen met andere onderdelen van de EUR en andere stakeholders.

Functie-eisen


Dit zien we graag terug in een kandidaat

Voor deze stevige rol zijn we op zoek naar een natuurlijke leider en bruggenbouwer, die coachend leiding geeft. Je weet dienend leiderschap te combineren met resultaatgerichtheid. Je hebt oog voor menselijke relaties, bent tactvol en organisatiesensitief. Tegelijkertijd heb je ‘pushing power’ en realisatiekracht. Je weet draagvlak te creëren en deuren te openen. Je bent een strategisch en analytisch denker, initiatiefrijk en ambitieus en in staat abstracte plannen/kaders te vertalen naar aansprekende en effectieve realisatie. Je bent innovatief en hebt een visie op aansluiting bij de jonge doelgroepen die bijv. mobile first leven. Deze visie weet je om te zetten in een heldere aanpak die richting geeft aan het team. Je bent een excellente communicator, positief, zelfsturend en gestructureerd. Met je nuchtere mentaliteit en humor weet je mensen voor je te winnen.

Functie-eisen

  • Afgeronde relevante academische opleiding.
  • Ruime leidinggevende- en managementervaring in complexe organisaties, waarvan tenminste 5 jaren als eindverantwoordelijke marketing- en communicatiemanager in een grote, complexe organisatie met veel stakeholders.
  • Specifieke ervaring met strategische verandervraagstukken waarbij je aanwijsbaar de voortrekkersrol hebt opgepakt, bij voorkeur opgedaan in een dienstverlenend bedrijf of organisatie.
  • Ruime ervaring met het ontwikkelen van strategisch marketingbeleid en nationale en internationale positionerings- en brandingsvraagstukken. Kennis van data driven marketing en de nieuwste ontwikkelingen in het vak.
  • Ervaring met projectmanagement en (complexe) veranderingsprocessen. Je bent besluitvaardig en beschikt over een breed interventierepertoire.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (C1CEFR).

Kerncompetenties

  • Verbindend leiderschap
  • Visie, vernieuwend
  • Ondernemerschap
  • Overtuigingskracht
  • Resultaatgerichtheid
  • Klantgericht

Aanbod


Wat biedt de EUR jou?

  • Een bepalende directierol, direct onder het CvB, waarin je mede vorm geeft aan de missie van de EUR om een positieve impact te maken op de maatschappij.
  • Een bruisende en uitdagende internationale werkomgeving.
  • Een marktconform salaris inclusief vakantietoeslag en eindejaarsuitkering.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professionals. www.werfselect.nl

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Mathanja Klop
mathanja@werfselect.mysites.io
033 422 40 22