Directeur Marketing & Communicatie – Rotterdam

Bij Erasmus Universiteit Rotterdam in Rotterdam

Introductie

Ben jij een coachende leider met stevige managementervaring binnen marketing & communicatie? Heb jij een sterke intrinsieke motivatie om positieve maatschappelijke impact te creëren? Weet jij te verbinden en heb je affiniteit met de academische wereld? Dan komen we graag met jou in contact.


Organisatie

Aan de slag bij EUR? Dan bouw je samen aan de wereld van morgen

Bij Erasmus Universiteit Rotterdam lever je een waardevolle bijdrage aan maatschappelijke uitdagingen van deze tijd. In EUR Strategie 2024 is benoemd dat EUR bijdraagt aan de samenleving als kenniscentrum midden in de maatschappij, in nauwe samenwerking met de community en stakeholders. Dit doet EUR door in actie te komen binnen ons onderzoek, onderwijs, bedrijfsvoering én binnen samenwerkingsverbanden. Zoals bijvoorbeeld de Convergentie; de samenwerking tussen de TU Delft, Erasmus MC en EUR. Dit alles met het oog op de overkoepelende missie ‘Het creëren van positieve maatschappelijk impact’ Als Directeur Marketing & Communicatie overzie je alle hierbij behorende marketing- en communicatie aspecten, organisatiebreed.

Wat ga je doen?

De Directeur Marketing & Communicatie zet met een frisse blik EUR op de kaart, zowel internationaal als nationaal. Je weet als coachend leider de collega’s van de afdeling Marketing & Communication in hun kracht te zetten en de organisatie- en marketing & communicatiedoelen van EUR efficiënt te bereiken. Je geeft leiding aan het MT, dat als doel heeft het vaststellen van de lange termijn strategie en de uitvoering hiervan. Je verbindt met andere organisatieonderdelen en draagt zorg voor verandercommunicatie. Je zet niet alleen de koers uit, maar weet mensen ook daadwerkelijk mee te krijgen en zorgt voor inbedding in de organisatie. De communicatie met de buitenwereld is belangrijk, maar ook de interne communicatie is van groot belang.

Je geeft leiding aan het Management Team Marketing & Communication (MT M&C). Je hebt oog voor de talenten in het team en hun verdere ontwikkeling. Je weet daardoor het team zo effectief mogelijk in te zetten. Je weet waar hun krachten liggen en benut deze.

Verbindend en doortastend

Je bent de schakel tussen andere onderdelen van EUR, stakeholders en de afdeling M&C. Ook overleg je met het CvB. Jij overziet het grotere geheel tijdens het creëren van strategieën en weet de samenwerking te stroomlijnen en versterken. Tijdens overleggen en discussies sta je stevig in je schoenen. Altijd neem je recente ontwikkelingen binnen het vakgebied marketing & communicatie en EUR in de plannen mee. Je formuleert en implementeert bijvoorbeeld de actuele digitale strategie, samen met jouw MT. In alles werk je data- en kosten gedreven om de algehele efficiëntie en effectiviteit van marketing en communicatie te helpen verbeteren.

Jouw leiderschapsstijl kenmerkt zich onder andere door:

  • Spirit: I know why I do what I do.
  • Reliability: being honest, say as I do, do as I say.
  • Courageous: the guts to act outside my comfort zone.
  • Self-reflective: able to differentiate intention and impact
  • Agility: able to balance adaptability vs. perseverance.


En dit vertaalt zich door in hoe je omgaat met anderen t.w.

  • Inspirational: able to mobilise energy and motivation, foster alignment, and ownership.
  • Empathic: being open to the needs and circumstances of others.
  • Reaching decisions: able to go together through tough issues, reaching decisions, go beyond the common routes.
  • Execution power: guides people to deliver results according to purpose and strategy.


Benodigde competenties en vaardigheden

  • De hierboven omschreven leiderschapsstijl is op jouw lijf geschreven.
  • Academisch werk- en denkniveau, dit blijkt onder andere uit een afgeronde WO-opleiding in een relevante richting.
  • Minstens 10 jaar werkervaring, waarvan enkele jaren als eindverantwoordelijke binnen marketing & communicatie, in een grote, complexe nonprofit organisatie.
  • Ervaring met strategische verandervraagstukken met aantoonbaar aansturende rol.
  • Ruime ervaring met het ontwikkelen van strategisch marketingbeleid en nationale en internationale positionerings- en brandingsvraagstukken.
  • Kennis van data driven marketing en de nieuwste ontwikkelingen in het vak.
  • Sterk financieel inzicht en overzicht, vermogen om te sturen op resultaat.
  • Perfecte beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling. En goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Engelse taal (CEFR niveau C2).


Wat biedt EUR jou?

  • Een bepalende directiepositie, direct onder het CvB, waarin je mede vorm geeft aan de missie van de EUR om een positieve impact te maken op de maatschappij.
  • Een internationaal georiënteerde en afwisselende baan in een enthousiast team, met uitstekende arbeidsvoorwaarden overeenkomstig de Collectieve Arbeidsvoorwaarden Overeenkomst Nederlandse Universiteiten (CAO NU).


Arbeidsvoorwaarden

De startdatum van deze functie is 1 oktober 2022 en de functie is gevestigd in Rotterdam, bij de afdeling Marketing & Communicatie. De functie bedraagt 1 FTE. Het salaris is afhankelijk van jouw kennis en ervaring en bedraagt bij een fulltime aanstelling tussen 6.794 en 8.881 euro bruto per maand (schaal 16 ), conform de CAO-NU. Daarnaast biedt EUR je onder andere 8% vakantiegeld, een eindejaarsuitkering van 8,3% en een zeer ruime verlofregeling. Verder is EUR aangesloten bij het ABP voor de pensioenvoorziening en wordt gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof, volledig betaald aanvullend geboorteverlof voor partners, korting op de collectieve ziektekostenverzekering, en een persoonlijk carrière budget geboden. Ook kan je als medewerker gebruikmaken van EUR-faciliteiten zoals de Universiteitsbibliotheek en krijg je korting op een abonnement bij het Erasmus sportcentrum.

Erasmus Universiteit Rotterdam wil een rechtvaardige en inclusieve gemeenschap zijn. EUR koestert een open cultuur waarin iedereen wordt ondersteund om het volledige potentieel tot zijn recht te laten komen. Inclusiviteit van talent wordt beschouwd als de basis van de successen en de diversiteit van perspectieven en personen als een uiterst waardevol resultaat hiervan. EUR biedt gelijke kansen aan alle medewerkers en sollicitanten, ongeacht genderidentiteit of -uiting, seksuele gerichtheid, religie, etniciteit, leeftijd, neurodiversiteit, arbeidsbeperking, burgerschap of ander aspect dat hen uniek maakt. EUR hoopt je in haar gemeenschap te mogen ontmoeten.

Organisatie

Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) is een internationaal georiënteerde universiteit met een uitgesproken maatschappelijke visie op onderwijs en onderzoek. Haar missie luidt dan ook ‘Creating positive societal impact’. Aan de EUR werken ruim 3.700 medewerkers en volgen bijna 33.000 studenten uit 140 landen wetenschappelijk onderwijs. ‘Alles wat we doen, doen we onder het credo The Erasmian Way – Making Minds Matter. We zijn wereldburgers, verbindend, ondernemend, ruimdenkend en maatschappelijk betrokken. Deze Erasmian Values fungeren als ons interne kompas en maken de Erasmus Universiteit herkenbaar én onderscheidend voor de buitenwereld. Vanuit deze waarden, met een ruime blik en met oog voor diversiteit, verschillende achtergronden en opvattingen, werken onze medewerkers nauw samen aan het oplossen van maatschappelijke uitdagingen vanuit het dynamische en kosmopolitische Rotterdam. Mede dankzij de hoge kwaliteit en de positieve maatschappelijke impact van ons onderwijs en onderzoek en onze kenmerkende mentaliteit kan de EUR zich meten met de top van de Europese universiteiten. www.eur.nl.

Afdeling

Het team Marketing & Communications neemt het voortouw in het versterken van het merk en de reputatie van de EUR. Het team brengt het merk EUR verder tot leven door campagnes, studenten-, academische en corporate evenementen, public relations, public affairs en grote online platforms zoals eur.nl (3,5 miljoen bezoekers per jaar) en corporate social media (>300.000 volgers).

Solliciteren

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, executive search van marketing-, communicatie, sales en online professionals. Je kunt tot en met 12 augustus solliciteren. Voeg je motivatiebrief en CV toe bij je sollicitatie.De sollicitatieprocedure bestaat uit twee gespreksronden, een assessment en een referentiecheck. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 35 en 37. We zien je sollicitatie graag tegemoet.

Meer informatie

Additionele informatie over de vacature kun je verkrijgen bij Mathanja Klop – senior recruiter WerfSelect via mathanja@werfselect.nl. Meer informatie over de EUR vind je op: https://www.eur.nl/werken-bij.

Geïnteresseerd?

Reageer direct

Of neem contact op met Mathanja Klop

mathanja@werfselect.nl