Interim online social content creator – Utrecht

Bij Gemeente Utrecht in Utrecht

Introductie

Kerngegevens:

  • Periode: Van 1-2-2023 tot 1-7-2023 met optie op verlenging
  • Belasting: 32 uur per week gemiddeld
  • Tarief: 60 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW voor de ZZP-interimmer (payroll is ook mogelijk)
  • Tot 20% thuiswerken


Omschrijving van de omgeving en de huidige situatie

Weet jij hoe je pakkende en toegankelijke content maakt voor online media? Ben jij creatief en weet jij te vernieuwen in tekst, vorm en beeld? De gemeente gelooft in het laten zien van wat ze als gemeente doen in de stad en hoe ze Utrecht samen met haar inwoners vorm geven. Dat doen ze door verhalen te vertellen in tekst en beeld en op de online kanalen te laten zien waar ze voor staan en waarom. Om de redactie te versterken zoeken we een sterke en creatieve contentcreator. Je weet wat mensen willen zien op de kanalen en hoe je op een creatieve manier heldere, aantrekkelijke en toegankelijke content maakt voor de verschillende online kanalen van de gemeente.

De afdeling

Je werkt bij het Marketing- en Communicatienetwerk van de gemeente. Je komt in een dynamisch team van toegewijde professionals – in de Redactie – die het hart vormt van de online communicatie van de gemeente. In de Redactie werken zo’n 30 medewerkers die met elkaar adviseren, publiceren en de eindredactie voeren op de verschillende online kanalen. Je werkplek bevindt zich rondom de Newsroom in het stadskantoor, waar je continu het nieuws in de stad kunt volgen en weet wat er speelt.

Dit is je werk

  • Je maakt heldere en aantrekkelijke teksten en beelden voor de social mediakanalen (Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) en voor intranet en de website.
  • Je bent regelmatig op pad. Alleen, of met andere leden van het contentteam. Je werkt daarom ook wel eens in de avond of in het weekend.
  • Je vertaalt vakinhoudelijke teksten naar heldere, relevante en toegankelijke content die aansluit op de vraag van bezoekers, inwoners en ondernemers
  • Je bent een toegankelijke en kundige gesprekspartner voor interne opdrachtgevers
  • Je geeft advies over vorm, inhoud en tone-of-voice voor de online kanalen in overleg met de eindredacteur
  • Je bent altijd op zoek naar geschikte, relevante, leuke en actuele content om online te delen


Eisen

  • Een afgeronde opleiding op het gebied van marketing, communicatie of journalistiek;
  • Vooropleiding of traineeship in online communicatie
  • Werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Je hebt aantoonbare kennis van en affiniteit met het creëren van aantrekkelijke content op online kanalen, zoals LinkedIn, Instagram, Facebook, Twitter, en YouTube.
  • Je bent pro-actief en gaat zelf achter content aan in plaats van af te wachten.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal en bent communicatief sterk, zowel schriftelijk als visueel en mondeling. Je bent goed in copywriting en kan dit onderbouwen met voorbeelden.
  • Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van online media;
  • Je kunt snel werken als de situatie dat vereist en kunt omgaan met deadlines;
  • Je bent vernieuwend, verbindend en creatief. Je denkt buiten de gebaande paden.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het maken en monteren van video of fotografie en beeldbewerking
  • Kennis van online advertising is een pré
  • Je hebt aantoonbaar talent voor fotografie


Goed om te weten

  • Gesprekken zijn gepland op 18 of 19 januari
  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.


Geïnteresseerd?

Reageer direct

Of neem contact op met Marie-José van de Kerkhof

marie-jose@werfselect.nl
06-53938106