Interimproject Sr. Marketing / Insights professional – Almere – ingevuld

Bij Yakult Europe in Almere - ingevuld

Introductie

Kerngegevens:

  • Start zsm, uiterlijk begin juli
  • 2 a 3 dagen per week.
  • voor een periode van 5/6 maanden.
  • voor een belangrijk deel remote (deels vanuit Almere)


De opdracht:

Yakult Europe helpt de landenorganisaties om naar een hoger niveau van marketing en daarmee betere resultaten te komen. Er zal Er steeds meer vanuit data worden gewerkt. Zodat beter gemeten kan worden wat het effect is van de diverse activiteiten.

In deze gave rol heb je de kans om een basis framework neer te zetten voor het meten van de resultaten van marketing inspanningen. En daarmee een basis te leggen voor de verdere groei binnen Europa.

De opdracht bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Het opzetten van een KPI framework en must have metrics. Er is veel data, maar die is erg verschillend over de landen heen. Daarom wil men naar een KPI framework toe waarin wordt verduidelijkt wat ieder land zou moeten meten en op welke manier.
  2. Het berekenen van base rate sales en sales uplifts. Op een goede manier het effect van de campagnes en marketing activiteiten op sales in kaart brengen.
  3. Het in kaart brengen van hoe indirect influencing werkt binnen de betreffende categorie, bijvoorbeeld via health care professionals. Beter in kaart brengen hoe dit werkt, welke mogelijkheden er zijn en welk effect dit heeft.


Profiel gezochte interimmer:

  • Je vertaalt de doelstellingen naar KPI’s en te verzamelen data.
  • Je hebt binnen Food al eerder KPI frameworks opgezet.
  • Je hebt veel ervaring met GfK data, shopper data, Nielsen/ IRI data.
  • Je hebt idealiter gewerkt vanuit een Europees hoofdkantoor, gericht op de landenorganisaties.
  • Je hebt uitstekende analytische capaciteiten en bent een teamplayer.

Geïnteresseerd?

Reageer direct

Of neem contact op met Marie-José van de Kerkhof

marie-jose@werfselect.nl
06-53938106