International Brand Manager bij Oce Bio – The Green Division – Antwerpen en Rotterdam – Zuid-Holland

Bij Oce Bio - The Green Division in Antwerpen en Rotterdam - Zuid-Holland

Introductie

Wil jij ondernemen en echt bijdragen aan de groei van deze ambitieuze, ‘groene’ incubator? Hou je er van snel te ontwikkelen en te innoveren op basis van slimme strategieën? Maak jij graag het verschil in de groeimarkt van natuurlijke producten en voedingssupplementen? Dan is deze rol echt iets voor jou.

Organisatie

The Green North Europe (onderdeel van Omega Pharma)

Snelheid, innovatie, Europese expansie, e-commerce en een start-up cultuur, dat kenmerkt The Green North Europe. Zij bestaat sinds 1993 en is speciaal opgericht om het groeipotentieel van de kansrijke markt in natuurlijke voedingssupplementen en gezondheidsproducten tot het uiterste te benutten. The Green North Europe is een zelfstandig opererende incubator. Bekende merken zijn o.a. Bional en Fytostar.

Snelheid, ondernemerschap en Europese expansie

Neem een platte organisatiestructuur, een zeer ondernemende, data-driven cultuur… Tel daar een sterke focus op Europese expansie en de bereidheid om te investeren en risico’s te nemen bij op en je hebt de unieke, winnende formule ‘The Green North Europe’. Waar concurrenten in de branche soms jarenlang bezig zijn met de ontwikkeling van nieuwe producten, is de ontwikkeltijd van The Green North Europe – van idee tot winkelschap – soms maar een paar maanden. Dat levert een enorme voorsprong op, waardoor de organisatie harder groeit dan de markt.

The Green North Europe maakt onderdeel uit van The Green Division van Omega Pharma en telt 20-25 medewerkers. Jij rapporteert aan de marketing manager en werkt samen met de innovatiemanager, sales managers een junior brand manager en externe mediabureaus.

Functie

Functie

De rol van International Brand Manager is een brede, veelomvattende rol met een volledige marketingscope. Jij bent van analyse/interpretatie van marktgegevens tot en met de executie verantwoordelijk. Strategie- en visieontwikkeling, portfoliomanagement, innovatiestrategie, budgetbeheer, P&L en alles wat verder bij het marketingtraject komt kijken vallen onder jou. Jij gaat over de grote merken en markten en denkt ook mee over de lange termijn strategie en digitale versnelling van The Green Division. Je werkt hierin zelfstandig, maar ook samen met een mentor. Natuurlijk leg je hem goed uitgedachte voorstellen voor, zodat hij alleen nog maar zijn ‘go’ hoeft te geven of enige verbeterpunten. Je bent dus al wel in staat om twee stappen vooruit te denken, staat al wel stevig in je schoenen, maar er is ook zeker nog ruimte om te leren.

Functie-eisen

Functie-eisen

Voor deze rol is minimaal twee jaar ervaring in FMCG marketing een must. Ook heb je (vanzelfsprekend) affiniteit met natuurlijke gezondheid. Verder:

  • Heb je een goede kennis van de Nederlandse, Engelse en Franse (!) taal
  • Ben je sterk in portfoliomanagement
  • Past een internationale, innovatieve branding omgeving helemaal bij jou
  • Enkele trefwoorden die jou typeren:
  • Positioneren vanuit een visie
  • Zeer ondernemend en resultaatgericht
  • Communicatief sterk
  • Persoonlijke impact
  • Analytisch, conceptueel en cijfermatig sterk
  • Ga altijd uit van balans tussen fact-based analyse, intuïtie en creativiteit
  • Affiniteit met natuurlijk gezondheid


Aanbod

Aanbod

Een unieke marketingrol waarbinnen je kunt ondernemen en ruimte is voor jouw goede ideeën. Versnellen en innoveren is key. Echt een mooie baan dus voor iemand die eager, snel en slim is en graag voorop loopt.

The Green North Europe biedt een competitief salarispakket, plus een mooie eindejaarsbonus. Het gaat om een fulltime functie, maar eventueel is het ook mogelijk om 4 op 5 te werken. Standplaats is Zwijndrecht (Antwerpen), maar het is ook mogelijk een dag thuis en een dag in Rotterdam te werken.

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze top vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professionals. www.werfselect.nl

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Mathanja Klop
mathanja@werfselect.nl
033 422 40 22