Key Accountmanager New Business Development – Made, Noord- Brabant

Bij Spadel Nederland in Made, Noord- Brabant

Introductie

Ben jij een expert op het gebied van New Business Development? Weet jij wat er voor nodig is om een groeistrategie op te stellen en uit te voeren binnen Retail, met focus op e-commerce en Non-Food kanalen? Heb jij ruime sales ervaring binnen de (FMCG) Retail branche en ben je gewend met A-merken te werken? En ben jij een standvastige en energieke verbinder die zowel de interne organisatie als (nieuwe) klanten meekrijgt in jouw route naar nieuw commercieel succes? Dan komen we graag met jou in contact!

Organisatie

“Als de mens het water beschermt, beschermt het water de mens”.

Spadel is marktleider in natuurlijk mineraalwater in de Benelux, dankzij de succesvolle watermerken Spa en Bru. Met ruim 1345 medewerkers zijn zij actief in vijf landen: België, Nederland, Frankrijk, Engeland en Bulgarije. Zij focussen zich op sterke merken met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk. Spadel is van oudsher een familiebedrijf met stevige kernwaarden: “togetherness, agility, ownership and excellence’. De mensen bij Spadel zorgen niet alleen goed voor elkaar, maar ook voor de natuur, met duurzame ontwikkeling in het hart van hun missie.

Functie

Dit zijn jouw verantwoordelijkheden

In deze nieuwe rol binnen Spadel Nederland ontwikkel en implementeer je in directe samenwerking met de Sales Director Nederland een nieuwe groeistrategie binnen e-commerce/online platforms, Non-food Retail en andere relevante kanalen. Je bent verantwoordelijk voor het signaleren van kansen in de markt en vertaalt deze door naar zorgvuldig onderbouwde business cases. Je bent specialist op het gebied van e-commerce platformen bij huidige en nieuwe klanten van Spadel. Je bent verantwoordelijk voor incrementele duurzame omzet, rendement en merkzichtbaarheid en behartigt hiermee de strategische en commerciële belangen van Spadel NL.

Dit is wat je gaat doen

  • Je ontwikkelt de visie van Spadel door naar jouw klanten en prospects, in nauw overleg met (Trade)Marketing, in de vorm van account- en acquisitieplannen;
  • Je zorgt naast de commerciële groeistrategie voor een optimaal assortiment en bijbehorende presentatie, beschikbaarheid, zichtbaarheid en activatie bij de bestaande accounts en prospects in Nederland, teneinde de commerciële en financiële KPI’s van Spadel Nederland te behalen;
  • Je stelt In samenwerking met je collega’s van Trade Marketing het promotieplan op o.b.v. het jaarplan en implementeert en evalueert dit, met als doel volume- en rendementsdoelstellingen te behalen;
  • Je analyseert de markt met als doel kennis te vergroten op het gebied van de online markt, potentiële nieuwe afzetkanalen alsook salesactiviteiten van de concurrentie;
  • Je onderhandelt commerciële jaar- en partner deals met als doel de vooropgestelde KPI’s te realiseren;
  • Je staat dichtbij de afdeling CSD | Supply Chain en volgt logistieke processen om enerzijds Out Of Stock situaties te voorkomen en anderzijds de afdeling goed te betrekken bij lopende en komende salesactiviteiten;
  • Je leidt en neemt deel aan diverse interne projecten binnen o.a. Sales en Marketing met als doel om de synergie tussen Sales en de overige afdelingen te optimaliseren;
  • Je volgt de ontwikkelingen in het ‘Hard Discount’ kanaal op de voet, onderhoudt contacten met externe en interne stakeholders en ontwikkelt waar mogelijk en gewenst relevante business cases voor dit kanaal.


Functie eisen

Dit zien we graag terug in een kandidaat

Je bent een analytisch sterke en commerciële professional met ruime ervaring in (Nationaal) Account management binnen Retail. Het liefst heb je al gewerkt binnen de FMCG-sector en heb je ervaring met A-merken. Sales via e-commerce vormt geen geheimen voor jou en je hebt door zowel je analytisch als commercieel inzicht je sporen reeds verdiend met het aanboren van nieuwe kanalen. Hierdoor neem je tevens een relevant netwerk mee. Je bent een ondernemend, verbindend persoon, die op verschillende niveaus kan onderhandelen. Daarnaast houd jij van nature de markt goed in de gaten en lever je informatie over bijvoorbeeld nieuwe kanalen en (online) ontwikkelingen.

Je herkent jezelf verder in de volgende competenties

  • Multidisciplinair kunnen denken;
  • Resultaatgericht en flexibel ingesteld;
  • Kunnen onderhandelen op verschillende niveaus;
  • Een pro-actieve ‘hunter’ mindset.


Verder vragen we:

  • Een afgeronde WO opleiding;
  • Minimaal 7 jaar accountmanagement ervaring of tenminste 3 jaar National Accountmanagement ervaring in Sales Retail;
  • Inzicht in en kennis over e-commerce sales;
  • Ervaring met A-merken binnen de FMCG sector is een pré;
  • Ervaring met Windows, Office 365 en Sales supporting software;
  • Nederlandse taal / Engelse taal in woord en geschrift, Frans is een pré.


Aanbod

Wat biedt Spadel Nederland jou?

Een uitdagende rol binnen een professionele organisatie. Bovendien biedt Spadel Nederland je een mooi en uitgebreid arbeidsvoorwaardelijk pakket. Een marktconform salaris, aangevuld met zowel een kwartaal- als jaarbonus. Een 13e maand, leaseauto, een ruim aantal ADV-plus vakantiedagen.

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie-, sales- en online professionals.

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Mathanja Klop

033 422 40 22