Key Accountmanager Retail bij Grolsch – 2 dagen pw in Enschede, overige Amsterdam/thuis/klantbezoek

Bij Grolsche Bierbrouwerij Nederland in 2 dagen pw in Enschede, overige Amsterdam/thuis/klantbezoek

Introductie

Ben jij een gedreven Sales- of (Key) Accountmanager met ruime ervaring binnen FMCG en ben je toe aan een volgende stap? Kent het Nederlandse retail landschap geen geheimen voor jou en heb jij bij voorkeur tot op hoog niveau geschakeld met de grote retailers van Nederland? Maakt jouw ervaring met zowel category management als sales in combinatie met een natuurlijke drive, ondernemerschap en sterke onderhandelingsvaardigheden dat jij perfect in staat bent voor Grolsch de groeistrategie verder te ontwikkelen én succesvol uit te rollen? En heb jij net als de andere Grolsch medewerkers ECHT.KARAKTER? Dan maken wij graag kennis met je!

Organisatie

Over Grolsch
Grolsch is een merk dat weinig introductie behoeft. Grolsch kenmerkt zich door een eigen kijk op de wereld en op bier in het bijzonder. Generatie na generatie heeft het bedrijf haar eigen weg gevolgd, de dingen ánders gedaan. De beugelfles is daar een mooi voorbeeld van. Grolsch wordt soms gezien als anders, als eigenzinnig. Zij noemen dat karakter. Karakter is het zelfvertrouwen en de overtuiging hebben om je eigen pad te kiezen. Grolsch is voor iedereen die weet waar hij of zij voor staat en die doet wat hij gelooft. Die zich tegenover niemand anders hoeft te bewijzen dan zichzelf. Want dat is wat Grolsch altijd heeft gedaan en altijd blijft doen.

Grolsch, sinds oktober 2016 onderdeel van Asahi Europe Ltd., heeft een historie die teruggaat tot 1615 en behoort daarmee tot één van de oudste ondernemingen van Nederland. Bij het bedrijf werken circa 600 medewerkers en sinds 1995 mag Grolsch zich ‘Koninklijk’ noemen.

Functie

Dit zijn je verantwoordelijkheden
Als Key Accountmanager Retail ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de groeistrategie van het portfolio van een grote Nederlandse retailer. Je stelt het strategisch accountplan op, gebaseerd op de off trade strategie, en rolt deze succesvol uit. Zo ben je verantwoordelijk voor de onderhandelingen en jaarafspraken, en de operationele activiteiten die hieruit voortvloeien. Vanzelfsprekend richt je je onder andere op het opbouwen, beheren en uitbreiden van relaties binnen het key account en het realiseren van de commerciële targets (zoals NPR, marketaandeel en schapaandeel). Tevens richt je je op de uitvoering van de field sales strategie en werk je mee aan de ontwikkeling en uitvoering van het revenue management plan, in goede afstemming met de afdeling Demand Planning. Je werkt nauw samen met de afdeling Trade Marketing en past de principes van marketing spend effectiveness toe op alle activiteiten.

De Key Accountmanager neemt actief deel aan de off trade strategie en draagt bij aan de ontwikkeling van deze strategie. Je hebt een nauwe samenwerking en overeenstemming met de directie en de afdelingen Field Sales, Channel Marketing, Brand Marketing, Shopper Marketing en Commercial Finance. Je rapporteert aan de Sales Director en stuurt de junior Key Accountmanager aan.

Functie eisen

Dit zien we graag terug in een kandidaat
Voor deze stevige rol is Grolsch op zoek naar een ervaren én bevlogen Sales- of (Key) Accountmanager die zijn sporen heeft verdiend in het retail landschap en toe is aan een vervolgstap. Bij voorkeur weet je hoe het er op het hoogste niveau aan toe gaat bij de grote retailers. Met zoveel A-spelers én global players binnen de bierbranche is de uitdaging groot, maar met jouw ervaring, kennis en onderhandelingsvaardigheden weet jij precies wat jou te doen staat. Grolsch is de juiste werkgever voor een ondernemende, creatieve en vindingrijke Key Accountmanager die flexibel kan inspelen op gebeurtenissen in de markt en in staat is sturing en richting te geven aan de groei.

Verder heb je:

  • Wo- werk en denkniveau (bij voorkeur wo-diploma, maar minimaal een hbo-diploma)
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een salesrol binnen FMCG, bij voorkeur aangevuld met relevante ervaring als Category Manager, en is de functie Key Accountmanager Retail een logische vervolgstap
  • Ruime ervaring binnen het Nederlandse retail landschap
  • De ambitie en capaciteiten om jezelf continu te blijven ontwikkelen en door te groeien
  • Excellente communicatieve- én onderhandelingsvaardigheden
  • Een gestructureerde en transparante manier van werken en aandacht voor details
  • De vaardigheden om verandering teweeg te brengen en vanzelfsprekend kan je zelf goed met veranderingen omgaan
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Ervaring met MS Office, SAP en CRM


Aanbod

Wat biedt Grolsch jou?
Grolsch biedt jou een verantwoordelijke, uitdagende functie bij een ambitieus bedrijf met focus op het resultaat. Bij Grolsch willen ze winnen, de beste zijn. Voor de klanten, consumenten en relaties elke dag opnieuw het verschil maken. Iedereen werkt op basis van duidelijke doelstellingen en voelt zich eigenaar van de prestaties. Met een ‘alsof het mijn eigen bedrijf is’ mentaliteit. Echt.Karakter. En bij dat ambitieuze bedrijf kun jij het verschil maken!

Het salaris voor deze functie is marktconform en uiteraard afhankelijk van je werkervaring en competenties. Grolsch biedt een fulltime dienstverband, of tenminste 32 uur per week met flexibiliteit om urgente zaken op te pakken op je vrije dag. Verder biedt het bedrijf een goede bonusregeling, 13e maand, leaseauto, laptop, telefoon, pensioenregeling, collectieve zorgverzekering, 29 vakantiedagen en natuurlijk de befaamde “huisbierregeling”.

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professionals. www.werfselect.nl

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Leonie Verweij
leonie@werfselect.nl
033 422 40 22