Marketing Manager bij VGZ – Arnhem, Gelderland

Bij Coöperatie VGZ in Arnhem, Gelderland

Introductie

Een klantgroep van meer dan 4 miljoen Nederlanders? Dagelijks op hoog vakinhoudelijk niveau bouwen aan merken en het beste uit jouw team halen? Dat (en nog veel meer) houdt de rol in van marketing manager bij VGZ. Een prachtige positie !

Organisatie

“Met hart voor Zinnige Zorg” dat staat bij VGZ centraal. Zij werken samen aan een gezonder Nederland. VGZ is een zorgverzekeraar zonder winstoogmerk, zij wil de best betaalbare zorg bieden voor de 4 miljoen Nederlanders die bij hen zijn verzekerd. Zinnige zorg is betere zorg voor de patiënt tegen lagere kosten. Zo wordt de zorg elke dag beter en blijft deze ook in de toekomst toegankelijk én betaalbaar. Zinnig zijn is kritisch zijn. Zinnig maakt het verschil. Hiervoor durven zij gewoontes en patronen te doorbreken. Blijf jezelf ontwikkelen, toon lef en maak samen met hen het verschil. Alleen zo geef je vorm aan jouw toekomst.

Functie

Als Marketing Manager krijg jij alle ruimte om jouw expertise op strategisch niveau in te zetten. Jij versterkt het merk VGZ en de andere veelzijdige merken van de coöperatie. Jij houdt je continu bezig met de bekendheid, beleving en ervaring van het merkportfolio van VGZ. Jij bent thought leader als het gaat om merkpositionering en content creatie.

Daarnaast stuur jij een team van 12 brand- en content experts aan en help jij jouw collega’s continu te groeien. Samen creëren jullie content die inspireert en boeit.

Ook adviseer je het topmanagement over de merkstrategie en creëert met het team doeltreffende merkactiveringscampagnes voor de komende jaren, zowel on- als offline. Jij houdt regie en zet de lijnen uit zodat de experts marketingcampagnes kunnen ontwikkelen en optimaliseren. Aan de hand van data analyses weet jij een doorvertaling te maken naar nieuwe acties en verbetervoorstellen. Uiteraard zijn je plannen gebaseerd op klantinzicht, behoeften en drijfveren van consumenten en bestaande verzekerden. Met als doel de toekomstige merkgroei te stimuleren.

Jij waarborgt de merkstrategie, bij alles wat je doet en in alle marketinguitingen. Consumenten blijven verrassen, zie jij als een uitdaging. Jij bent dan ook degene die innovatieve ideeën inbrengt om het merk VGZ te versterken en te laten groeien.

Vanuit jouw vakkundigheid, talent en drive om resultaten te boeken speel jij een cruciale rol binnen het team. In alle situaties maak jij het team beter, maakt het team jou beter en dragen jullie samen bij aan de groei van het merkportfolio van Coöperatie VGZ.

Functie-eisen

Jij bent een merkenbouwer, “thought leader” en de ogen en oren naar buiten toe; jij bent altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in jouw vakgebied en hebt hier een duidelijke visie op. Jij hebt dan ook ervaring met de nieuwste merk- en campagnestrategieën en middelen.

Dankzij jouw bevlogenheid en enthousiasme weet jij consumenten, stakeholders, je team en interne ambassadeurs mee te nemen en te motiveren. Je stelt de klant centraal in alles wat je ontwikkelt. Je gelooft in de kracht van samenwerking en bent in staat jouw team te inspireren.

Verder beschik jij over:

  • een relevante WO opleiding
  • aantoonbare kennis & passie op het gebied van marketingstrategie en merkpositionering
  • minimaal 8 jaar werkervaring van concept tot productie van (digital) merk- en activeringscampagnes op strategisch niveau
  • ervaring met aansturing en ontwikkeling van zelfsturende multidisciplinaire teams
  • affiniteit en/of ervaring met een dienstverlenende omgeving en/of de verzekeringsbranche
  • resultaatgericht en gewend om flexibel te schakelen in een agile omgeving

Aanbod

Stel jij jezelf elke dag de vraag: hoe kan de zorg morgen beter dan vandaag? VGZ ook! Daarom helpen zij je graag bij het realiseren van jouw doelen. Het betreft een fulltime functie in een hoogwaardig, professionele omgeving. Ook gaat het echt om een vakinhoudelijke expertrol, waarbij jij jouw vakkennis op hoog niveau in kan zetten. De functie valt in salarisgroep J van de CAO van VGZ (€ 4.510 – € 6.443), exclusief 13e maand, vakantiegeld en alle andere aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze vacature wordt verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professionals. www.werfselect.nl.

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct

Of neem contact op met Mathanja Klop

mathanja@werfselect.nl
033 422 40 22