National Account Manager Foodservice – Made, Noord Brabant

Bij Spadel Nederland in Made, Noord Brabant

Introductie

Schitter jij nog net ietsje harder in een salespositie met strategische focus op groei? Wil je aan de slag bij een absoluut A-merk waar jouw salestalent echt het verschil maakt? Een organisatie die bijdraagt aan jouw persoonlijke ontwikkeling én aan een gezonde leefstijl? Dan komen we graag met jou in contact.

Organisatie


De uitdaging

Samen met je collega’s ontwikkel je de sales-strategie die decision makers aan tafel krijgt en houdt. Ook zorg je voor de verdere uitwerking, coördinatie (in- en extern) en projectmanagement van de salesplannen. De relatie met jouw Key Accounts bouw je verder op- en uit.

Jouw segment Catering en Lunch is een focusgebied voor Spadel. Je krijgt dan ook alle ruimte om jouw goede ideeën om te zetten in daadwerkelijke groei.

Functie

Activiteiten onder andere:

  • Ontwikkelen strategie en visie voor de kanalen Catering en Lunch. Opstellen salesplannen o.b.v. marktgegevens, klantdata, benchmarks etc. Definiëren klantgroepen en prospects. Realiseren van de kanaal- en afdelingsdoelstellingen. Formuleren aanbod en assortiment per klant.
  • Relatie met Key Accounts opbouwen en onderhouden.
  • Volgen van volume-, omzet-, en marge-ontwikkeling bij de klant en in het kanaal, waar nodig verbeteracties voorstellen en implementeren.
  • Alert en proactief kansen bij de klant opmerken en verzilveren. (Nieuwe) concepten vertalen richting de Key Accounts.
  • Budgetten, Risks & Opportunities en logistieke processen monitoren / verbeteren.
  • Jaarafspraken Key Accounts beheren en onderhandelingen voeren voor het volgende contract, nieuwe jaarafspraken maken.
  • Opstellen, onderhandelen, opvolgen en evalueren gezamenlijke groei- en promoplannen met de klant.
  • Initiëren, implementeren en opvolgen van specifieke projecten om groei in de kanalen Catering & Lunch te bewerkstelligen.
  • Bezoeken van beurzen, evenementen, bijhouden van vakliteratuur. actieve deelname netwerkbijeenkomsten.
  • Deelname aan interne projecten en meetings. Onder andere business development meetings en samenwerking met Out of Home team en marketing- en trademarketing collega’s.

Functie-eisen


Wat neem je mee?


  • Afgeronde WO / HBO – opleiding.
  • Uitstekende beheersing Nederlandse en Engelse taal.
  • Kennis van de Nederlandse Foodservice market.
  • Relevant netwerk in het Out of Home kanaal.
  • Mnimaal 3-5 jaar relevante (KEY)-account managementervaring binnen OOH, FMCG en/of A-Brands.
  • Ervaring met datamanagement (Salesforce / Nielsen / GFK).
  • Sterke analytische, commerciële en onderhandelingsvaardigheden.
  • Hoge mate van zelfstandigheid, ondernemerschap en veerkracht/doorzettingsvermogen.
  • Overtuigend, empathisch, gestructureerd en planmatig.
  • Flexibel en bereidheid tot reizen.

Aanbod


Aanbod

Sales positie in focussegment. Bij een hoogwaardige, professionele, internationaal opererende FMCG-organisatie. Je maakt onderdeel uit van een gedreven team waar je elke dag uitgedaagd wordt om jezelf verder te ontwikkelen. Bij voorkeur ga je vijf dagen per week aan de slag, maar vier is bespreekbaar. Spadel is gevestigd in Made, maar je zult daarnaast klanten in het hele land bezoeken en tevens enkele keer per jaar naar Spa of Brussel reizen. Spadel biedt een marktconform salaris en goede secundaire voorwaarden.

Inlichtingen


Over Spadel

“Als de mens het water beschermt, beschermt het water de mens”.

Spadel is marktleider in natuurlijk mineraalwater in de Benelux, dankzij de succesvolle watermerken SPA® en Bru. Met ruim 1237 medewerkers zijn zij actief in vier landen: België, Nederland, Frankrijk en Bulgarije. Zij focussen zich op sterke merken met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk. Spadel is van oudsher een familiebedrijf met stevige kernwaarden: “togetherness, agility, ownership and excellence’. De mensen bij Spadel zorgen niet alleen goed voor elkaar, maar ook voor de natuur, met duurzame ontwikkeling in het hart van hun missie.

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct

Of neem contact op met Mathanja Klop

mathanja@werfselect.nl
033 422 40 22