Senior Brand Manager bij Spadel | ingevuld – Made

Bij Spadel Nederland in Made

Introductie

Voor deze vacature is reageren niet meer mogelijk. Ben je wel geïnteresseerd in dergelijke vacatures? Schrijf je dan aub in via : https://werfselect.nl/open-sollicitatie/ Alvast bedankt!

Ben jij een gedreven en ervaren Brand Manager? Ben jij klaar om de stap te maken naar een ‘klassieke’ allround Brand Management positie binnen FMCG-Food, die jij naar een 2.0 level brengt? Waarin je echt van A tot Z in de lead bent en het verschil kunt maken van innovatie tot en met introductie en optimalisatie binnen het merkportfolio van Spa waters in de Nederlandse markt? En ben je persoonlijk ook gericht op balans, zowel voor jezelf als voor jouw leefomgeving? Dan pas je bij Spadel en gaan wij graag het gesprek aan met jou over deze mooie senior marketing positie voor marktleider Spa!

Organisatie

“Als de mens het water beschermt, beschermt het water de mens”.

Spadel is marktleider in natuurlijk mineraalwater in de Benelux, dankzij de succesvolle watermerken Spa en Bru. Met ruim 1345 medewerkers zijn zij actief in vijf landen: België, Nederland, Frankrijk, Engeland en Bulgarije. Zij focussen zich op sterke merken met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk. Spadel is van oudsher een familiebedrijf met stevige kernwaarden: ‘togetherness, agility, ownership and excellence’. De mensen bij Spadel zorgen niet alleen goed voor elkaar, maar ook voor de natuur, met duurzame ontwikkeling in het hart van hun missie.

Functie

Jouw rol

In deze zeer complete Brand Management rol ben jij van A tot Z verantwoordelijk voor Spa NL, met een focus op Spa Waters. Met jouw marketingplannen en -strategieën, alsmede excellente executie van jouw projecten, draag je substantieel bij aan de merkwaarde, groei en marketing- en bedrijfsdoelstellingen.

Wat ga je doen?

Je stelt jaarlijks een realistisch en goed onderbouwd marketingplan op en draagt zorg voor de doorvertaling van jouw plannen naar succesvolle projecten. Je zorgt hierbij voor optimale synergie tussen SPA Benelux en Spa NL.

Je ontwikkelt en implementeert jouw plannen voor merkcommunicatie, -activatie en -innovatie tijdig en goed. Bewaakt daarbij de (health)-reputatie, het budget en intern draagvlak voor jouw projecten. Je haakt relevante partijen en collega’s aan en maakt goed gebruik van aanwezige marketingmiddelen (zoals het ‘Waters Innovatieplatform’) om de zichtbaarheid, bekendheid en marktaandeel van jouw merken te vergroten.

Consumenten- en marketingtrends vertaal je door naar kansen voor jouw (sub)merken. Je draagt bij aan innovatie en helpt nieuwe segmenten te identificeren door deel te nemen aan brainstorm- en strategische sessies. Je werkt onder andere samen met de R & D-afdeling als het gaat om innovaties, productontwikkeling en (nieuwe) business cases. Je stemt af met je Belgische collega’s, het Trade Marketing- en Sales-team en betrekt andere stakeholders op natuurlijke wijze.

Ook lever je input voor groeistrategieën op basis van analyse en aanbevelingen aan onder andere de Country Coordinator SPA NL en de Brand Digital Manager BNL (Benelux). Je managed jouw projecten van ‘innovatie tot schap’ met behulp van tracking en metingen en vertaalt deze naar overeengekomen KPI’s met duidelijke conclusies en aanbevelingen en stelt bij waar nodig. Je draagt ook zorg voor de (media)campagne en ondersteunt de Brand Digital Manager bij de inzet van online en social media in Nederland, alsmede de website. Je levert input voor het online marketing en social mediaplan als het gaat om jouw (sub)merken en begeleidt bureaus, onder andere bij het creëren van aansprekende content.

Functie-eisen

Wie ben jij?

Je bent bovenal een allround, vakinhoudelijk gedreven en resultaatgerichte Brand Manager. Je hebt zeer goed ontwikkelde project management skills en bent in staat een helicopter view te bewaren en prioriteiten te stellen. Je schakelt makkelijk tussen strategie en operatie. Ook weet je voorstellen goed te onderbouwen en ben je collegiaal en energiek. Je bent een energieke verbinder en weet je collega’s mee te nemen in de doelstellingen en aanpak rond jouw portfolio.

Jouw profiel:

  • Afgeronde relevante universitaire of HBO-opleiding (marketing, commerciële economie, bedrijfskunde).
  • Beheersing van (idealiter) de Nederlandse, Franse en Engelse taal, tweetaligheid is een must.
  • Minimaal 6-8 jaar ervaring in FMCG-consumentenmarketing (niet exclusief voor B2B).
  • Grondig inzicht, kennis en praktische ervaring in consumentenmarketing.
  • Ervaren met 360 ° merkactivatie en lancering van nieuwe producten in volwassen en competitieve markten.
  • Ervaring met dagelijkse inzet van media en begeleiding van (media)bureaus.
  • Sterke affiniteit met digital/social. Ervaring met social strategieën is een pré.
  • Ervaring met werken in een internationale structuur is een pré.
  • Je leeft en ademt de kernwaarden en het CSR-beleid van SPADEL binnen het SPA NL-team en bent een voorbeeld als het gaat om behendigheid, eigenaarschap, uitmuntendheid en saamhorigheid. Je stimuleert anderen.
  • Communicatief sterk, resultaatgericht, inspirerend en creatief, maar ook pragmatisch, hands- on en ondernemend.
  • Je bent een bevlogen aanjager van jouw projecten en (sub)merken, maar ook analytisch sterk. Je overtuigt op basis van inhoud en argumenten.

Aanbod

Wat jij hiervoor terug krijgt

Het betreft een prachtige, complete, Senior Brand Management rol; ‘van innovatie tot schap’. Je krijgt de kans jouw geliefde vak uit te oefenen bij een internationale organisatie waarin duurzaamheid een belangrijke plek inneemt. Collegialiteit en gezamenlijke ontwikkeling staan voorop. Het betreft een fulltime functie met een marktconform salaris.

Wij kijken uit naar jouw reactie. LET OP: reageren op deze vacature kan nog tot maandag 5 augustus 09:00 u

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie-, sales- en online professionals. www.werfselect.nl

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct

Of neem contact op met Mathanja Klop

mathanja@werfselect.nl
033 422 40 22