Social Media Specialist bij Brocacef/BENU – Maarssen, Utrecht

Bij Brocacef Groep in Maarssen, Utrecht

Introductie

Wil jij als social media specialist aan de slag bij één van de snelst stijgende retailmerken? En kan jij niet wachten om met jouw social media inzet bij te dragen aan succesvolle landelijke campagnes? Lees dan snel verder!

Organisatie

Over Brocacef en BENU

Brocacef is een groep van ondernemingen, werkzaam op het gebied van de farmaceutische gezondheidszorg. Het bedrijf is onder andere actief met de innovatieve farmaceutische groothandel Brocacef en de toonaangevende apotheekketen BENU Apotheek. Klanten zijn apothekers, apotheekhoudende huisartsen, zieken- en verpleeghuizen, leveranciers, zorgverzekeraars en consumenten. Bij Brocacef / BENU werken ongeveer 5.000 medewerkers, die samen zich iedere dag inzetten om slimme, persoonlijke én toegankelijke zorg te maken.

Brocacef gelooft in ondernemerschap en bevlogenheid. Gezamenlijk werken de mensen aan een optimale kwaliteit van zorgverlening. -Mensgericht, vooruitstrevend en verantwoordelijk-, zijn belangrijke kernwaarden bij Brocacef. Zo staan zij bekend bij hun cliënten en zo gaan zij met elkaar om.

De Brocacef Groep is onderdeel van PHOENIX in Mannheim met ruim 30.000 medewerkers en van McKesson, gevestigd in San Francisco. McKesson heeft ca. 70.000 medewerkers. Zowel PHOENIX als McKesson zijn internationaal toonaangevende dienstverleners op het gebied van de gezondheidszorg.

Functie

Jouw rol

De ambitie voor Brocacef / BENU is om de nummer één zorgpartner te worden, waar mensen bewust voor kiezen. Jij, als gedreven social media specialist, wendt jouw expertise aan om dit waar te maken. Zo zorg jij onder andere voor grotere naamsbekendheid en breng jij de (vele) activiteiten onder de aandacht.

Op basis van de reeds aanwezige strategie, zet jij de juiste social media marketing instrumenten en kanalen in en zorgt dat zij elkaar versterken. Ook zorg je voor de beste (door)ontwikkeling en implementatie hiervan. Ook de uitvoering van social media campagnes en creatie van passende content hoort bij jouw rol. Content creëer jij zelf of in samenwerking met een extern bureau. Jouw social media inspanningen leiden tot meer (en de juiste) traffic naar online kanalen zoals benuapotheek.nl en brocacef.nl. Ook zet je webcare op en ben je alert op mediakansen en eventuele issues. Je doet dit zelfstandig en/of in samenwerking met een bureau. Je monitort scherp wat wel en niet werkt, signaleert naar de afdeling communicatie, analyseert de statistieken, maakt rapportages en doet aanbevelingen.

Je maakt onderdeel uit van het communicatieteam, dus sparring partners zijn aanwezig, maar jij bent de expert als het aankomt op effectieve social media inzet. Je rapporteert aan de manager corporate communicatie en werkt nauw samen met de manager marketing retail.

Functie eisen

Jouw profiel

Jij bent een enthousiaste en ondernemende zelfstarter. Je hebt overtuigingskracht en lef, onder andere omdat je vakinhoudelijk je mannetje staat en weet waar je over praat. Het betreft namelijk een nieuwe rol, waarin jij als expert binnen het team, opereert. Je bent (dus) een social media specialist, die zowel conceptueel als uitvoerend sterk staat. Je bent creatief en klant- en resultaatgericht. Bij voorkeur heb je ervaring opgedaan in een retail organisatie of binnen een ‘digital’ omgeving waar je eerder voor effectieve social media inzet zorgde. Natuurlijk ben je op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen en weet je hoe je deze doorvertaalt naar Brocacef / BENU. Bij voorkeur heb je eerder in een complexe organisatie gewerkt, met veel verschillende stakeholders.

Jouw opleiding en vaardigheden:

  • Een relevante afgeronde HBO/WO-opleiding
  • 3 tot 5 jaar ervaring als social media specialist
  • Kennis van online marketing: analytics, SEO, SEA, social media monitoring en rapportage, contentcreatie in tekst en beeld
  • Je kunt je vinden in de kernwaarden van Brocacef t.w. mensgericht, vooruitstrevend en verantwoordelijk


Aanbod

Wat jij hiervoor terug krijgt

Allereerst betreft het een prachtige functie, waarin je de kans krijgt om jouw vak uit te oefenen bij één van de snelst stijgende organisaties in de retail. Daarbij wordt jouw social inzet breed zichtbaar, dankzij de landelijke campagne in het najaar. De functie is dus vakinhoudelijk bijzonder interessant, maar ook nog eens een onbetaalbare aanvulling op jouw portfolio.

Brocacef / BENU biedt een salaris tussen de €3.040 en €4.481 (afhankelijk van kennis en ervaring en op basis van een 38-urige werkweek). Tevens ontvang je een eindejaarsuitkering, 8% vakantiegeld, smartphone en laptop, toegang tot de Brocacef Academy, een uitgebreid aanbod aan trainingen voor jouw persoonlijke ontwikkeling, pensioenregeling, collectieve verzekeringen én het is een organisatie waar ontwikkeling van talent en persoonlijke groei hoog in het vaandel staat.

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professionals. www.werfselect.nl

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Mathanja Klop

033 422 40 22