Trade Marketeer bij Hilton Foods Holland – Zaandam, Noord-Holland

Bij Hilton Foods Holland in Zaandam, Noord-Holland

Introductie

Wil jij werken binnen de Eredivisie van de FMCG branche ? En de mogelijkheid krijgen om in korte tijd directe invloed te hebben op het assortiment van Albert Heijn? Dan is dit de Trade Marketeer rol voor jou.

Organisatie


Organisatie

Hilton Foods Holland is een internationale, dynamische en vooruitstrevende onderneming met een sterke reputatie in de verse levensmiddelenindustrie. Zij is onderdeel van de beursgenoteerde onderneming Hilton Food Group. Er zijn acht vestigingen in zowel Europa, UK als Australië. De Nederlandse vestiging is in Zaandam. Daar werken 700 enthousiaste medewerkers, exclusief voor Albert Heijn.

Functie

Functie

Als Trade Marketeer bij Hilton Foods Holland ben je verantwoordelijk voor het versterken van de marktpositie van Albert Heijn als het gaat om vers vlees en vega-producten. Door kansen fact-based inzichtelijk te maken en te vertalen naar proactief advies. Het betreft een échte Trade Marketeer-functie waarbij het draait om grote belangen, hoge omzetten en exposure. Denk aan meer dan 350 SKU’s, 900 winkels, een veranderende markt.

Daarbij zijn consumentenbehoeften continu in beweging. Er is een groeiende vraag naar gemaksproducten, maaltijdinspiratie en nieuwe smaken. Jij als Trade Marketeer speelt een belangrijke rol in het doorontwikkelen van de categorie zowel binnen vers vlees als binnen de sterk groeiende vegetarische categorie waarbinnen Hilton Foods Holland actief is.

Jij zorgt onder andere voor de periodieke marktupdates voor vlees, vega en vleeswaren, uitgebreide marktscans en evaluatie rondom belangrijke thema’s voor vers vlees (Pasen, BBQ, Kerst, Herfst-Winter). Segment deepdives en de presentatie hiervan (assortiment, prijs, promotie, rotatie, concurrentie etc.). Het analyseren en presenteren van ad hoc opdrachten o.b.v IRI, AH-pallas data, AH Bonuskaart data, onderhoud IRI database + rapportages en bent het aanspreekpunt IRI, onderzoeksbureau’s en AH research-afdeling.

Ook volg je de prestaties van nieuwe producten en geeft advies op assortiment en schappenplannen. Je volgt de prijsontwikkelingen in de markt en formuleert aanbevelingen. Zet consumenten- en shopperonderzoek op en begeleidt dit. Ook verken en presenteer je ‘outside-in’ relevante (food)trends en veranderende consument/shopper behoeften. Tevens ga je frequent op winkelbezoek en verkent de (food)markt, je denkt nieuwe (product)concepten uit en werkt deze ook uit. Je onderbouwt het category plan, handelspresentaties en introducties.

Functie eisen

Wie ben jij?

Jij wordt gedreven door het omzetten van data in proactieve adviezen, waar geen speld tussen te krijgen is. Jij bent een wizard als het gaat om Excel. Grote datasets, formules, verwijzingen, jij draait er jouw hand niet voor om. Je bent toe aan een tweede of derde stap in je carrière en voelt je thuis in een no-nonsens cultuur. Je bent een zelfstarter en commercieel gedreven. In jouw communicatie ben je doortastend en belangstellend, maar komt ook snel to-the-point. Verder vind je het geen probleem om jouw aanbevelingen helder en aansprekend aan anderen te presenteren.

Verder vragen wij:

  • Een afgeronde HBO / WO opleiding in de richting van economie / bedrijfskunde / marketing / commerciële economie
  • Relevante werkervaring in een vergelijkbare rol binnen FMCG is een pré
  • Zeer ver gevorderde ervaring met Excel is een must
  • 2 tot 4 jaar ervaring in een trade marketing of category management functie
  • Ervaring binnen FMCG en gewend om met (grote) assortimenten te werken
  • Kennis en ervaring van MS Office
  • Ervaring met Nielsen of IRI en GFK
  • Uitstekende communicatieve- en presentatievaardigheden
  • Persoonskenmerken: Stressbestendig, kwaliteitsgericht, kritisch, ondernemend en flexibel

Aanbod


Wat biedt Hilton Foods Holland jou?

Trade Marketing op topniveau! Plus veel aandacht voor jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling, door middel van opleidingen en trainingen. Het salaris is marktconform (maximaal € 3.400) plus een jaarlijkse bonus. Ook gelden er aanvullende regelingen, reiskostenvergoeding en een pensioenregeling.

Inlichtingen

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professionals. www.werfselect.nl

Geïnteresseerd?

Solliciteer direct
Of neem contact op met Mathanja Klop

033 422 40 22