Wil jij werken bij een toonaangevende wereldwijde bakkerijgroep, waar innovatie en duurzaamheid voorop staan? Heb je al enkele jaren ervaring met B2B marketingcommunicatie (on- en offline) en veel affiniteit en/of ervaring met food en foodservicekanalen? Ben je toe aan een grotere verantwoordelijkheid, als sparringpartner van de Manager Marketing? En zoek je een prettige werkomgeving met veel afwisseling, vrijheid en ruimte voor creativiteit? We komen graag met je in contact!
De uitdaging
Voor het moederbedrijf Lantmännen Unibake, het retailmerk Mr. BigMouth maar met name het mooie foodservicemerk Pastridor draag jij de volgende verantwoordelijkheden, waarbij je ook externe bureaus aanstuurt en budgetverantwoordelijk bent:
• Ontwikkelen & beheren van het jaarlijkse marketingactivatieplan voor Pastridor. Je bepaalt de doelstellingen, overall boodschap, middelen, doelgroepen en timing.
• Uitvoeren van het marketingactivatie-plan en daaraan gerelateerde content- en activiteitenkalender, zowel on- als offline.
• Ontwikkelen van storylines voor de belangrijkste producten, innovaties en communicatiethema’s zoals duurzaamheid. Inclusief consistent implementeren daarvan in alle uitingen.
• Initiëren en uitvoeren van campagnes in samenwerking met de Category Business Leaders Brood, Fastfood en Pastry en de Online Performance Marketeer.
• Ontwikkelen van sales tools (sales presentaties, leaflets) voor de belangrijkste innovaties.
• Ontwikkelen en realiseren van het retail activatie plan voor Mr. BigMouth
• Support Human Resources op interne communicatie
In de functie van Senior Communications & Campaign Manager rapporteer je aan de Manager Marketing België, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje. Andere direct reports van de Manager Marketing waarmee je veel samenwerkt, zijn een Online Performance Marketeer, een Trade Activation Manager en een Event & Traffic Manager.
De organisatie biedt jou
Lantmännen Unibake biedt je een ondernemende marketingcommunicatiefunctie in food, met veel afwisseling, vrijheid en ruimte voor creativiteit. Je bent vooral in het foodservicekanaal actief, maar ook in het retailkanaal.
Je bent sparringpartner van de Manager Marketing en leidend zijn op jouw vakgebied.
Er wordt een aantrekkelijke arbeidsvoorwaardenpakket geboden met een bonusregeling, auto van de zaak, 13de maand en 26 vakantiedagen. En een plezierige werkomgeving binnen een dynamische onderneming.
Je bent primair actief voor de Belgische en Nederlandse markt en secundair in de Italiaanse, Franse en Spaanse markt.
Je werkt primair vanuit Londerzeel (België) en soms in Waalwijk (Nederland). Er kan ongeveer 2 dagen per week vanuit huis worden gewerkt. De voorkeur gaat uit naar een fulltime invulling, maar 32 uur is bespreekbaar.
Over jou, je skills en competenties
- Minimaal 3-5 jaren werkervaring in de B2B marketingcommunicatie (on- en offline), bij voorkeur binnen food/foodservice
- Marketing- of communicatie-opleiding op minimaal HBO niveau
- Zeer goede beheersing van de Engelse en Nederlandse taal. Frans is een pré
- Sterk inlevingsvermogen
- Conceptueel denkend en creatief
- Vaardig in storytelling en taal
- Affiniteit met grafische vormgeving en design
- Overtuigingskracht en impact
- Pro-actief en daadkrachtig met een groot organisatietalent
Over Lantmännen Unibake
Lantmännen Unibake is met 36 bakkerijen in meer dan 20 landen één van de grootste bakkerijgroepen in Europa Lantmännen Unibake biedt een groot assortiment aan toonaangevende diepgevroren en verse bakkerijproducten producten (brood, fastfood, hartig en zoet) binnen retail- en foodservice-kanalen in meer dan 60 landen over de hele wereld.
Meer dan 6.000 medewerkers over de hele wereld laten elke dag mensen genieten van het geweldige assortiment. Gemaakt met liefde en passie voor het vak en natuurlijk van de beste ingrediënten en met respect voor de natuur.
Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professional (www.werfselect.nl)