Topkandidaten zijn maar 2-4 weken in de markt

Te vaak verliezen bedrijven een goede kandidaat doordat ze te weinig hebben nagedacht over het wervingsproces. Toptalent is maar 2 tot 4 weken in de markt en kan daarbij uit verschillende aanbiedingen kiezen. Het vereist een strak proces en veel aandacht om toptalent binnen te halen.

Enkele tips:

– behandel talent op de manier waarop ze behandeld willen worden
– werp geen drempels op tijdens het proces
– weet exact wie je zoekt en stel heldere criteria op met alle stakeholders
– verkort het wervingsproces door directe feedback en samenwerking tussen betrokkenen
– maak vacatureteksten die helder maken hoe de kandidaat het verschil kan gaan maken
– geef openheid over de omgeving waar ze onderdeel van zullen gaan uitmaken
– vraag om feedback van nieuwe medewerkers en handel ernaar

Wij hebben een presentatie ontwikkeld voor onze relaties met insights over het werven van schaars talent. Op welke criteria selecteert Google kandidaten? En wat vinden kandidaten in de huidige markt belangrijk bij de keuze voor een nieuwe baan? De presentatie geeft naast informatie veel tips over zaken die je als organisatie zelf kunt doorvoeren om effectief kandidaten van jullie voorkeur binnen te halen.

Wil jij ook effectiever topkandidaten werven? Laten we dan binnenkort eens aan tafel gaan zitten. We horen graag van je.

Annelies Ruis

annelies@werfselect.nl
06-54227874 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Vragen over Topkandidaten zijn maar 2-4 weken in de markt?
Neem contact op met Annelies Ruis
Eigenaar / Consultant

Geïnteresseerd?

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op!

"*" geeft vereiste velden aan

Josje is vanaf de start van WerfSelect de altijd scherpe en positieve adviseur van WerfSelect. Ze heeft een enorme staat van dienst opgebouwd binnen corporates tot het MKB, als zelfstandig interim manager en adviseur binnen marketing. De nieuwste ontwikkelingen binnen e-commerce en digital marketing hebben haar bijzondere interesse.

Norbert verzorgt al vele jaren inspirerende kennissessies en trainingen voor de relaties van WerfSelect. Doordat hij zelf in een vorig leven marketing manager was, kan hij zich goed inleven in hun dagelijkse praktijk. Zijn passie is om mensen te helpen om meer plezier, rust en vrijheid te ervaren in hun leven. 

Rianne heeft als interimmer niet alleen via WerfSelect bij een van onze opdrachtgevers gewerkt, maar werkt ook in de flexschil van WerfSelect. Zij pakt allerhande projecten op marketinggebied op, en weet ons daarmee steeds weer een stap verder te brengen. 

Ik had het slechter kunnen treffen als kantoorhond, want er is een park en bos bij het klooster. Tijdens de lunchwandeling coach ik het team vanuit mijn motto ‘vanuit ontspanning worden de beste resultaten behaald’. En daarna ga ik weer lekker onder de vergadertafel luieren.