Interim Online Content Marketeer

Introductie

Voor een Kansspel organisatie met een grote maatschappelijke impact zoeken wij een Interim Content Marketeer met passie voor social media en het maken van creatieve en vernieuwende content.

Kerngegevens

Aantal uren: 32 of 40 uur per week, geheel op kantoor
Start: begin maart 2024 (of eerder)
Duur: 3 maanden met optie op verlenging
Locatie: Amsterdam (alleen met OV te bereiken)
Tarief: in overleg te bepalen


De opdracht

Als Content Marketeer ben je verantwoordelijk voor content voor zowel deelnemers als toekomstige deelnemers van de Loterij, online en op social media.

Je schrijft content en je bent verantwoordelijk voor het creatieve proces van de verschillende uitingen (en je schakelt hierbij met het interne reclamebureau). Je plaatst bijvoorbeeld posts op de verschillende social mediakanalen, verstuurt nieuwsbrieven en werkt aan het CMS van de website.

Je zorgt intern voor een optimale afstemming met andere afdelingen. En extern voor een goede samenwerking met externe partijen, zoals de goede doelen waarmee wordt samengewerkt. Hieruit ontstaat weer mooie nieuwe content.

Je denkt mee over contentstrategieën en -plannen voor Facebook, Instagram, YouTube, de corporate website en nieuwsbrieven.


Profiel interimmer:

Je bent een creatieve content marketeer, actief op verschillende social mediakanalen en altijd op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen binnen je vakgebied. Je denkt in kansen en mogelijkheden. En verder:

  • Je bent innovatief en flexibel en je zorgt ervoor dat de klantreis van A tot Z klopt;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en schrijft foutloos Nederlands;
  • Je werkt graag in een commerciële marketingomgeving met een grote maatschappelijke impact.

We vertellen je graag meer als je interesse hebt, beschikbaar bent en je ervaring aansluit.

(meer…)

Senior Brandmanager

Introductie

Ben jij een gepassioneerde merkenbouwer die het merk elho kan laten groeien in lijn met de missie ‘Bring today’s nature into people’s daily lives’? Weet jij daarbij consumenten te inspireren door middel van brand building en activation campagnes met onderscheidende en vernieuwende content? Je ontwikkelt in deze rol de B2C Europese geïntegreerde media & communicatie & activatie strategie en rolt deze uit.

De uitdaging

  • Je bouwt met passie aan elho’s purpose en brand awareness.
  • Je ontwikkelt samen met de marketing manager de B2C Europese geïntegreerde media & communicatie & activatie strategie.
  • Je vertaalt de strategie naar duidelijke doelstellingen en projecten en bent verantwoordelijk voor de implementatie van deze projecten.
  • Je ontwikkelt en vergroot activaties die bijdragen aan het verwezenlijken van de purpose.
  • Je ontwikkelt hoogwaardige content voor verschillende platforms, waaronder social media, website, e-mailmarketing en coördineert fotografie & productie
  • Als merkambassadeur bewaak en implementeer je de brand values en identiteit op alle elho uitingen BtB / BtC / (digitale)content/ PR / communicatie / events en binnen de organisatie.
  • Je analyseert de on- en offline media resultaten, sluit stakeholders aan en vertaalt de uitkomsten in concrete acties.
  • Je werkt aan de ontwikkeling van een actieve consumenten (fan) database.
  • Je bent het aanspreekpunt voor onze reclame- en mediabureaus.
  • Je inspireert de elho collega’s en werkt intensief samen met het marketingteam (experts op gebied van social, pr, events, productmanagement), ons category managementteam en ons online team (performance marketeers en website/webshop).
  • Je levert een inspirerende bijdrage aan de customer experience van onze webshop klanten.
  • Je neemt de lead tijdens de brand team stand ups en bent de linking pin voor het marketing team voor inspiratie & trends (concurrentie).
  • Als gedreven projectleider sluit je alle disciplines aan op de activiteiten van het marketing team en vertaal je thema campagnes in succesvolle commerciële 360 activaties.
  • Je beheert de budgetten voor branding- en contentmarketingactiviteiten.
  • Je geeft direct leiding aan de social media manager.


Wie zoeken we?

Ben jij een gepassioneerde merkenbouwer met een scherp oog voor creatieve content en ervaring in het opbouwen van een merk op basis van een scherpe positionering? Wil je deel uitmaken van een dynamisch team en een impact hebben op het succes van het merk elho? Dan zijn we op zoek naar jou!

Als Senior Brand manager ben je verantwoordelijk voor het vormgeven en versterken van het merk en zal je een cruciale rol spelen in het ontwikkelen, uitvoeren en monitoren van de merkstrategie en marketingcampagnes om elho’s brand awareness en preference verder te laten groeien in lijn met de commerciële strategie.

Jij weet hoe je een merk bouwt, ook via de winkelvloer, en bedenkt en produceert samen met experts inspirerende content & formats. Als merk ambassadeur bewaak je met passie de elho merkidentiteit en je vindt het leuk om samen met de commerciële organisatie het elho merk internationaal op de kaart te zetten bij retailers en consumenten. Je begrijpt elho’s consumenten en hun behoeften en weet met welke communicatie je hen het beste kan raken.

Wat neem je mee?

  • HBO/WO werk- en denkniveau, opleidingsrichting marketing communicatie of business studies
  • Minimaal 5-8 jaar ervaring op het gebied van consumer goods BtC en merk strategie
  • Aantoonbare ervaring in merkontwikkeling en contentmarketing
  • Creatief denkvermogen en oog voor detail
  • Je combineert conceptueel denken met flexibele en pragmatische executiepower. Goede kennis van on & offline media, ervaring met het neerzetten van 360-campagnes.
  • Bij voorkeur ervaring in een Internationale omgeving
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Je bent energiek, innovatief, resultaatgericht, overtuigend en gepassioneerd
  • Teamplayer
  • Je bent proactief en bereid om een stap extra te zetten wanneer dat nodig is


Elho biedt jou

  • Een dynamische organisatie met een organisatiecultuur die gekenmerkt wordt door maximale aandacht voor de mens. elho gelooft in het creëren van een cultuur die ontstaat vanuit vertrouwen. Een plek waar medewerkers trots zijn op hun werk en waar plezier wordt gemaakt! Ze zijn niet voor niets gecertificeerd als Great Place to Work.
  • Je krijgt de vrijheid en de kans om jouw stempel te drukken op de verdere ontwikkeling van de cultuur en groei van elho. In de groene werkomgeving is voldoende ruimte voor jouw persoonlijke groei!
  • Een fijne sfeervolle werkplek in een van de groenste kantoren van Nederland met veel planten, open ruimtes en stilte werkplekken en alle faciliteiten voor live en online meetings.
  • 26 vakantiedagen met daarnaast de mogelijkheid om een werkdag te ruilen om voor een, door jou gekozen, goed doel aan de slag te gaan
  • Thuiswerken is mogelijk. Je wordt tenminste 50% van de werktijd op kantoor verwacht.
  • Het meest sustainable bedrijf binnen de categorie pottery. En daar zijn we trots op! Onze collectie is namelijk gemaakt van 100% gerecycled plastic. Daarnaast draait onze productielocatie op windenergie van onze eigen windturbine!
  • Tegen een kleine bijdrage word je dagelijks een heerlijke verse lunch in het moderne, groene inspirerende kantoor in Tilburg aangeboden.
  • Een hele fijne personeelskorting zodat je met elho producten je eigen huis, terras of tuin kan vergroenen.


Over elho

elho is een familiebedrijf en al sinds 1964 toonaangevend pionier in de markt van bloempotten. Gebaseerd op de laatste kleur- en vormtrends ontwerpen de designers de mooiste potten die ze verkopen in meer dan 75 landen.

elho inspireert zoveel mogelijk mensen om meer groen in hun dagelijks leven te brengen. Dat doen ze met mooie, duurzame design bloempotten en slimme plantverzorgingsoplossingen waar mens en natuur blij van worden. En omdat de natuur hen zo lief is voelen we zich verantwoordelijk voor behoud hiervan voor mens en planeet. De producten zijn gemaakt van 100% gerecycled plastic en de productie draait op eigen windenergie. Het familiebedrijf is al jaren voorloper op het gebied van duurzaamheid en innovaties in het bloempotten segment. Ze zijn er dan ook trots op dat elho B Corp gecertificeerd is en het TÜV keurmerk heeft voor gebruik van gerecycled plastic.


Ben je geïnspireerd en wil jij meebouwen aan het merk elho? Dan horen we graag van je.

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect. Je reactie kan je sturen naar Marie-José van de Kerkhof via marie-josé@werfselect.nl of bel naar 06-53938106. Heb je nog vragen? We beantwoorden ze graag.

(meer…)

Content Marketeer

Introductie

Wil je werken bij een toonaangevende wereldwijde bakkerijgroep, waar innovatie en duurzaamheid voorop staan? En zoek je een prettige werkomgeving met veel afwisseling, vrijheid en ruimte voor creativiteit?
Ben jij een gestructureerde creatieveling met veel affiniteit met taal en beeld? Heb je minimaal een aantal jaren ervaring in marketingcommunicatie en product content optimalisatie, heb je je sporen al verdiend qua projectmanagement en heb je veel affiniteit en/of ervaring met food en foodservicekanalen? Dan komen we graag met je in contact.


De uitdaging

Voor het moederbedrijf Lantmännen Unibake maar met name het mooie foodservicemerk Pastridor draag jij de volgende verantwoordelijkheden, waarbij je ook externe bureaus aanstuurt en budgetverantwoordelijk bent:

– implementatie van het Perfect Product Content Plan Grossiers (zoals Sligro, Hanos en Bidfood) te optimaliseren.

– implementatie van marketing optimalisaties voortkomend uit customer journey onderzoek door externe experts.

– beheer en seo proof maken van de online product content op de Patridor website, de MyFoodSpot website en de Lantmännen Unibake website

– ontwikkeling en uitvoering van communicatie- en promotieplannen voor de grossiers in samenwerking met de marketing assistent en externe bureaus.

– ontwikkeling van product one pagers en sales presentaties bijvoorbeeld voor de belangrijkste innovaties en communicatiethema’s, en van andere sales tools (ook voor key accounts).

– management diverse marketingcommunicatieprojecten (on- en offline).

Als je gedijt in een dynamische en hands-on omgeving, waar flexibiliteit enerzijds en focus anderzijds essentieel zijn. En als je energie krijgt van het halen van deadlines en het bewaken van budgetten, en oog hebt voor de laatste details in projecten, dan is deze rol op jouw lijf geschreven.

In de functie van (Product) Content Marketeer rapporteer je aan de Marketing Manager België, Nederland, Frankrijk, Italië en Spanje.
Andere direct reports van de Marketing Manager waarmee je veel samenwerkt, zijn een Online Performance Marketeer, een Communication & Campaign Manager en een Event & Traffic Manager. Het team wordt uitgebreid met een marketing assistent om het gehele team te helpen.

En buiten de marketingafdeling is sprake van een intensieve samenwerking met onder andere collega’s van sales, categorymanagers, insights-specialisten en productmanagers binnen Lantmännen Unibake. En vanzelfsprekend met de externe bureaus waarmee wordt gewerkt en die je brieft.


Over jou, je vaardigheden, kennis en ervaring

– Je hebt een HBO-werk- & denkniveau en een opleiding in Communicatie, Marketing of Digitale Media.

– Je hebt minimaal 2-3 jaar relevante werkervaring (marketingcommunicatie, product content optimalisatie en daaraan gerelateerd projectmanagement).

– Je hebt ervaring met SEO en het optimaliseren van de customer journey

– Je bent zeer vaardig in storytelling en taal en hebt affiniteit met grafisch ontwerp en esthetiek.

– Je bent klantgericht & commercieel

– Je bent conceptueel sterk en creatief.

– En zeer nauwkeurig. Foutloze teksten zijn voor jou een vanzelfsprekendheid.

– En je hebt veel ervaring en/of affiniteit met food en foodservicekanalen.


En als persoon ben je:

– flexibel

– besluitvaardig, proactief en volhardend

– enthousiast en energiek

– organisatorisch sterk


De organisatie biedt jou

Lantmännen Unibake biedt je een ondernemende (product) content marketingfunctie in food, met veel afwisseling, vrijheid en ruimte voor creativiteit. Je bent vooral in het foodservicekanaal actief.

Er wordt een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket geboden met een 13de maand. Een een plezierige werkomgeving binnen een dynamische, internationale omgeving.

Je bent primair actief voor de Belgische en Nederlandse markt.

Als je in België woont, werk je primair vanuit Londerzeel (België) en soms in Waalwijk (Nederland).
En woon je in Nederland, dan werk je primair vanuit Waalwijk en soms in Londerzeel.
Er kan ongeveer 2 dagen per week vanuit huis worden gewerkt. De voorkeur gaat uit naar een fulltime invulling, maar 32 uur is bespreekbaar.


Over Lantmännen Unibake

Lantmännen Unibake is met 36 bakkerijen in meer dan 20 landen een van de grootste bakkerijgroepen in Europa. Lantmännen Unibake beidt een groot assortiment aan toonaangevende diepgevroren en verse bakkerijproducten (brood, fastfood, hartig en zoet) binnen retail- en foodservicekanalen in meer dan 60 landen over de hele wereld.

Meer dan 6.000 medewerkers over de hele wereld laten elke dag mensen genieten van het geweldige assortiment. Gemaakt met liefde en passie voor het vak en natuurlijk van de beste ingrediënten en met respect voor de natuur.

Pastridor is een foodservice bekend merk van Lantmännen Unibake. Zie ook https://pastridor.com en https://myfoodspot.eu/nl-nl en laat je inspireren.


Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professional (www.werfselect.nl)

(meer…)

Recent vervulde executive search vacatures – Nederland

Introductie


  • Directeur Marketing & Communicatie
  • Manager Digital Marketing
  • Marketing Directeur / CMO
  • Marketing Manager
  • Sales Directeur / CCO
  • Sales Manager
  • Commercial Manager
  • Global NPD Manager
  • Commercial Manager
  • Senior Product Owner
  • Digital Marketeer & E-commerce coördinator

Ben jij toe aan een volgende stap? Schrijf je dan in via de ‘Reageer direct’ button.

(meer…)

Recent vervulde interim opdrachten – Nederland en Belgie

Introductie

  • Marketing Manager a.i.
  • Brand Manager Retail a.i.
  • Senior Brand Manager a.i.
  • Senior Product Manager a.i.
  • Marketeer a.i.
  • Activatiemanager a.i.
  • Afdelingshoofd Content & Media a.i.
  • Senior Content Marketeer a.i.
  • Manager Marketing & Communicatie a.i.
  • Communicatie adviseur a.i.
  • Senior Brand Communication Manager a.i.
  • Senior Communicatieprofessional a.i.
  • Senior Communicatie en PR adviseur a.i.
  • Marketing Communicatie professional a.i.
  • Content / Activatie Marketeer a.i.
  • Sales Manager Out of Home a.i.
  • Key Account Manager a.i.
  • Senior Sales en Marketing Lead a.i.
  • Shopper Marketeer a.i.
  • Category manager a.i.
  • Digital Marketeer a.i.
  • Senior Marketing Insights professional a.i.
  • NPD Manager a.i.

Interesse om nieuwe opdrachten per what’s app te ontvangen? Schrijf je bij ons in via de Reageer direct button.

(meer…)

Toptalent in marketing, communicatie, sales en online

Al duizenden PastPrecies matches verzorgd

Groot netwerk van 20.000+ kandidaten en opdrachtgevers