Vacature Channel Marketeer Benelux – Oosterhout

Introductie

Zoek je een marketingbaan waarin je in de breedte werkzaam kunt zijn, in een internationale context, met veel vrijheid? Heb je een passie voor de ontwikkeling van nieuwe foodconcepten? Dan komen we graag met je in contact. In deze brede rol komen jouw ondernemerskwaliteiten goed tot zijn recht.


De uitdaging

Dawn Foods levert al meer dan 100 jaar grondstoffen voor de bakkerij en onderscheidt zich in de Benelux door een 100% focus op patisserie. De afdeling Marketing Benelux in Oosterhout richt zich op het ontwikkelen en uitrollen van de Marketing strategie voor bakkerijgrondstoffen in de Benelux. In Oosterhout werken ± 40 medewerkers verspreid over diverse afdelingen. De focus ligt hierbij op de kanalen Ambachtelijke bakkerij, Foodservice en Industrie. Het Marketing team werkt nauw samen met het sales team, de proefbakkerij in Oosterhout en de afdeling Customer Service.


Als Channel Marketeer ontwikkel en implementeer je plannen voor de industriële en ambachtelijke bakkerijen. Uiteraard passend binnen het marketing budget en gebaseerd op marktonderzoek, trends en ontwikkelingen binnen de banket- en food industrie. Je denkt mee over de strategie en bedenkt concepten die passend zijn voor de industriële en ambachtelijke bakkerijen. Het organiseren van alle aspecten rondom een beurs en demonstraties hoort ook bij jouw takenpakket. En ook op social media ben je actief. Externe partijen, zoals reclamebureaus en online marketingbureaus, worden door jou en je collega Channel Marketeer gebriefd en aangestuurd. Samen met je collega’s van andere afdelingen heb je ook contact met (potentiële) klanten.


In deze functie rapporteer je aan de Marketing Manager Benelux. Je werkt intensief samen met je collega Channel Marketeer Benelux in Oosterhout, waarbij jij en je collega een andere focus hebben qua kanalen.

Je zult ook zeer geregeld afstemming hebben met je marketingcollega’s in andere landen in Europa dan de Benelux en met de marketingcollega’s in Amstelveen, waar het hoofdkantoor van Dawn Foods Europa & AMEAP is gevestigd.


Wat biedt Dawn Foods jou?

Dawn Foods Benelux biedt je een brede, ondernemende marketingfunctie in food, met goede arbeidsvoorwaarden en een plezierige werkomgeving binnen een groeiende en dynamische onderneming. De ingrediënten van Dawn Foods die onder andere in Groningen worden geproduceerd, worden in zeer mooie producten verwerkt en de trots en passie zul je dan ook absoluut ervaren.

Er wordt op internationaal niveau aan interessante marketingconcepten gewerkt. En de lokale vrijheid in de Benelux-markt maakt dat je je creativiteit en ondernemerschap helemaal kwijt kunt in deze baan.


Over jou:

• HBO diploma Food & Marketing (of vergelijkbare opleiding)

• Minimaal 3-5 jaren werkervaring in de B2B marketing binnen de foodsector

• Talent voor planning & organiseren

• Gedreven, klantgericht en proactief

• Inspirerende wijze van concepten bedenken en presenteren

• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (mondeling en schriftelijk)

Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect, bemiddelingsbureau voor marketing-, communicatie, sales en online professional ( www.werfselect.nl)





(meer…)

Digital marketeer – Zeewolde | hybride

Introductie

Wil jij een voortrekkersrol spelen in de digitale transformatie in Nederland van een al meer dan 100 jaar bestaand internationaal voedingsbedrijf? Spreekt het jou aan om intern en extern in the lead te zijn voor alle kanalen (retail, industrie, foodservice en ambachtelijke bakkerijen) en categorieën? Met global richtlijnen en sparringpartners en ook veel lokale vrijheid en ruimte om te pionieren? Dan komen we graag met je in contact.


De uitdaging

Als Digital Marketeer ben jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van alle digitale en e-commerce projecten van Vandemoortele in Nederland. De digitale groeikansen staan de komende periode volop in de schijnwerpers en jouw expertise zorgt ervoor dat de gewenste resultaten bereikt gaan worden.

Jouw scope omvat daarbij alle kanalen en categorieën, waardoor je zeer breed betrokken bent. Jij bedenkt de juiste plannen en bewaart het overzicht. De uitvoering ligt grotendeels bij externe bureaus, die jij aanstuurt en instrueert.

Vandemoortele zoekt een daadkrachtige Digital Marketeer die een voortrekkersrol wil spelen in de digitale transformatie van de Nederlandse organisatie. In deze nieuwe rol veranker jij de digitale kansen integraal in alle relevante plannen en projecten en heb je contact met veel verschillende afdelingen.

Jij deelt jouw kennis en know how breed om het maximale resultaat te kunnen bereiken en optimale online zichtbaarheid te creëren. Met de global richtlijnen en input als uitgangspunt implementeer je lokale digitale campagnes op alle belangrijke touchpoints.


De organisatie biedt jou:

• Een invloedrijke rol waarin jij de lead neemt bij alle digital en e-commerce projecten in Nederland
• Ruimte om te pionieren en volop plannen te bedenken en te realiseren voor digitale groei bij een dynamische FMCG-speler
• Gelegenheid om te kunnen werken aan de lancering van een nieuw platform voor de professionele B2B-markt
• Een plek bij een no-nonsense, open en marktgerichte, internationale voedingsmultinational
• Veel contact met collegiale, ambitieuze en gedreven collega’s, in teams waar veel wordt samengewerkt en in oplossingen gedacht wordt
• Goede mogelijkheden voor je persoonlijke ontwikkeling en interessante (inter)nationale doorgroeikansen
• Een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket en de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken.


Over jou:

• Minimaal 4 jaar ervaring in e-commerce en/of digital marketing voor B2B of B2C
• Kennis van inbound marketing, e-commerce strategieën, marketing automation
• Aantoonbare ervaring met SEO/SEA en social marketingstrategieën
• Uitstekende communicatie- en presentatievaardigheden, verbinder, teamspeler
• Bekend met agile en scrum werken
• Uitstekende beheersing Nederlands en Engels


Jouw competenties

• Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
• Ondernemend, commercieel denkend en met een groot verantwoordelijkheidsgevoel
• Innovatief
• Overtuigingskracht en impact
• Samenwerken
• Hands-on, oplossingsgericht
• Accuraat
• Zelfstartend


Over VandeMoortele

Vandemoortele is een toonaangevend voedingsmiddelenbedrijf in Europa, dat bouwt aan de categorieën diepgevroren bakkerijproducten en margarines, oliën en vetten. Topkwaliteit en smaak zijn centrale uitgangspunten. De producten worden verkocht in vier kanalen; retail, foodservice, industrie en ambachtelijke bakkerijen. In Nederland opereert VandeMoortele vanuit Zeewolde.






(meer…)

Toptalent in marketing, communicatie, sales en online

Al duizenden PastPrecies matches verzorgd

Groot netwerk van 20.000+ kandidaten en opdrachtgevers