Interim Senior Communicatieadviseur Participatie – Arnhem | Hybride

Introductie

Kerngegevens

Start: 8 januari 2024
Duur: tot eind 2024 met optie op verlenging
Locatie: Arnhem/hybride
Uren per week: 32-36
Tarief: maximaal 75,- inclusief reiskosten

Reageren kan tot uiterlijk 12 december 16 uur


Opdracht

Jouw tijdelijke werkplek is bij het team Communicatie dat onderdeel is van de afdeling Bestuursondersteuning en Communicatie. Het team bestaat uit 23 communicatieprofessionals variërend van communicatieadviseurs, online communicatieadviseurs, woordvoerders en contentspecialisten. De verschillende expertisegebieden zijn verdeeld over de 5 senior communicatieadviseurs. Wat het team kleur geeft, is de tomeloze ambitie om vooruit te willen en bij te dragen aan het elan van nieuw. De vibe om te ontdekken, ontwikkelen en vernieuwen is duidelijk voelbaar op de afdeling en collega’s zoeken elkaar graag op om kennis uit te wisselen.

Samen met de beleidsadviseurs Burgerparticipatie en je communicatiecollega’s zorg je dat het Arnhemse participatiebeleid met succes wordt uitgevoerd.

Je adviseert over een effectieve participatie- en communicatieaanpak bij projecten, gebieds- en beleidsontwikkelingen in lijn met het participatiebeleid van de gemeente Arnhem en de nieuwe Omgevingswet. Je helpt mee in de uitvoering en evaluatie van deze trajecten.

Je bent onderdeel van het gemeentebrede kernteam Participatie. Je geeft advies over het borgen van het participatiebeleid in de organisatie, ook adviseer je het college over strategische onderwerpen zoals een burgerberaad.

Binnen het team Communicatie ben jij het aanspreekpunt voor het thema inwonerparticipatie. Met jouw kennis en ervaring ondersteun je communicatiecollega’s bij het vormgeven van participatietrajecten. Daarnaast kijk je welke ontwikkelingen er nodig zijn voor de afdeling Communicatie op het gebied van participatie. Je bent verantwoordelijk voor de implementatie van deze doorontwikkelingen.


Over jou

  • Minimaal HBO opleiding Communicatie
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring in participatietrajecten als communicatieadviseur

  • Werkervaring bij een gemeente is een pré


(meer…)

Interim Ervaren Communicatieadviseur – Wijchen

Introductie

Kerngegevens

Start: 15 januari 2024
Duur: half jaar met een optie op verlenging
Uren per week: 18
Locatie: Wijchen
Tarief: maximaal 85,- inclusief reiskosten

Reageren kan tot 14 december 12 uur.


Opdracht

De gemeenten Druten en Wijchen bundelen sinds 1 januari 2018 hun krachten in de Werkorganisatie Druten Wijchen. We bouwen aan een organisatie die het wonen, werken en ondernemen voor de inwoners, ondernemers en (maatschappelijke) instellingen in de gemeenten Druten en Wijchen zo prettig mogelijk maakt. Onze organisatie bestaat uit vijf domeinen met zelforganiserende teams.

Zij zoeken vanaf 15 januari 2024 een ervaren communicatieadviseur binnen het domein Bestuur, Strategie en Projecten. Als communicatieadviseur neem je tijdelijk werk uit handen van de twee vaste strategisch communicatieadviseurs. Zij blijven betrokken voor de strategische en bestuurlijke advisering.

Je gaat aan de slag met grotere thema’s en projecten, zoals participatie en de toekomstvisie van Druten. Maar ook kleinere adviesopdrachten en algemene werkzaamheden als lid van team Communicatie behoren tot je takenpakket.
Het team Communicatie bestaat uit vijf communicatiemedewerkers en zes adviseurs. Net als andere teams binnen de Werkorganisatie is communicatie een zelforganiserend team en volop in beweging.


Over jou

  • Je hebt aantoonbaar hbo werk- en denkniveau en bent aantoonbaar opgeleid en getraind op het gebied van communicatie en advisering. Bij voorkeur heb je minimaal een HBO-opleiding communicatie afgerond (of soortgelijke opleiding).
  • Je hebt ervaring met communicatie rondom participatietrajecten.
  • Je hebt brede ervaring als communicatie professional binnen gemeentelijke organisaties (in de afgelopen 10 jaar in minimaal 5 jaar)
  • Je hebt ervaring met zelforganiserende teams.









(meer…)

Interim Communicatieadviseur Duurzaamheid – Arnhem | Hybride

Introductie

Kerngegevens

Locatie: Arnhem/Hybride
Startdatum: 8 januari 2024
Duur: tot eind juni 2024 met optie op verlenging
Uren per week: 32
Tarief: maximaal 75,- inclusief reiskosten

Reageren kan tot uiterlijk 13 december 12 uur.

Opdracht

Je denkt van begin tot eind mee, adviseert, ontwikkelt communicatieplannen en werkt aan mooie online en offline content voor de stad, over het thema duurzaamheid. Jij bijt je vast in het maken van de vertaalslag naar een effectieve communicatieaanpak en werkt nauw samen met de inhoudsverantwoordelijken.

Onze projecten hebben veelal hun basis in het coalitieakkoord. Daar horen verschillende doelstellingen en ook een politieke context bij. De politieke processen kunnen het communicatieproces beïnvloeden. Hier weet jij in je werk effectief inhoud aan te geven.

Concreet:

– Op operationeel en tactisch gebied adviseren over communicatievraagstukken;

– Collega’s adviseren en ondersteunen om heldere teksten te maken;

– Krachtige (kern-)boodschappen opstellen voor collega’s en bestuurders;

– Campagnes uitzetten en daarmee goed samenwerken met bureaus;

– Samen met woordvoerders en senior-communicatieadviseurs vragen beantwoorden vanuit de pers en overige media.

Je komt te werken in het team Communicatie dat onderdeel is van de afdeling Bestuursondersteuning en Communicatie. Het team bestaat uit 23 communicatieprofessionals variërend van communicatieadviseurs, online communicatieadviseurs, woordvoerders en contentspecialisten en communicatiemedewerkers. Wat het team kleur geeft, is de tomeloze ambitie om vooruit te willen en bij te dragen aan het elan van nieuw. De vibe om te ontdekken, ontwikkelen en vernieuwen is duidelijk voelbaar op de afdeling en collega’s zoeken elkaar graag op om kennis uit te wisselen.


Over jou

  • Afgeronde HBO opleiding communicatie
  • Werkervaring bij een overheidsorganisatie
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als communicatieadviseur op het onderwerp duurzaamheid
  • Ruime ervaring als communicatieadviseur


(meer…)

Interim Adviseur Interne Communicatie – Utrecht/Hybride

Introductie

Kerngegevens

Startdatum: 1 januari 2024
Duur: 4 maanden en optie op verlenging
Uren per week: 24-32
Locatie: Utrecht/Hybride
Tarief: maximaal 80,- per uur o.a. afhankelijk van de ervaring bij een van de vier grote gemeentes

Reageren kan tot uiterlijk 13 december 12 uur.
Gesprekken zijn voorzien in de week van 18 december.


De opdracht

Utrecht is één van de snelst groeiende steden van Nederland. De belangrijkste uitdaging van deze groei is het realiseren van een gezond stedelijk leven voor iedereen en het vinden van balans tussen het bewaren van de eigenheid van de stad, groei en leefbaarheid. Binnen “Ruimte” werken ongeveer 970 mensen aan deze uitdaging. We willen hen optimaal laten samenwerken, en des te meer in het licht van het organisatie ontwikkeltraject. Goede communicatie is daarbij cruciaal.

Je adviseert de directie “Ruimte” en ook organisatieadviseurs, programmamanagers en projectleiders over de interne communicatie en voert de communicatie ook uit. Daarbij is het belangrijk dat je een stevige gesprekspartner bent en goed kunt prioriteren om zo het overzicht te behouden.

Je komt te werken in een klein communicatieteam met drie adviseurs Interne Communicatie die werkzaam zijn voor het organisatieonderdeel “Ruimte”. Dit team is onderdeel van Marketing & Communicatie bestaande uit ongeveer 150 communicatieprofessionals. Jij vervangt tijdelijk een van de adviseurs.

Het kan zijn dat je ook binnen “Ruimte” op andere werkzaamheden wordt ingezet. Dit kan ook op externe communicatie zijn en gebeurt uiteraard in overleg met jou.

Je bent als allround communicatieadviseur verantwoordelijk voor de advisering en uitvoering van de interne communicatie ruimte, waaronder ook de verandercommunicatie. Je treedt daarbij op als sparringpartner voor de collega’s bij ruimte en bent een stevige gesprekspartner voor de directie. Je hebt je oren en ogen open en weet daardoor wat er speelt en welke communicatie en informatie nodig is om de doelen uit de communicatiestrategie te behalen. Je voelt je snel thuis in een complexe organisatie. Met jouw uitstekende communicatieve- en schriftelijke vaardigheden en oog voor goed beeld voer jij met het team die strategie ook uit.


Over jou

  • Je bent een allround communicatieadviseur en een stevige gesprekspartner met goede adviesvaardigheden en kunt ook de communicatie uitvoeren;
  • Je hebt expertise op het gebied van interne communicatie en verandercommunicatie;
  • Je bent een denker en een doener (handen uit de mouwen mentaliteit).
  • Je hebt een HBO of WO opleiding afgerond, in de richting van communicatie of soortgelijk
  • Je hebt minimaal 8 jaar werkervaring als communicatieadviseur
  • Ervaring bij een grote gemeente (Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Rotterdam) is een pré. Zonder die ervaring kan het tarief niet 80,- zijn.


(meer…)

Interim Communicatieadviseur Projectontwikkelingsfase – Rotterdam

Introductie

Kerngegevens

Start: 27 december
Duur: tot eind maart 2024 met optie op verlenging
Uren per week: minimaal 24, mogelijk meer
Tarief: in overleg te bepalen
Locatie: Rotterdam/hybride

Reageren kan tot 7 december 12 uur.
Kennismakingsgesprekken zijn voorzien op 13 december tussen 13 en 16 uur


De opdracht

Maatschappelijk impact kunnen maken in de huidige energie transitie. Dat wil jij! Maar waar begin je in een wereld die niet stil staat? Het aantal elektrische auto’s groeit met de dag, we zoeken alternatieven voor gas en zelf opgewekte energie wordt massaal terug geleverd door middel van zonnepanelen, zonneparken en windparken. Bijna iedereen heeft wel iets te maken met de energie. Om impact te kunnen maken is daarom goede communicatie een noodzaak. Dit is waar jij goed in bent en hoe jij impact kan maken als communicatieadviseur binnen het team Ruimte & Recht.

In de rol als communicatieadviseur maak jij deel uit van het team Ruimte & Recht. Het team Ruimte & Recht valt onder de Business Unit Netwerkontwikkeling en afdeling Asset Management. Ruimte & Recht is een divers team bestaand uit (strategische) omgevingsmanagers en omgevingsjuristen. Dit team houdt zich dagelijks bezig met projectontwikkel management, oplossen van ruimtelijke vraagstukken en het afstemmen met de stakeholders: Als communicatieadviseur ben jij de schakel tussen de collega’s van Ruimte & Recht, collega’s binnen de afdeling Netwerkontwikkeling en diverse externe stakeholders. Je draagt zorg voor de communicatiestrategie van het team in samenhang met de rest van de organisatie

In deze functie draag je zorg voor een overkoepelend, strategisch communicatieplan dat je praktisch uitvoert door onder andere het:

  • Opstellen van communicatieboodschappen en redeneerlijnen voor actuele issues en thema’s.
  • Opstellen van FAQS.
  • Opstellen van een communicatieplan per project.
  • Door vertalen van de participatieleidraad naar een participatie toolbox.
  • Opzetten en onderhouden van een projectenwebsite.
  • Verzorgen van standaard communicatiemateriaal (brochures, folders etc.).
  • Organiseren en faciliteren van participatiebijeenkomsten en evt. grotere stakeholderbijeenkomsten.
  • Vertalen intern beleid naar buiten toe.
  • Nauw samenwerken met verschillende interne afdelingen, om een consistente en doelgerichte communicatie te waarborgen.
  • Adviseren van het team over communicatievraagstukken en bijdragen aan de interne en externe communicatie rond projecten.
  • Monitoren en analyseren van relevante ontwikkelingen in de branche en het vertalen ervan naar effectieve communicatiestrategieën.
  • Afstemmen met het team over de woordvoering van onze R&R projecten tegenover de media.


Over jou

Je hebt minstens een afgeronde HBO-opleiding (bij voorkeur in de richting van communicatie, marketing etc)

Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als communicatieadviseur, bij voorkeur binnen de energiesector of aanverwante industrieën en/of gerelateerd aan omgevingsmanagement.

Je schrikt niet terug voor inhoudelijke complexiteit.

Je bent creatief en weet originele oplossingen voor complexe problemen te bedenken en uit te voeren.

Politieke en bestuurlijke sensitief

Voelsprieten voor in- en externe gevoeligheden, nut en noodzaak en de diverse belangen.

Een goede vertaler van de veelal technische taal die bij Stedin wordt gebruikt naar de taal die bij onze stakeholders aanslaat en vice versa.

Werkt graag op verschillende niveaus tegelijk: strategisch, operationeel en tactisch.

Ervaring met het ontwikkelen en implementeren van communicatiestrategieën en -plannen.

Goede kennis van en ervaring met verschillende communicatiekanalen, waaronder digitale en sociale media.

Sterke projectmanagementvaardigheden en het vermogen om meerdere taken en deadlines effectief te beheren.

Uitstekende interpersoonlijke vaardigheden en het vermogen om relaties op te bouwen met diverse belanghebbenden.



(meer…)

Interim Medior Communicatieadviseur Omgevingswet – Den Haag/Utrecht/thuis

Introductie

Kerngegevens

Start:1 januari 2024
Duur: start voor 6 maanden met optie op verlenging (voor 6 maanden of langer)
Uren per week: 32 of 36 uur
Tarief: maximaal 80,- inclusief reiskosten (woon-werk en zakelijk)
Locatie: Den Haag, Utrecht, thuis

Reageren kan tot uiterlijk maandag 11 december 17 uur. Er is nog wat aanvullende informatie beschikbaar over de opdracht.

Online kennismakingsgesprek is voorzien op 15 december 2023 tussen 09:00 en 12:00 uur.


Over VNG en het Programma Omgevingswet

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten heeft als doel om de lokale overheid te versterken, zodat gemeenten hun inwoners optimaal kunnen bedienen.
Met de Omgevingswet wordt het stelsel van ruimtelijke regels volledig herzien. De VNG ondersteunt gemeenten bij deze invoeringsopgave via het programma Omgevingswet met een team van ongeveer 90 collega’s. Het programma werkt samen met interbestuurlijke partners, waaronder het interbestuurlijke programma Aan de slag (Ads) van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties. Je landt binnen het programmateam Omgevingswet in het projectteam Communicatie waar momenteel vier senior communicatieadviseurs onder aansturing van een coördinator werkzaam zijn.


Opdrachtbeschrijving

Vanuit het projectteam Communicatie word je voor 24 uur ingezet binnen het interbestuurlijke projectteam Serviceketen. De overige uren besteed je aan opdrachten binnen het communicatieteam invoering Omgevingswet. Buiten het programma werk je ook samen met communicatiemedewerkers, adviseurs en woordvoeders van VNG afdeling Communicatie.

Voor de gemeenten geldt dat zij zoveel mogelijk gereed moeten zijn om te werken onder de Omgevingswet en om initiatiefnemers en belanghebbenden de best mogelijke dienstverlening te kunnen verschaffen. Het interbestuurlijke projectteam Serviceketen ondersteunt daarbij op lokaal, bovenlokaal en landelijk niveau.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

* Je bent actief als een medior communicatieadviseur die graag de handen uit de mouwen steekt. Je bent op operationeel en tactisch niveau actief.

* Je houdt je bezig met het adviseren over én maken van communicatieproducten;

* Je hebt een zeer vlotte pen;

* Je werkt goed onder druk en kan goed omgaan met de verschillende dynamieken binnen een interbestuurlijk projectteam;

En zie verder hierna onder de 2 rollen die je vervult.


Communicatieadviseur Serviceketen (24 uur):

• Je hebt een coördinerende rol richting de interbestuurlijke partners zoals Ads, Informatiepunt Leefomgeving (IPLO), Interprovinciaal overleg (IPO), Unie van Waterschappen en VNG als het gaat over communicatie. Je bent verantwoordelijk voor berichtgeving over de Serviceketen en stuurt deze door naar de interbestuurlijke communicatieadviseurs voor plaatsing op diverse websites en nieuwsbrieven. Ook het maken van basispresentaties behoort tot je taken;

• Je draagt verantwoordelijkheid voor de communicatie over nieuwe producten binnen de Serviceketen en deze te delen met de interbestuurlijke partners, zodat zij deze producten kunnen delen met hun achterban.

• Je bent onderdeel van het interbestuurlijke projectteam Serviceketen. Je haalt actief informatie op bij de andere projectteamleden. Je werkt nauw samen met de communicatieadviseurs van Informatiepunt Leefomgeving (IPLO), interprovinciaal overleg (IPO), Unie van Waterschappen en VNG OW die verbonden zijn aan het projectteam.


Communicatieadviseur binnen het programmateam invoering Omgevingswet (ca. 8 uur):

• Je draagt de verantwoordelijkheid om content op de website en andere communicatiekanalen te plaatsen. Daarnaast speel je een actieve rol in de herstructurering van de Omgevingswetpagina’s waar we doorlopend als communicatieteam mee bezig zijn;

• Je vervult een rol bij het organiseren van netwerksessies voor communicatieadviseurs die wij vanuit het communicatieteam organiseren. Zowel nadenken over nieuwe onderwerpen, als zorgen voor de informatievoorziening via de website en het forum van de VNG.

• Je vervult een belangrijke rol rond de communicatie van implementatieproducten en werkt hierbij nauw samen met een senior communicatieadviseur van het programma OW.

Resultaat van de opdracht

• Er is met jouw communicatie een waardevolle bijdrage geleverd die de gemeenten helpt bij het werken onder de Omgevingswet;

• Er zijn impactvolle communicatiemiddelen opgesteld en er is actief gecommuniceerd over de ondersteunende producten van de lokale serviceketen;

• De website is een overzichtelijk informatiepunt waar de laatste actuele informatie goed vindbaar is.

Over jou

  • Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding, met een component of in de richting van communicatie.
  • Je hebt minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur
  • Aantoonbare werkervaring (meer dan 1,5 jaar) met communicatiewerkzaamheden binnen de Omgevingswet in een interbestuurlijke omgeving
  • Bij voorkeur aantoonbare werkervaring met het schrijven en plaatsen van content voor websites, bij voorkeur binnen een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring met het opereren in een projectmatige werkomgeving


(meer…)

Interim Senior Adviseur Public Affairs – Meppel

Introductie

Kerngegevens

Start: 1 januari 2024
Duur: 6 maanden (met optie op verlenging 2 x 6 maanden)
Aantal uren: 24
Locatie: Meppel
Tarief: in overleg te bepalen afhankelijk van ervaring

Kennismakingsgesprekken zijn voorzien op 18 december.
Reageren kan tot uiterlijk 7 december 15 uur.

De opdracht

Wij zoeken een enthousiaste belangenbehartiger voor de gemeente Meppel. Iemand die onze ambities vertegenwoordigt bij partners zoals de Regio Zwolle, provincies, buurgemeenten en eventueel Den Haag. Je zorgt voor de juiste verbindingen tussen de investeringsagenda’s van onze partners en de belangen van Meppel. Je bent een soepele gesprekspartner en weet snel te schakelen tussen diverse tafels. Er ligt een concept Public Affairs strategie, waar jij zelf nog verder op ondernemende wijze invulling en uitvoering aan mag geven.

Jij adviseert vanuit het oogpunt public affairs bij het bepalen van de strategische koers, de visie op de lange(re) termijn en bij de integrale beleidsvoorbereiding. Je speerpunten zijn de aanhaking op de investeringsagenda’s van onze partners, relatiebeheer, public affairs en advisering inzake lobby. Je zet je in voor effectieve samenwerkingsrelaties bij in- en externe contacten. En je vervult intern een coördinerende rol bij alle activiteiten rond public affairs, zowel bestuurlijk als ambtelijk. Dit doe je vanuit overzicht over de verbindingen tussen de dossiers met bovenlokale betekenis. Dit alles doe jij vanuit het team Economie & Regio in verbinding met de andere relevante domeinen en bestuurder(s)


Over jou

  • je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een politiek- bestuurlijke context
  • je beschikt over een voor de gemeente Meppel relevant netwerk, bij voorkeur op verschillende niveaus van het openbaar bestuur
  • je hebt minimaal 2 jaar ervaring met politieke besluitvormingsprocessen op gemeentelijk, provinciaal, landelijk en, waar nodig, op Europees niveau;


(meer…)

Interim Communitymanager – Utrecht

Introductie

Kerngegevens:

Aantal uren per week: 4-12 uur per week, flexibel (in opstartfase ongeveer 24 uur per week)
Plaats: Utrecht
Start: zsm
Duur: tot 1 december 2024 (met optie op verlenging)
Tarief: maximaal 105 inclusief reiskosten

Reageren kan tot 10 november 16 uur. Kennismakingsgesprekken zijn voorzien op 20 november (tussen 15:00 en 17:00 uur) en op 24 november (tussen 11:00 en 14:00 uur).


De opdracht

De Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) zorgt ervoor dat de ontwikkeling van laadinfrastructuur in Nederland aansluit bij de uitrol van alle soorten elektrisch vervoer. Alle elektrische rijders kunnen altijd, overal, veilig en slim hun voertuig laden. Niet alleen op de eigen oprit, maar ook in de openbare ruimte, op bedrijventerreinen en bij tankstations. Zonder file op het elektriciteitsnet. Een groot deel van de afspraken en acties worden lokaal en regionaal uitgevoerd. Ondernemers, overheid, netbeheerders en kennisinstellingen werken nauw samen.
De G4 is een aparte NAL regio bestaande uit de gemeentes: Den Haag, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Alle regio’s werken vanuit een samenwerkingsovereenkomst die ze met het Rijk samen afgesproken hebben. De vier gemeentes in de NAL G4 regio werken veel en intensief samen. Maar omdat de opgave voor deze regio steeds groter wordt en we inmiddels met 60 mensen op dit thema werken, is het nodig om de samenwerking te versterken, te verbinden en te borgen. Dit is een uitdaging, want de mensen uit deze vier steden werken vooral voor hun eigen stad, met een eigen bestuur, bedrijfscultuur en hiërarchie. Wat wij, vanuit de NAL G4 regio daarnaast willen en merken dat noodzakelijk is, is dat deze mensen werken voor de G4 regio ook gaan zien als ‘eigen’. Bovendien willen we graag al het goede werk wat binnen de G4 steden verzet wordt beter profileren als onderdeel van de G4 regio. We hopen daarmee de koplopersrol die de steden afzonderlijk maar toch vooral ook gezamenlijk hebben, landelijk en internationaal goed te kunnen laten zien.

Je taken zijn:
We vragen je ons te helpen met het bouwen aan deze G4 community. Je zet je expertise in om ons te adviseren en begeleiden in dit traject. We horen graag van jou wat we moeten doen om de volgende doelen te bereiken, G4 intern en G4 extern.

G4 “intern”:

  • Het versterken van de G4 onderlinge samenwerking versterken en verbinden. Daarmee het opbouwen van een netwerkorganisatie (oftewel een G4 community)
  • G4 collega’s activeren en motiveren onderling kennis en informatie te delen zonder de drempel dat dat gemeente overstijgend is. We weten niet goed wat hun informatie behoeftes zijn. Dit is aan jou om uit te zoeken en daar een plan en uitvoering aan te geven.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van deze community. Je hebt hier een jaar de tijd voor, met de mogelijkheid op verlenging van een jaar. Met als ‘aftrap’ een fysieke G4 bijeenkomst midden januari 2024.
  • Op het moment dat de community staat, willen we dat deze ook bestaansrecht blijft behouden. Hoe we dit moeten doen, daarin willen we ook geadviseerd worden. Met als mogelijkheid de daarbij behorende werkzaamheden te borgen in de lijnorganisatie van de gemeente Utrecht (als onderdeel van het G4 projectbureau).


G4 “extern”
Daarnaast bouw je een communicatie netwerk naar ‘buiten’ op. De samenwerking met de andere NAL regio’s versterken en de G4 ‘op de kaart zetten’:

  • We hebben een aardig beeld om welke stakeholders het gaat, maar we weten niet wat hun informatiebehoefte is. Dit werk je uit en op basis daarvan zetten we de nodige communicatie kanalen/midden in
  • Ook hierin ontvangen we graag een advies hoe dit te borgen, zodat dit bestaansrecht blijft houden.
  • Je bezit bestuurlijke sensitiviteit om de NAL G4 over het voetlicht te brengen als er een bestuurlijke optreden is van de individuele steden;
  • Ook schrijf je soms mee aan woordvoeringslijnen en lobby teksten richting G4 bestuur of bijv. Rijk of EUR, waarbij de inhoud natuurlijk door de experts wordt aangeleverd.

Over jou

  • Minimaal Hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 3 communities opgezet en het bestaansrecht daarvan weten te borgen
  • Je hebt ervaring met het verbinden van mensen met verschillende (bestuurlijke) belangen rondom een gemeenschappelijke opgave
  • Je hebt ervaring met het in kaart brengen van stakeholders en hun verschillende belangen en behoeftes op het gebied van kennis en informatie
  • Je hebt ervaring met het opzetten en uitvoeren van een communicatieplan voor externe stakeholders
  • Het je snel eigen maken van complexe content zodat je mee kan denken met de inhoudelijk experts, is een vanzelfsprekendheid voor je.

(meer…)

Recent vervulde interim opdrachten – Nederland en Belgie

Introductie

  • Marketing Manager a.i.
  • Brand Manager Retail a.i.
  • Senior Brand Manager a.i.
  • Senior Product Manager a.i.
  • Marketeer a.i.
  • Activatiemanager a.i.
  • Afdelingshoofd Content & Media a.i.
  • Senior Content Marketeer a.i.
  • Manager Marketing & Communicatie a.i.
  • Communicatie adviseur a.i.
  • Senior Brand Communication Manager a.i.
  • Senior Communicatieprofessional a.i.
  • Senior Communicatie en PR adviseur a.i.
  • Marketing Communicatie professional a.i.
  • Content / Activatie Marketeer a.i.
  • Sales Manager Out of Home a.i.
  • Key Account Manager a.i.
  • Senior Sales en Marketing Lead a.i.
  • Shopper Marketeer a.i.
  • Category manager a.i.
  • Digital Marketeer a.i.
  • Senior Marketing Insights professional a.i.
  • NPD Manager a.i.

Interesse om nieuwe opdrachten per what’s app te ontvangen? Schrijf je bij ons in via de Reageer direct button.

(meer…)

Toptalent in marketing, communicatie, sales en online

Al duizenden PastPrecies matches verzorgd

Groot netwerk van 20.000+ kandidaten en opdrachtgevers