Interim communicatieadviseur – Uden | hybride
Introductie
Kerngegevens:
- Start: omstreeks 15 april 2023
- Duur: 31 december 2023 (optie op verlenging, 3x 3 maanden)
- Aantal uren: 16 per week
- Locatie: Uden (deels thuiswerken)
- Tarief: in overleg te bepalen
- Reageren graag voor 29 maart 18 uur
- Kennismakingsgesprekken zijn voorzien op 5 april in de ochtend
Een opdracht barstensvol:
- Impact: (stakeholder)communicatie speelt in de positionering van natuurgebied De Maashorst een cruciale rol;
- Uitdaging: dit is een functie vol politieke dynamiek en je werkt aan onderwerpen die in de publieke belangstelling staan;
- Avontuur: je gaat op avontuur met allerlei partners en bezoekers in ons prachtige natuurgebied.
Dit ga je doen
Als communicatieadviseur breng jij het gedachtegoed van natuurgebied de Maashorst naar buiten en laat je zien waar we mee bezig zijn. Is er bijvoorbeeld een geboortegolf van wisent-kalfjes in aantocht? Dankzij jou hoeft niemand het laatste nieuws uit de Maashorst te missen. Je bent voorzitter van het communicatieoverleg met de partners (gemeenten Oss en Bernheze, het waterschap en Staatsbosbeheer) en stemt persberichten af met de wethouder(s). Je rondt het strategisch communicatieplan voor de komende jaren af en houdt je met meerdere taken bezig op tactisch en uitvoerend niveau. Ook relatiebeheer met de pers en het meedenken over burgerparticipatie hoort bij jouw takenpakket.
Je doet het samen met …
Een heel scala aan stakeholders. Daarbij krijg je ongetwijfeld te maken met tegenstrijdige belangen, maar dat maakt jouw job juist uitdagend. Jij houdt alle kikkers in de kruiwagen.
Je werkt hierbij nauw samen met de inhoudelijk betrokken collega’s van het natuurgebied. Waarbij ook gedacht is aan de praktische ondersteuning op het gebied van communicatie. Samen zetten jullie onze mooie groene trots op de kaart!
Hoewel je veel zelfstandig je weg gaat, heb je met team Groene Leefomgeving een fijn thuishonk, waar een kleine 20 mensen met een kloppend groen hart werken aan een groener Maashorst.
Meer over de gemeente Maashorst
Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken.
Maashorst barst van de ambities! In onze eigen organisatie én in onze prachtige gemeente, waar natuurliefhebbers en levensgenieters ondergedompeld worden in ‘goei leven’. Om één van onze ambities te noemen: De groenste gemeente van Nederland worden! Natuurgebied De Maashorst is ons grootste troef. Die willen we dan ook verder ontwikkelen, zodat De Maashorst het meest aantrekkelijke natuurgebied van Noord-Brabant wordt. Deze en andere plannen verwezenlijken we graag met een stel vrijzinnige pioniers, die zin hebben in een oer-Brabants avontuur.
Kandidaatomschrijving
Werken in Maashorst past bij jou als je het leuk vindt om bij te dragen aan de ontwikkeling van onze gemeente en ertegen kunt dat dit soms gepaard gaat met wat turbulentie. Het belangrijkste? Dat je verantwoordelijkheid neemt en het leuk vindt om de communicatie voor het natuurgebied verder te ontwikkelen. Om succesvol te zijn in deze functie breng je daarnaast het volgende mee:
- Afgeronde relevante opleiding op HBO- of WO-niveau
- Recente werkervaring als communicatieadviseur in een politiek bestuurlijke omgeving (minimaal 2 jaar), bij voorkeur bij een gemeente.
- Een aimabele persoonlijkheid én het vermogen om stevig te adviseren en te verbinden op hoog niveau.
- Flexibiliteit: het is belangrijk dat je beschikbaar bent op de momenten die ertoe doen. Je bent zelf in de lead als het gaat om de planning en organisatie van je werk.
- Stressbestendigheid: je gaat evenwichtig om met druk en tegenslagen.
- Affiniteit met natuur: jij vindt het leuk om niet alleen vanuit je bureaustoel te werken, maar ook echt het gebied in te gaan om feeling te krijgen met de stakeholders en de context.
- Creatief: je weet (politiek gevoelige) onderwerpen helder te communiceren en bedenkt allerlei nieuwe en leuke manieren om onderwerpen bij verschillende doelgroepen onder de aandacht te brengen.
- Ervaring met het opzetten van een website is fijn.
(meer…) Interim Pensioencommunicatieadviseur – Zeist | Hybride
Introductie
Kerngegevens:
• start: 17 april 2023
• uren per week: 32 uur
• duur: tot 30 september (met een optie op verlenging)
• locatie: Zeist en deels thuis (dinsdag en donderdag in Zeist)
• tarief: maximaal 85,-, inclusief reiskosten, in overleg te bepalen
• Reageren kan tot woensdag 22 maart 9 uur
Voor PGGM zijn we op zoek naar een interim Pensioencommunicatieadviseur. Het is een tactisch operationele rol.
Voor de implementatie van de nieuwe pensioenregeling van de grootste klant van PGGM, Pensioenfonds Zorg en Welzijn, moet de komende jaren veel communicatie worden aangepast.
Het takenpakket bevat een breed scala aan activiteiten. Soms ben je procesmatig bezig om een goed overzicht te krijgen van alle uitingen die moeten worden aangepast, soms ben je conceptueel bezig als je met collega’s van andere marktspelers nadenkt over het uniform pensioen overzicht van de toekomst, soms pakt je zelf de pen en schrijf je nieuwe content en soms train je collega’s uit de business om de content te herschrijven. Kortom, een veelzijdige rol.
Je komt te werken in de werkstroom Communicatie & Services. Het is een projectteam met één projectleider.
Er zijn vijf leads (waarvan jij er een wordt). Er is verder in het team sprake van een corporate adviseur (intern), een CX marketeer (intern), een propositiemanager (intern) en een marketeer (extern). Daarnaast is er een dedicated UX-er (extern) en werken ze nauw samen met woordvoering, een brandmanager, en een contentspecialist.
Wie ben jij?
• Je hebt een afgeronde relevante HBO studie
• Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met pensioencommunicatie
• Je bent sterk in content (qua tekst en visualisatie) m.n. waar het gaat om complexe materie op een begrijpelijke manier overbrengen.
(meer…) Interim (verander) Communicatieadviseur – Amsterdam
Introductie
Kerngegevens
- Start: 1 juni 2023 (of wat eerder)
- Duur: minimaal 1 jaar
- Aantal uur: 27-32 uur
- Standplaats: Amsterdam
- Tarief: maximaal 70,- inclusief reiskosten
Reageren kan tot woensdag 29 maart 12 uur en bereidheid om o.a. je CV aan te passen conform het format dat door de Politie wordt gehanteerd
Opdrachtbeschrijving
De Politie in Amsterdam zoekt voor een aantal veranderopgaven rond onderwerpen zoals bijvoorbeeld Politie voor Iedereen, PO21 en het Basisteam van Overmorgen een ervaren, zelfstandige communicatieadviseur.
In overleg met de kandidaat en betrokken projectleiders wordt bekeken op welke onderwerpen ondersteuning wordt geboden en in welke vorm. Dit leidt tot een concrete opdracht (bijvoorbeeld het maken en uitwerken van een communicatieplan) en beoogd resultaat waarmee de communicatieadviseur aan de slag gaat – in samenspraak met de betrokken projectleider en de afdeling Communicatie.
Op de genoemde onderwerpen moeten komende tijd flinke stappen worden gezet; de communicatieadviseur draag door middel van adviezen, interventies en communicatieproducten bij aan draagvlak voor de gewenste verandering.
Wie ben jij?
- Je hebt een volledig afgeronde HBO-opleiding in de richting van Communicatie.
- Aanvullende opleidingen/cursussen op het gebied van communicatie is een pre.
- Je hebt aantoonbare werkervaring met een soortgelijke opdracht, met name rond verandercommunicatie.
- Je hebt aantoonbare werkervaring met het schrijven van communicatieplannen, het coördineren en uitvoeren daarvan. Tevens heb je aantoonbare werkervaring met het meten van resultaten.
- Je bent in staat om je snel een beeld te vormen van het onderwerp/project en de communicatie opgave die daaraan verbonden is. De kandidaat is sensitief op trends, ontwikkelingen, kansen en bedreigingen rond het thema en kan die vertalen naar passende interventies en activiteiten.
- Nederlands is je moedertaal.
- Gevraagde competenties: organisatiesensitiviteit, overtuigingskracht, systeemdenken, maatschappelijke oriëntatie, organisatievermogen, netwerkvaardigheden, klantgerichtheid
(meer…) Interim Senior Brand Communication Manager – Noord-Brabant | Hybride
Introductie
Voor een iconisch A-merk dat gezond eten gemakkelijker maakt, zoeken wij een interim Senior Brand Communication Manager.
Vind je het leuk om tijdelijk aan de slag te gaan bij een groot merk binnen een compact bedrijf met een sterk trackrecord op het gebied van advertising? Spreekt het je aan om enerzijds een grote verantwoordelijkheid te dragen voor grote media budgetten en anderzijds ook zelf in de pen te klimmen voor een persbericht of een bericht op de website of social media kanalen?
Kerngegevens:
- Uren per week: 32 uur
- Start: omstreeks 24 april
- Duur: tot eind september (5 maanden)
- Tarief: nader te bepalen
- Standplaats: Noord-Brabant (hybride werken is mogelijk)
- Vakantie: flexibel qua zomervakantieplanning en zo min mogelijk zomervakantie is een pre
- Reactie: uiterlijk maandag 13 maart om 15 uur
De opdracht:
De focus voor deze opdracht ligt op m.n. de uitvoering van een grote, nieuwe campagne die momenteel wordt voorbereid. En er start een nieuwe collega die m.n. door de interimmer ingewerkt moet worden.
Profiel gewenste interimmer:
- Ruime ervaring in Brand Communication management (ATL, BTL, digital)
- Veel ervaring in de aansturing van o.a. reclame- en PR-bureaus
- Voor de vlekkeloze uitvoering van communicatiecampagnes draai je je hand niet om
- Goede up to date kennis van online advertising
- Ervaring in FMCG is een pre
We vertellen je graag meer als je interesse hebt, beschikbaar bent en je ervaring aansluit. We horen dan graag van je.
(meer…) Interim hands on Marcom specialist – Remote / Gelderland
Introductie
Voor een global bedrijf met producten en diensten voor de agrarische sector zoeken wij een Interim hands on Marcom specialist. De visie van het bedrijf is om elke dag te werken aan een verantwoorde voedselketen voor toekomstige generaties.
Kerngegevens
- 32 uur per week
- start: 27 maart
- duur: t/m 31 december 2023. Optie tot verlenging
- uurtarief: circa 75 euro per uur
- mogelijkheid om 50%-60% thuis te werken
De opdracht
Dit bedrijf in de agrisector wil transformeren naar een nog meer verantwoorde voedselketen. Er wordt dan ook met smart uitgekeken naar jouw komst! Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van de diverse in- en externe communicatie uitingen. Je creëert content voor o.a. social media, nieuwsbrieven, marketingmateriaal, websites en intranet. Je werkt nauw samen met de Strategisch Business Unit Communicatieadviseur en de collega’s van het centrale communicatie team (CCT) en het centrale marketing team (CMT).
Jouw verantwoordelijkheden
Hoofdtaak:
- je creëert zelf content voor online en offline gebruik
En verder:
- je coördineert de communicatiecampagnes, uitgave van nieuwsbrieven en voorlichtingsmateriaal
- je overlegt met externe partijen, waaronder externe bureaus
- je bewaakt de huisstijl, actualiseert en monitort de website
- je bereidt beurzen of andere evenementen voor
- je rapporteert en analyseert voortgang en resultaten
Je bent onderdeel van het marketing communicatie team bestaande uit 20 personen. Je rapporteert aan de Strategisch BU Communicatieadviseur.
Profiel interimmer
Voor deze rol is het van belang:
- Dat je makkelijk schrijft
- Heb je affiniteit met de agrarische sector;
- Ben je gewend om te werken vanuit een communicatie kalender en te werken met strakke deadlines;
- Heb je ervaring met het werken met CMS-systemen;
- Ben je bekend met de e-mailmarketingsystemen zoals Spotler of Flexmail en met CRM voor het aanmaken van campagnes;
- Heb je kennis van Hootsuite;
- En beheers je de Nederlandse en Engelse taal.
Als persoon:
- Heb je een hands on mentaliteit en ben je stressbestendig;
- Heb je een creatieve geest met een flinke dosis energie;
- Ben je accuraat, resultaatgericht en weet je structuur aan te brengen;
- Ben je verbindend en beschik je over goede communicatieve vaardigheden.
(meer…) Recent vervulde opdrachten – Nederland en Belgie
Introductie
- Senior Communicatieprofessional Maatschappelijke impact – SNS Bank
- Communicatieadviseur Stadsbedrijven – Gemeente Utrecht
- Senior Communicatie en PR adviseur ai – PGGM & Co
- Afdelingshoofd Content & Media ai – Erasmus University Rotterdam
- Senior Content Marketeer ai – Vriendenloterij
- Manager Marketing & Communicatie Karwei a.i. – Intergamma
- Marketeer a.i. – Cardano Risk Management
- Key Account Manager a.i. – Lantmannen Unibake
- Senior Sales en Marketing Lead a.i. – Yakult Belgie
- Brand Manager a.i. – Bolton Nederland
- Marketing Communicatie professional a.i. – Agrifirm
- NPD Manager a.i. – Dobla
- Shopper Marketeer a.i. – Spadel
- Senior Brand Manager a.i. – Hero
- Sales Manager Out of Home a.i. – Spadel
- Content / Activatie Marketeer a.i. – Vandemoortele
- Digital Marketeer a.i. – Vandemoortele
- Brand Manager a.i. – Isey Skyr
- Senior Marketing Insights professional a.i. – Yakult Europe
- Senior Product Manager a.i. – Van Geloven
Interesse om nieuwe opdrachten per what’s app te ontvangen? Schrijf je bij ons in via de Reageer direct button.
(meer…) Interim online social content creator – Utrecht
Introductie
Kerngegevens:
- Periode: Van 1-2-2023 tot 1-7-2023 met optie op verlenging
- Belasting: 32 uur per week gemiddeld
- Tarief: 60 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW voor de ZZP-interimmer (payroll is ook mogelijk)
- Tot 20% thuiswerken
Omschrijving van de omgeving en de huidige situatie
Weet jij hoe je pakkende en toegankelijke content maakt voor online media? Ben jij creatief en weet jij te vernieuwen in tekst, vorm en beeld? De gemeente gelooft in het laten zien van wat ze als gemeente doen in de stad en hoe ze Utrecht samen met haar inwoners vorm geven. Dat doen ze door verhalen te vertellen in tekst en beeld en op de online kanalen te laten zien waar ze voor staan en waarom. Om de redactie te versterken zoeken we een sterke en creatieve contentcreator. Je weet wat mensen willen zien op de kanalen en hoe je op een creatieve manier heldere, aantrekkelijke en toegankelijke content maakt voor de verschillende online kanalen van de gemeente.
De afdeling
Je werkt bij het Marketing- en Communicatienetwerk van de gemeente. Je komt in een dynamisch team van toegewijde professionals – in de Redactie – die het hart vormt van de online communicatie van de gemeente. In de Redactie werken zo’n 30 medewerkers die met elkaar adviseren, publiceren en de eindredactie voeren op de verschillende online kanalen. Je werkplek bevindt zich rondom de Newsroom in het stadskantoor, waar je continu het nieuws in de stad kunt volgen en weet wat er speelt.
Dit is je werk
- Je maakt heldere en aantrekkelijke teksten en beelden voor de social mediakanalen (Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) en voor intranet en de website.
- Je bent regelmatig op pad. Alleen, of met andere leden van het contentteam. Je werkt daarom ook wel eens in de avond of in het weekend.
- Je vertaalt vakinhoudelijke teksten naar heldere, relevante en toegankelijke content die aansluit op de vraag van bezoekers, inwoners en ondernemers
- Je bent een toegankelijke en kundige gesprekspartner voor interne opdrachtgevers
- Je geeft advies over vorm, inhoud en tone-of-voice voor de online kanalen in overleg met de eindredacteur
- Je bent altijd op zoek naar geschikte, relevante, leuke en actuele content om online te delen
Eisen
- Een afgeronde opleiding op het gebied van marketing, communicatie of journalistiek;
- Vooropleiding of traineeship in online communicatie
- Werkervaring in een soortgelijke functie;
- Je hebt aantoonbare kennis van en affiniteit met het creëren van aantrekkelijke content op online kanalen, zoals LinkedIn, Instagram, Facebook, Twitter, en YouTube.
- Je bent pro-actief en gaat zelf achter content aan in plaats van af te wachten.
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal en bent communicatief sterk, zowel schriftelijk als visueel en mondeling. Je bent goed in copywriting en kan dit onderbouwen met voorbeelden.
- Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van online media;
- Je kunt snel werken als de situatie dat vereist en kunt omgaan met deadlines;
- Je bent vernieuwend, verbindend en creatief. Je denkt buiten de gebaande paden.
- Je hebt bij voorkeur ervaring met het maken en monteren van video of fotografie en beeldbewerking
- Kennis van online advertising is een pré
- Je hebt aantoonbaar talent voor fotografie
Goed om te weten
- Gesprekken zijn gepland op 18 of 19 januari
- Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
(meer…)