Medior consumer insight analyst – Almere
Introductie
Wil jij meebouwen aan een bedrijf dat zonder compromissen bijdraagt aan een goede gezondheid en waar jouw insights dus leiden tot positieve verandering? Wil jij deel uitmaken van een nieuw team met de ambitie een van de beste marketingteams van Europa te worden? Ben je een ervaren onderzoeker en werk je graag in een internationale omgeving? Dan komen we graag met je in contact.
De uitdaging
Het eigenzinnige Yakult staat al 85 jaar voor het bijdragen aan een goede gezondheid. Binnen Yakult Europe waait een nieuwe wind die veel positieve veranderingen aanjaagt. Er wordt dan ook een grotendeels nieuw marketingteam gebouwd waar jij een belangrijke speler in wordt. Vanuit het Europese hoofdkantoor wordt waarde toegevoegd voor de landen zodat zij optimale resultaten kunnen behalen. De insights die jij gaat verzamelen vormen de basis voor veel van de activiteiten. Je hebt de ruimte om volop mee te praten en mee te bouwen, zodat nog meer mensen van het gezonde drankje gaan profiteren.
Jouw taken en verantwoordelijkheden
Je bent mede verantwoordelijk voor het opzetten, coördineren en monitoren van verschillende onderzoeken voor de Europese vestigingen. Onder andere valt Ad en Brand tracking binnen jouw takenpakket. Ook werk je met IRI / Nielsen data. Daarnaast leg je je toe op Business information, zoals concurrentie informatie en ondersteun je bij andere grote onderzoeken.
Door de insights van de verschillende Europese landen met elkaar te delen, kan op een efficiëntere manier de (potentiële) consument worden bereikt. Je schakelt veelvuldig met de verschillende Europese vestingen, deelt jouw analyses en aanbevelingen waar nodig. Dit in nauwe samenwerking met verschillende collega’s.
Ter verduidelijking: in deze functie ben je werkzaam bij Yakult Europe, welke de richtlijnen mede bepaalt voor de verschillende Europese vestigingen, waaronder Yakult Nederland. In deze functie rapporteer je aan de Manager Insights & Media, waarmee je intensief samenwerkt.
Wie ben je?
Je bent een enthousiaste, proactieve teamplayer die sensitiviteit en standvastigheid combineert. Je bent gedreven om steeds beter te worden in je vak en zo nog meer te kunnen bijdragen aan de resultaten van de Europese vestigingen van Yakult. Je vindt het interessant om consumenten te analyseren en daarmee marketeers in alle Europese landen te adviseren. Je goede presentatie en storytelling skills komen je daarbij van pas. Daarnaast vind je het leuk om onderdeel te zijn van een internationaal en ambitieus team.
En verder:
- Je hebt 3 – 5 jaar werkervaring met het zelfstandig opzetten en uitvoeren van met name kwantitatief onderzoek. Opgedaan aan klant- of bureauzijde.
- Je hebt een relevante HBO- of WO-opleiding afgerond.
- Je hebt al ervaring met tracking, je kunt dit zelfstandig opzetten en de marketing managers begeleiden in het begrijpen en toepassen van de resultaten.
- Je weet om te gaan met ruwe data, bent vertrouwd met het verwerken ervan, voert gemakkelijk een correlatieanalyse uit en je vindt het leuk om data te automatiseren en voortdurend op zoek te gaan naar verbetering.
- Je duikt graag in de data en bent goed in het leggen van verbanden tussen verschillende databronnen.
- Daarnaast vind je het leuk om jouw inzichten te presenteren aan je (internationale) collega’s en ervoor te zorgen dat deze eenvoudig toepasbaar zijn in hun dagelijkse routine.
- Je spreekt vloeiend Engels (onze gemeenschappelijke taal).
- Als je al met IRI/Nielsen hebt gewerkt, is dat mooi, maar geen must.
Wat biedt Yakult Europe jou?
Je wordt onderdeel van een bedrijf dat al 85 jaar de missie heeft om de samenleving gezonder en gelukkiger te maken, en van een nieuw team dat de ambitie heeft om één van de beste marketingteams van Europa te worden. Er zijn doorgroeimogelijkheden, zowel in het centrale team als in de OpCo-teams en dus ook internationaal.
Yakult biedt je een fulltime functie (32 uur is bespreekbaar) met een marktconform salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Daarnaast is er volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Yakult Europe in Almere is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Over Yakult Europe
In 1935 ontdekte de oprichter de inmiddels wereldberoemde L. casei Shirota-bacterie. Inmiddels drinken 40 miljoen mensen in 40 landen de unieke zuiveldrank. En wordt de missie om bij te dragen aan een goede gezondheid alleen maar groter.
Yakult Europe B.V. in Almere, is sinds 1994 de productielocatie en het Europese hoofdkantoor van de Yakult Groep en een dochteronderneming van Yakult Honsha Co., Ltd., gevestigd in Tokyo, Japan.
(meer…) Senior Online Marketeer – Den Dolder
Introductie
Ben jij die T-shaped groeiversneller? En wil jij werken voor een ambitieus en gedreven online marketing agency? Waarbij je collega’s een enorme passie hebben voor online marketing en een gedrevenheid om van ieder project een succes te maken? Dan ben je aan het juiste adres.
Ben jij iemand die weet wat je klanten nodig hebben, zelf als ze er niet expliciet om vragen? Focus jij je op het behalen van resultaat: bedrijfsgroei voor onze klanten? Weet jij structuur door te voeren, kan jij goed optimaliseren en herken jij verbeterkansen? Kan jij collega’s enthousiasmeren, motiveren en stimuleren? Dan zoeken wij jou!
Wat houdt de functie in?
Als Senior Online Marketeer ben je verantwoordelijk voor een aantal eigen klanten, waarbij je actief projecten begeleidt, structuur aanbrengt en nieuwe kansen identificeert. Je begeleidt en stuurt een aantal medior online marketeers aan en je gaat actief aan de slag met het ontwikkelen van jezelf, zowel op zakelijk als persoonlijk vlak.
Hoe ziet je dag eruit?
Wil je een idee hebben wat een Senior Online Marketeer bij Prodos doet op een dag? We hebben een aantal van jouw verantwoordelijkheden beschreven:
- Het uitwerken van effectieve campagnes strategieën voor bijvoorbeeld Charlie Temple, Brunotti, Wijnvoordeel of SecondJob.
- Het van begin tot eind bijdragen aan de verantwoordelijkheid voor de planvorming, de uitrol en het beste resultaat van jouw klanten.
- Je adviseert je klanten over hoe ze verschillende on- en offline mediakanalen slim kunnen laten samenwerken.
- Wanneer de campagne draait, dan zorg jij voor een perfecte uitvoering en voor behalen van de doelstellingen.
- Je houdt scherp in de gaten welke taken er blijven liggen en welke groeiprogramma’s nog beter kunnen presteren.
- Je werkt samen met je klant aan een ambitieus plan en niet voor de klant.
- Je bent verantwoordelijk voor het bewaken van de gemaakte planningen en de budgetten.
- Als aanspreekpunt voor je klanten sta je zeer regelmatig met ze in contact om de voortgang van een project af te stemmen.
- Je houdt scherp in de gaten welke taken er blijven liggen en welke groeiprogramma’s nog onvoldoende presteren.
- Je werkt echt sámen met de opdrachtgever ipv voor de opdrachtgever.
- Je hebt echt invloed op de resultaten van opdrachtgevers.
- Je stuurt een aantal van de medior online marketeers aan.
- Je wordt betrokken bij alle facetten van de bedrijfsvoering van zowel Prodos als de opdrachtgevers.
- Je deelt kennis met je collega’s en denkt mee over de toekomst van Prodos zelf.
Wij zijn op zoek naar iemand die…
- Minimaal 3 jaar relevante (online) marketing werkervaring heeft. Bij voorkeur bij een bureau.
- Sterke affiniteit met social media (zowel strategisch als managen van social paid campagnes).
- Het online marketing- en salesteam bij de klant inhoudelijk kan aansturen.
- Raad weet met alle relevante tools en platformen (denk aan Google Ads, Analytics Tools, VWO en SEO Tools).
- Verandering als een uitdaging ziet.
- Zichzelf graag wil verbeteren.
- Houdt van nieuwe dingen.
Dit bieden we jou…
- Een open cultuur.
- Ongekend goede werksfeer.
- Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei.
- Coaching bij jouw carrièreplanning.
- Flexibele werktijden en thuiswerkregeling.
- 24 vakantiedagen (als je belooft terug te komen).
- Salaris: € 3.000,00 – € 4.000,00 per maand.
- Premievrij pensioen (via Brand New Day).
- Variabele bonus afhankelijk van je prestaties.
- Reiskostenvergoeding.
- Regelmatig genieten van de lekkerste zelfgemaakte brownies.
- De kans om je collega’s te verslaan tijdens een pubquiz, potje darts of poker.
- De mogelijkheid om voor ambitieuze en toonaangevende bedrijven te werken.
- Uitdagend werk om helemaal in op te gaan, zodat je af en toe vergeet dat je aan het werk bent.
- Meegaan op onze volgende workation.
(meer…) External Communication Manager – Apeldoorn
Introductie
Wil jij verantwoord méer impact maken op de wereld van morgen? En weet jij hoe je het beste communiceert over onderwerpen als de verantwoorde voedselketen, duurzame oplossingen en regeneratieve landbouw in een complex speelveld? Dan komen we graag in contact met jou.
Jouw talent benutten
De organisatie Agrifirm is een Nederlandse agrarische coöperatie met circa 10.000 leden, actief in 14 landen. Zij zet zich in voor haar leden en een verantwoorde voedselketen voor toekomstige generaties. Zij werkt aan maatschappelijk relevante projecten zoals een grootschalige pilot met ontbossingsvrije soja, verantwoorde experimenten met regeneratieve landbouw, korte ketenconcepten als BoerNlekker en nog veel meer. Deze wil zij onder andere aansprekend en duidelijk onder de aandacht brengen
Als Corporate Communication Manager bij Agrifirm versterk je dus niet alleen het imago en de waarden van de organisatie, maar zorg je ook dat duurzame oplossingen en projecten op de juiste manier extern onder de aandacht worden gebracht.
Wat ga je zoal doen?
- De (online) mediastrategie bepalen met de Global Brand Manager als sparring partner
- Perskansen grijpen
- Nieuwswaarde creëren, content maken en persberichten voor zowel online als offline kanalen
- De externe communicatie en bedrijfs- en marktstrategieën allignen met de identiteit van Agrifirm
- Je bent de formele woordvoerder en aanspreekpunt voor de media
- Laatste (online) mediatrends inzetten
- Externe zichtbaarheid onder andere op de socials beheren
- Netwerk uitbreiden en beheren binnen media en influencers
- Beheren van het mediabudget
- Trainen, coachen en adviseren over mediastrategieën en interviews
- Als External Communication Manager maak je deel uit van het Global Marketing team. Je werkt samen met de Global Brand Manager en marketingcommunicatiecollega’s binnen de business units in binnen- en buitenland. Je rapporteert aan de Marketing & Communication Director.
Wat neem jij mee?
- Een relevante afgeronde HBO of WO opleiding
- Ervaring als (social) media manager, PR manager of communicatiemanager
- Minimaal 6 jaar ervaring met mediamanagement. Je hebt kennis van en ervaring met zowel off- als online en social media
- Goede beheersing van de Engelse en Nederlandse taal
- Aantoonbare affiniteit met de agrarische en/of voedselproducerende industrie is een pré.
- Je denkt analytisch en conceptueel en brengt ideeën helder over.
- Ruime ervaring met social media is een must
- Je voelt te goed in een internationale omgeving
- Plannen, projectbeheer en werken met deadlines is voor jou normaal
Ons aanbod
Een kans om daadwerkelijk bij te dragen aan actuele, urgente vraagstukken, samen met een enthousiast en betrokken team. Het gaat om een fulltime baan, parttime is bespreekbaar.
Verder biedt Agrifirm:
- Circa 36 vrije dagen (ca. 23 vakantiedagen & 13 ATV o.b.v. fulltime)
- Laptop & IPhone
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden
- Minimaal twee kantoordagen, verder is thuiswerken mogelijk
- Uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden via onze Agrifirm Academy
Een (online) assessment maakt onderdeel uit van de procedure
Waarom werken bij Agrifirm?
We werken voortdurend aan nieuwe inzichten, die leiden tot inventieve en inspirerende oplossingen. Samen met onze boeren, telers en partners ontwikkelen we nieuwe methoden, praktijken en technieken. Zo vergroten wij onze kennis en ontdekken we samen de oplossingen van de toekomst.
Onze stip op de horizon is een verantwoorde voedselketen voor toekomstige generaties met een gezonde bodem en gezonde dieren, een gezonde natuur en een eerlijk inkomen voor boer en teler.
(meer…)