Wil jij meebouwen aan een bedrijf dat zonder compromissen bijdraagt aan een goede gezondheid en waar jouw insights dus leiden tot positieve verandering? Wil jij deel uitmaken van een nieuw team met de ambitie een van de beste marketingteams van Europa te worden? Ben je een ervaren onderzoeker en werk je graag in een internationale omgeving? Dan komen we graag met je in contact.
De uitdaging
Het eigenzinnige Yakult staat al 85 jaar voor het bijdragen aan een goede gezondheid. Binnen Yakult Europe waait een nieuwe wind die veel positieve veranderingen aanjaagt. Er wordt dan ook een grotendeels nieuw marketingteam gebouwd waar jij een belangrijke speler in wordt. Vanuit het Europese hoofdkantoor wordt waarde toegevoegd voor de landen zodat zij optimale resultaten kunnen behalen. De insights die jij gaat verzamelen vormen de basis voor veel van de activiteiten. Je hebt de ruimte om volop mee te praten en mee te bouwen, zodat nog meer mensen van het gezonde drankje gaan profiteren.
Jouw taken en verantwoordelijkheden
Je bent mede verantwoordelijk voor het opzetten, coördineren en monitoren van verschillende onderzoeken voor de Europese vestigingen. Onder andere valt Ad en Brand tracking binnen jouw takenpakket. Ook werk je met IRI / Nielsen data. Daarnaast leg je je toe op Business information, zoals concurrentie informatie en ondersteun je bij andere grote onderzoeken.
Door de insights van de verschillende Europese landen met elkaar te delen, kan op een efficiëntere manier de (potentiële) consument worden bereikt. Je schakelt veelvuldig met de verschillende Europese vestingen, deelt jouw analyses en aanbevelingen waar nodig. Dit in nauwe samenwerking met verschillende collega’s.
Ter verduidelijking: in deze functie ben je werkzaam bij Yakult Europe, welke de richtlijnen mede bepaalt voor de verschillende Europese vestigingen, waaronder Yakult Nederland. In deze functie rapporteer je aan de Manager Insights & Media, waarmee je intensief samenwerkt.
Wie ben je?
Je bent een enthousiaste, proactieve teamplayer die sensitiviteit en standvastigheid combineert. Je bent gedreven om steeds beter te worden in je vak en zo nog meer te kunnen bijdragen aan de resultaten van de Europese vestigingen van Yakult. Je vindt het interessant om consumenten te analyseren en daarmee marketeers in alle Europese landen te adviseren. Je goede presentatie en storytelling skills komen je daarbij van pas. Daarnaast vind je het leuk om onderdeel te zijn van een internationaal en ambitieus team.
En verder:
- Je hebt 3 – 5 jaar werkervaring met het zelfstandig opzetten en uitvoeren van met name kwantitatief onderzoek. Opgedaan aan klant- of bureauzijde.
- Je hebt een relevante HBO- of WO-opleiding afgerond.
- Je hebt al ervaring met tracking, je kunt dit zelfstandig opzetten en de marketing managers begeleiden in het begrijpen en toepassen van de resultaten.
- Je weet om te gaan met ruwe data, bent vertrouwd met het verwerken ervan, voert gemakkelijk een correlatieanalyse uit en je vindt het leuk om data te automatiseren en voortdurend op zoek te gaan naar verbetering.
- Je duikt graag in de data en bent goed in het leggen van verbanden tussen verschillende databronnen.
- Daarnaast vind je het leuk om jouw inzichten te presenteren aan je (internationale) collega’s en ervoor te zorgen dat deze eenvoudig toepasbaar zijn in hun dagelijkse routine.
- Je spreekt vloeiend Engels (onze gemeenschappelijke taal).
- Als je al met IRI/Nielsen hebt gewerkt, is dat mooi, maar geen must.
Wat biedt Yakult Europe jou?
Je wordt onderdeel van een bedrijf dat al 85 jaar de missie heeft om de samenleving gezonder en gelukkiger te maken, en van een nieuw team dat de ambitie heeft om één van de beste marketingteams van Europa te worden. Er zijn doorgroeimogelijkheden, zowel in het centrale team als in de OpCo-teams en dus ook internationaal.
Yakult biedt je een fulltime functie (32 uur is bespreekbaar) met een marktconform salaris en aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Daarnaast is er volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Yakult Europe in Almere is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Over Yakult Europe
In 1935 ontdekte de oprichter de inmiddels wereldberoemde L. casei Shirota-bacterie. Inmiddels drinken 40 miljoen mensen in 40 landen de unieke zuiveldrank. En wordt de missie om bij te dragen aan een goede gezondheid alleen maar groter.
Yakult Europe B.V. in Almere, is sinds 1994 de productielocatie en het Europese hoofdkantoor van de Yakult Groep en een dochteronderneming van Yakult Honsha Co., Ltd., gevestigd in Tokyo, Japan.