Category Manager Spadel

Breng jij categorieën tot leven en bouw je graag mee aan groei en merkimpact?

WerfSelect zoekt voor Spadel een Category Manager die het verschil maakt. In deze veelzijdige rol combineer je strategisch inzicht met hands-on uitvoering. Je bent de schakel tussen handelspartners en interne teams en helpt het merk SPA® zijn positie als category captain in mineraalwater én challenger in frisdranken verder te versterken.

Spadel is een Europees familiebedrijf met sterke merken als Spa en Bru, marktleider in de Benelux en trotse B-Corp. Duurzaamheid zit diep in het DNA van de organisatie en gaat nooit ten koste van commerciële doelen. Wil jij bouwen aan een sterk A-merk en bijdragen aan gezonde, verfrissende dranken met impact? Dan is deze uitdaging bij Spadel iets voor jou!

Wat ga je doen?

Als Category Manager bij Spadel ben jij de expert die retailers in supermarkt- en OOH-kanalen inspireert met scherpe analyses en adviezen. Je helpt handelspartners én de organisatie groeien met inzichten over trends, shoppergedrag en marktdata. Samen met sales en marketing werk je aan assortimentsadvies, schapadvies, merkstrategieën en innovaties. Zo combineer je teamwork met de ruimte om zelf impact te maken.

Wat betekent dit concreet?

Externe focus – Samen groeien met onze partners

  • Analyseren van consumententrends, shoppergedrag en marktdata en deze vertalen naar adviezen. Je gaat hier net even dat stapje dieper. Hiermee draag je bij aan de groei van de categorie en het versterken van de marktpositie van Spadel.
  • Inspireren en overtuigen van handelspartners, (zowel supermarktkanaal als out-of-home) met concrete inzichten en onderbouwde adviezen. Samen met de Key Account Manager adviseren over: assortimentssamenstelling, schap-presentatie en kanaal ontwikkelingen.

 

Interne focus – De expert en drijvende kracht

  • Fungeren als inhoudelijke categorie-expert en sparringpartner: Je voedt de organisatie met waardevolle inzichten over markt- en producttrends.
  • Ondersteunen van accountmanagers bij business development.
  • Samenwerken met marketing aan innovaties, merkstrategieën en evaluaties.
  • Intensief samenwerken met Senior Category Manager en Sales team.

Samen sterk

Je doet dit niet alleen: je werkt nauw samen met een ervaren Senior Category Manager en maakt deel uit van een ambitieus Sales team. Zo combineer je teamwork met de ruimte om zelf initiatief te nemen en impact te maken.

Over jou?

Spadel is een mensgerichte organisatie. Wij zoeken een echte teamplayer die weet te motiveren en te inspireren. De organisatie is compact en de communicatielijnen zijn kort. Jouw hands on mentaliteit en oplossingsgerichte  instelling sluiten hier goed op aan.

  • Opleiding op HBO/WO niveau richting Commerciële Economie, Bedrijfskunde of Marketing.
  • Minimaal 3-5 jaar ervaring in Category management en/of trade marketing aan leveranciers- of retailzijde binnen de FMCG.
  • Ervaring met marktdata software zoals Nielsen, YouGov en retailer data tools.
  • Sterk met Microsoft Office (Powerpoint & Excel) en kennis van Power BI/dashboarding is een pré
  • Beheersing van de Engelse taal.

 

Verder beschik je over de volgende competenties:

  • Analytisch, data driven.
  • Communicatief vaardig en goede presentatievaardigheden.
  • Zowel conceptueel als operationeel kunnen denken en werken.
  • Constructief kritisch
  • Zelfstandig binnen de functie, samenwerkend tussen de afdelingen.

Wat biedt Spadel jou?

  • Een marktconform salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Functie voor 36-40 uur per week;
  • Een jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband;
  • 25 vakantiedagen én 13 ATV-dagen (o.b.v. fulltime);
  • Hybride werken;
  • 13e maand en een pensioenregeling,

Over Spadel

Spadel is een Europees familiebedrijf dat mineraalwater en limonades produceert. Met bekende merken als Spa en Bru is Spadel marktleider in de Benelux. Vanuit het hoofdkantoor in Brussel en het kantoor in Made zetten zo’n 130 medewerkers zich dagelijks in voor gezonde en verfrissende dranken.

Duurzaamheid staat centraal: commerciële resultaten mogen nooit ten koste gaan van de natuur. Daarnaast leeft Spadel volgens de kernwaarden wendbaarheid, samenwerking, eigenaarschap en uitmuntendheid. Medewerkers krijgen veel vrijheid en verantwoordelijkheid en werken vanuit de overtuiging dat je samen altijd meer bereikt.

Interesse?

Deze vacature wordt exclusief begeleid door WerfSelect, specialist in marketing-, communicatie-, online en salesposities. Wij kennen Spadel goed en begeleiden jou persoonlijk in het hele sollicitatieproces. Zie jij jezelf al aan de slag gaan als Category Manager en sluit je kennis en ervaring aan? Reageer dan hieronder met een korte motivatie en voeg je CV toe. Wij leren je graag kennen!

Voor vragen kun je contact opnemen met Monique van der Hoek via monique@werfselect.nl of bellen op het nummer 06 44314647 of Nelleke van der Graaf via Nelleke@werfselect.nl of bellen op het nummer 06-54994768.

WerfSelect, verbindt bevlogen mensen en merken 

Persoonsgegevens

Contactgegevens

MM slash DD slash JJJJ
Hidden

CV, Notitie & Bron

Max. bestandsgrootte: 25 MB.

Deel deze vacature

Ik krijg energie van menselijk contact. Door mijn oprechte interesse voelen kandidaten zich gehoord en op hun gemak, wat leidt tot open gesprekken en sterke verbindingen. Zo heb ik een krachtig netwerk opgebouwd van professionals en opdrachtgevers. Dankzij mijn commerciële drive verbind ik met plezier de juiste mensen aan elkaar en draag ik bij aan de PastPrecies-matches van WerfSelect – verbindingen die écht het verschil maken.  

Josje is vanaf de start van WerfSelect de altijd scherpe en positieve adviseur van WerfSelect. Ze heeft een enorme staat van dienst opgebouwd binnen corporates tot het MKB, als zelfstandig interim manager en adviseur binnen marketing. De nieuwste ontwikkelingen binnen e-commerce en digital marketing hebben haar bijzondere interesse.

Norbert verzorgt al vele jaren inspirerende kennissessies en trainingen voor de relaties van WerfSelect. Doordat hij zelf in een vorig leven marketing manager was, kan hij zich goed inleven in hun dagelijkse praktijk. Zijn passie is om mensen te helpen om meer plezier, rust en vrijheid te ervaren in hun leven. 

Rianne heeft als interimmer niet alleen via WerfSelect bij een van onze opdrachtgevers gewerkt, maar werkt ook in de flexschil van WerfSelect. Zij pakt allerhande projecten op marketinggebied op, en weet ons daarmee steeds weer een stap verder te brengen. 

Ik had het slechter kunnen treffen als kantoorhond, want er is een park en bos bij het klooster. Tijdens de lunchwandeling coach ik het team vanuit mijn motto ‘vanuit ontspanning worden de beste resultaten behaald’. En daarna ga ik weer lekker onder de vergadertafel luieren.