Branded Content Specialist Print – Boodschappen.nl
Creatieve contentheld met een hart voor food gezocht!
Ben jij een geboren marketeer met een commerciële blik en een passie voor food en retail? Krijg jij energie van het bouwen aan een sterk merk in print en wil je werken aan één van de grootste magazines van Nederland? Dan is dit jouw kans om aan de slag te gaan bij Boodschappen.nl, het magazine dat koken elke dag een beetje makkelijker maakt.
Als Branded Content Specialist Print bij Superunie ben jij de spil in de productie van het succesvolle magazine Boodschappen.nl, met een oplage van ruim 1,5 miljoen exemplaren de derde printtitel van Nederland. Daarnaast heeft het merk Boodschappen.nl een sterk groeiend online platform, waarmee je intensief afstemt om de contentstrategie op elkaar te laten aansluiten.
Wat ga je doen?
In deze dynamische rol ben jij verantwoordelijk voor de totstandkoming van het magazine Boodschappen.nl van begin tot eind. Jij bewaakt de planning, kwaliteit en inhoud, stemt af met bureaus, adverteerders en leveranciers, en zorgt dat elke editie staat als een huis.
Je denkt cross mediaal mee, maar jouw focus ligt op print: het magazine, de merkbeleving, de commerciële proposities en de samenwerking met de drukker. Je werkt daarbij nauw samen met je collega van Digital, zodat print en online elkaar versterken.
Concreet betekent dit dat jij:
- De productie van het maandelijkse Boodschappen-magazine coördineert en de spil bent tussen alle betrokken partijen;
- Bureaus inhoudelijk en procesmatig aanstuurt voor de creatie van redactionele en branded content;
- Planningen, budgetten en oplages bewaakt en zorgt dat afspraken met adverteerders worden nagekomen;
- Contact onderhoudt met de drukker en toeziet op een vlekkeloze uitvoering;
- Adverteerders adviseert over effectieve branded content binnen de merkstijl van Boodschappen.nl;
- Administratieve taken zoals facturatie en orderafhandeling verzorgt;
- Proactief kansen signaleert om de titel verder te versterken, zowel inhoudelijk als commercieel;
- Nauw samenwerkt met de interne collega die verantwoordelijk is voor het digitale, zodat beide kanalen elkaar versterken.
Het Team:
Het Marketingteam bij Superunie bestaat uit 13 collega’s en 4 teams; Category & Trade Marketing, Brand Marketing, Design & Traffic en Branded Media. Het team Branded Media is de drijvende kracht achter het populaire magazine en online platform Boodschappen.nl. Samen met een pool van externe bureaupartners faciliteren we met Boodschappen.nl onze leden en inspireren we consumenten.
Samen bouwen ze ieder dag aan de merkessentie:
“Boodschappen.nl maakt koken makkelijk.”
Over jou:
Jij bent een sterke organisator met een creatieve én commerciële mindset. Je weet precies hoe je een merk tot leven brengt op papier en hebt oog voor detail zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen. Je schakelt moeiteloos tussen concept en uitvoering en voelt je thuis in een dynamische omgeving waarin veel samenkomt.
Je houdt van afwisseling en uitdaging, een gespreid bedje is niets voor jou. Jij bouwt, verbetert en vereenvoudigt waar het kan. Je weet mensen mee te krijgen met jouw enthousiasme en overtuigingskracht, weegt belangen goed af en houdt het hoofd koel, ook als de druk hoog is. Je werkt graag samen, maar durft ook stevig te staan wanneer dat nodig is.
Verder breng je mee:
- Minimaal hbo-niveau, bij voorkeur richting marketing, communicatie of media;
- Minimaal 7 jaar ervaring met branded content of marketingcommunicatie, bij voorkeur in retail, FMCG of media;
- Ervaring met het aansturen van bureaus en externe partners;
- Een commercieel instinct: jij weet wat werkt voor adverteerders én lezers;
- Een goed gevoel voor merk-denken, tone-of-voice en visuele kwaliteit;
- Liefde voor food, koken en consumentenmerken;
- Een proactieve en ondernemende houding: jij ziet kansen en grijpt ze.
Wat biedt Superunie jou?
- Een marktconform salaris, afhankelijk van kennis en ervaring;
- 25 vakantiedagen + 6 atv-dagen (bij fulltime dienstverband);
- Pensioenopbouw met slechts 4,5% eigen bijdrage;
- Internetvergoeding (€48,- netto p/m) en een thuiswerkvergoeding (€2,35 p/dag);
- Hybride werken met goede thuiswerkvoorzieningen;
- Ruimte voor ontwikkeling via trainingen en opleidingen;
- Deelname aan Superunie Fit en leuke teamactiviteiten;
- En natuurlijk: een uitdagende functie bij een van de grootste spelers in de Nederlandse levensmiddelenmarkt.
Over Superunie
Superunie is het krachtige inkoopcollectief van 10 Nederlandse supermarktorganisaties. Met elkaar hebben ze een grote impact op het Nederlandse supermarktlandschap. Het hoofdkantoor is gevestigd in Beesd, direct aan de A2.
Interesse?
Deze vacature wordt exclusief begeleid door WerfSelect, specialist in marketing-, communicatie-, online en salesposities. Wij kennen Superunie en begeleiden jou persoonlijk in het hele sollicitatieproces. Zie jij jezelf al aan de slag gaan als Branded Content Specialist en sluit je kennis en ervaring aan? Reageer dan hieronder met een korte motivatie en voeg je CV toe. Wij leren je graag kennen!
Voor vragen kun je contact opnemen met Nelleke van der Graaf via Nelleke@werfselect.nl of bellen op het nummer 06-54994768.
WerfSelect, verbindt bevlogen mensen en merken