Learnings van 25 jaar WerfSelect

Om maar met de deur in huis te vallen: al 25 jaar krijgt recruitment niet de aandacht die het verdient. Ook nu niet, in deze krappe arbeidsmarkt. Onbegrijpelijk toch?

Want het succes van jouw bedrijf of organisatie wordt gedragen door je medewerkers. En hoe kom jij aan de meest gemotiveerde en getalenteerde medewerkers?

Inderdaad, recruitment!

In deze krappe arbeidsmarkt komen de beste kandidaten niet vanzelf naar jou toe. Ze moeten worden gespot en middels een persoonlijke benadering worden verleid tot contact, een enorm arbeidsintensief proces.

Daarnaast is het ontwikkelen en promoten van een positief werkgeversimago van het bedrijf, inclusief de bedrijfscultuur, waarden en kansen voor groei ontzettend belangrijk geworden. Dit kan jouw organisatie onderscheiden van concurrenten.

Recruitment is ook het eerste contact dat een mogelijke nieuwe collega heeft met jouw bedrijf. De eerste indruk is bepalend in de keuze voor een nieuwe werkgever. Het is dus eigenlijk het uithangbord van je bedrijf.

Na de eerste indruk is het van groot belang dat de sollicitatieprocedure van een leien dakje gaat. Denk bijvoorbeeld aan goede persoonlijke feedback na een sollicitatiegesprek, de nummer 1 wens van sollicitanten. Want ook daar ligt de reputatie van jouw bedrijf in de handen van recruitment.

Uit onderzoek van Starred blijkt:
60% van de sollicitanten heeft weleens een negatieve candidate experience beleefd.
72% heeft dit online gedeeld.
De meeste mensen checken minstens 6 reviews voordat ze een mening over je organisatie vormen.
Zo’n 55% van de sollicitanten vermijdt bedrijven waarover ze slechte reviews hebben gelezen.

Conclusie: voor de toekomstbestendigheid van je bedrijf is het van cruciaal belang om recruitment de aandacht, tijd en het geld te geven die het verdient. Daarom zullen wij de komende tijd onze learnings van 25 jaar recruitment met je delen.

Volg daarvoor onze LinkedIn pagina.

En natuurlijk helpen we je ook graag met onze dienstverlening, waar nodig. Laat het ons weten als we iets voor je kunnen betekenen.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Vragen over Learnings van 25 jaar WerfSelect?
Neem contact op met Annelies Ruis
Eigenaar / Consultant

VERANTWOORD INZETTEN VAN INTERIMMERS

Geïnteresseerd?

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op!

"*" geeft vereiste velden aan

Josje is vanaf de start van WerfSelect de altijd scherpe en positieve adviseur van WerfSelect. Ze heeft een enorme staat van dienst opgebouwd binnen corporates tot het MKB, als zelfstandig interim manager en adviseur binnen marketing. De nieuwste ontwikkelingen binnen e-commerce en digital marketing hebben haar bijzondere interesse.

Norbert verzorgt al vele jaren inspirerende kennissessies en trainingen voor de relaties van WerfSelect. Doordat hij zelf in een vorig leven marketing manager was, kan hij zich goed inleven in hun dagelijkse praktijk. Zijn passie is om mensen te helpen om meer plezier, rust en vrijheid te ervaren in hun leven. 

Rianne heeft als interimmer niet alleen via WerfSelect bij een van onze opdrachtgevers gewerkt, maar werkt ook in de flexschil van WerfSelect. Zij pakt allerhande projecten op marketinggebied op, en weet ons daarmee steeds weer een stap verder te brengen. 

Ik had het slechter kunnen treffen als kantoorhond, want er is een park en bos bij het klooster. Tijdens de lunchwandeling coach ik het team vanuit mijn motto ‘vanuit ontspanning worden de beste resultaten behaald’. En daarna ga ik weer lekker onder de vergadertafel luieren.