Santesa

Over Santesa
De expertise van Santesa B.V. bestaat uit de marketing en verkoop van vrij verhandelbare gezondheids- en zelfzorgproducten. Hiertoe behoren eigen producten en vertegenwoordigingen van buitenlandse ondernemingen. De productlijnen bestaan uit natuurlijke zelfzorgproducten (fyto-therapie), natuurlijke voedingssupplementen en gespecialiseerde huidverzorging. Santesa B.V. is bekend met haar eindgebruikers als met het distributiekanaal dat haar bedient, en heeft hier haar organisatie optimaal op afgestemd.

Uitgangspunt: Quality in care
Sinds haar ontstaan, hanteert Santesa het uitgangspunt dat haar producten en diensten een toegevoegde waarde moeten hebben voor de gebruikers en voor de professionals die ermee werken. Dit uitgangspunt vertaalt zich in de combinatie van:

De kwaliteit van het product portfolio

Aandacht voor klanten en relaties

De manier waarop de medewerkers als team samenwerken

Geschiedenis
In 1982 besloot Santesa zelfzorgproducten te vermarkten. Dit gebeurde naar aanleiding van veranderende regelgeving op het gebied van medicijnen. De houding van de overheid ten opzichte van zelfmedicatie werd flexibeler. Om de klanten een professionele service en kennis te garanderen, werden specialisten in therapeutische deelgebieden aangenomen.

In 2004 nam Santesa de activiteiten van Indros over. Hiermee breidde Santesa haar zelfzorg-assortiment uit. Onder andere het fytotherapeutische merk Vitotaal® komt van Indros.

In 2008 werd de huidverzorgende lijn van Dr. van der Hoog aan het assortiment toegevoegd, bekend van ‘de maskers van Dr. van der Hoog’.