Senz

Verleden. Heden. Toekomst.
senz° is het geesteskind van Gerwin Hoogendoorn, destijds student Industrieel Ontwerpen. Na een week waarin hij tijdens zwaar weer drie paraplu’s zag sneuvelen, besloot hij om zijn afstudeerproject te wijden aan de perfecte paraplu: een paraplu die opgewassen is tegen de natuurkrachten, in het bijzonder de wind. En dat is hem gelukt! 3400 jaar na de uitvinding van de paraplu in het oude Egypte, is er een nieuwe generatie paraplu’s!

senz° zag het levenslicht
Gerwin bedacht enkele zeer slimme oplossingen en besefte dat hij goud in handen had met zijn uitvinding. Toen was het ook niet moeilijk meer om Gerard en Philip te overtuigen. Al snel volgde een ondernemersplan en werd het eerste prototype gemaakt, op de naaimachine van Gerwins oma! Ze besloten ervoor te gaan. Ze huurden, zonder enige ondernemerservaring, een kleine kantoorruimte en begonnen hun bedrijf. Zo zag senz° het levenslicht – waarbij de naam in het Engels letterlijk verwijst naar de wens dat senz° paraplu’s zinvol zijn!

Het succes…
Ongeveer een jaar later, in november 2006, brachten ze senz° op de markt. Omdat ze niet wisten hoeveel paraplu’s er nodig zouden zijn voor een succesvolle start, begonnen ze met 10.000 stuks. Door overweldigende internationale media-aandacht – van TV, radio, tijdschriften, kranten en blogs – was de voorraad al binnen negen dagen volledig uitverkocht!
Het eerste jaar werd een daverend succes. senz° stond vrijwel meteen op de kaart, mede doordat het bijna alle grote designprijzen won – red dot design award, iF design award (Gold), IDSA award (Gold), Good Design Award, Observeur Design Award (Star), Dutch Design Award -, en ga zo maar door. Sindsdien is senz° enorm gegroeid. Inmiddels is het bedrijf actief in West-Europa, Noord-Amerika en Azië. senz° timmert met een geweldig team hard aan de weg om een wereldmerk te worden.