Spadel

Over Spa: Natuurlijk sinds 1583
In 1583 werd begonnen om het water van Spa te bottelen en werden de eerste flesjes geëxporteerd. Het natuurlijke mineraalwater van Spa was toen al beroemd.

Van over de hele wereld kwamen welgestelden naar het stadje Spa om de heilzame werking van het water zelf te ervaren. Niet alleen om te drinken, maar ook om in te baden.

Tsaar Peter de Grote, Victor Hugo en de Belgische Koningin Marie-Henriëtte waren geregeld in Spa te gast. Naar Koningin Marie-Henriëtte werd zelfs lange tijd een van onze waters vernoemd. Spa Marie-Henriëtte, ons van nature licht bruisende water.

Pierrot
Iedereen kent ’m. Onze pierrot.
Hij is al jarenlang hét symbool voor Spa.
In 1923 werd er een ontwerpwedstrijd uitgeschreven. Deze werd door een Franse tekenaar gewonnen met dit ontwerp. Tot de dag van vandaag is de pierrot het beeldmerk op al onze flessen. Daar word je toch vrolijk van?

Spadel in een notendop
Onafhankelijk familiebedrijf
Strategie van sterke regionale merken
Spadel produceert en commercialiseert 3 soorten dranken op basis van natuurlijk water:
Natuurlijk mineraalwater en bronwater
Gearomatiseerd water
Limonades met 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong
6 bottelingsites
België: Spa Monopole (Spa) en Bru-Chevron (Lorcé-Stoumont)
Bulgarije: Devin (Devin)
Frankrijk: Les Grandes Sources de Wattwiller (Wattwiller) en Les Eaux Minérales de Ribeauvillé (Ribeauvillé)
Verenigd Koninkrijk : Brecon Mineral Water (Trap, wales)
6 merken: Spa, Bru, Devin, Wattwiller, Carola en Brecon Carreg
1.287 medewerkers
Voornaamste markten : België, Nederland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Bulgarije
Marktleider in de Benelux en Bulgarije
Sterke regionale aanwezigheid in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk
Omzet (2016): 250,4 mio €
EBITDA (2016): 37,7 mio €
850 miljoen liter
Label “CO2 neutral” voor alle sites (2016)

Vragen over WerfSelect?

Neem contact op met Annelies Ruis
Eigenaar / Consultant

Wat zeggen relaties?

René van der Horst Manager HR department & Facilities
Lees verder
"We zijn zeer tevreden over de door WerfSelect nagekomen afspraak, om binnen zeer korte tijd met goede kandidaten te komen voor onze interim posities."
Marlies VoornemanMarketing Manager Yakult Nederland
Lees verder
"We hadden nog nooit eerder een interimmer ingehuurd. De beslissing om dit nu wel te doen is uitstekend uitgepakt. De interimmer die WerfSelect voor ons vond heeft een fantastische opdracht gedaan waardoor wij volledig werden ontzorgd."
Tibor de BoerInterim professional
Lees verder
Het is best lastig om mensen te vinden die niet te corporate zijn voor een bedrijf als het onze en die tegelijkertijd de juiste professionaliteit meebrengen. WerfSelect slaagt daarin.
Vorige
Volgende

Waarom Werfselect?

Josje is vanaf de start van WerfSelect de altijd scherpe en positieve adviseur van WerfSelect. Ze heeft een enorme staat van dienst opgebouwd binnen corporates tot het MKB, als zelfstandig interim manager en adviseur binnen marketing. De nieuwste ontwikkelingen binnen e-commerce en digital marketing hebben haar bijzondere interesse.

Norbert verzorgt al vele jaren inspirerende kennissessies en trainingen voor de relaties van WerfSelect. Doordat hij zelf in een vorig leven marketing manager was, kan hij zich goed inleven in hun dagelijkse praktijk. Zijn passie is om mensen te helpen om meer plezier, rust en vrijheid te ervaren in hun leven. 

Rianne heeft als interimmer niet alleen via WerfSelect bij een van onze opdrachtgevers gewerkt, maar werkt ook in de flexschil van WerfSelect. Zij pakt allerhande projecten op marketinggebied op, en weet ons daarmee steeds weer een stap verder te brengen. 

Ik had het slechter kunnen treffen als kantoorhond, want er is een park en bos bij het klooster. Tijdens de lunchwandeling coach ik het team vanuit mijn motto ‘vanuit ontspanning worden de beste resultaten behaald’. En daarna ga ik weer lekker onder de vergadertafel luieren.