Interim Pensioencommunicatieadviseur – Zeist | Hybride
Introductie
Kerngegevens:
• start: 17 april 2023
• uren per week: 32 uur
• duur: tot 30 september (met een optie op verlenging)
• locatie: Zeist en deels thuis (dinsdag en donderdag in Zeist)
• tarief: maximaal 85,-, inclusief reiskosten, in overleg te bepalen
• Reageren kan tot woensdag 22 maart 9 uur
Voor PGGM zijn we op zoek naar een interim Pensioencommunicatieadviseur. Het is een tactisch operationele rol.
Voor de implementatie van de nieuwe pensioenregeling van de grootste klant van PGGM, Pensioenfonds Zorg en Welzijn, moet de komende jaren veel communicatie worden aangepast.
Het takenpakket bevat een breed scala aan activiteiten. Soms ben je procesmatig bezig om een goed overzicht te krijgen van alle uitingen die moeten worden aangepast, soms ben je conceptueel bezig als je met collega’s van andere marktspelers nadenkt over het uniform pensioen overzicht van de toekomst, soms pakt je zelf de pen en schrijf je nieuwe content en soms train je collega’s uit de business om de content te herschrijven. Kortom, een veelzijdige rol.
Je komt te werken in de werkstroom Communicatie & Services. Het is een projectteam met één projectleider.
Er zijn vijf leads (waarvan jij er een wordt). Er is verder in het team sprake van een corporate adviseur (intern), een CX marketeer (intern), een propositiemanager (intern) en een marketeer (extern). Daarnaast is er een dedicated UX-er (extern) en werken ze nauw samen met woordvoering, een brandmanager, en een contentspecialist.
Wie ben jij?
• Je hebt een afgeronde relevante HBO studie
• Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met pensioencommunicatie
• Je bent sterk in content (qua tekst en visualisatie) m.n. waar het gaat om complexe materie op een begrijpelijke manier overbrengen.
(meer…) Interim (verander) Communicatieadviseur – Amsterdam
Introductie
Kerngegevens
- Start: 1 juni 2023 (of wat eerder)
- Duur: minimaal 1 jaar
- Aantal uur: 27-32 uur
- Standplaats: Amsterdam
- Tarief: maximaal 70,- inclusief reiskosten
Reageren kan tot woensdag 29 maart 12 uur en bereidheid om o.a. je CV aan te passen conform het format dat door de Politie wordt gehanteerd
Opdrachtbeschrijving
De Politie in Amsterdam zoekt voor een aantal veranderopgaven rond onderwerpen zoals bijvoorbeeld Politie voor Iedereen, PO21 en het Basisteam van Overmorgen een ervaren, zelfstandige communicatieadviseur.
In overleg met de kandidaat en betrokken projectleiders wordt bekeken op welke onderwerpen ondersteuning wordt geboden en in welke vorm. Dit leidt tot een concrete opdracht (bijvoorbeeld het maken en uitwerken van een communicatieplan) en beoogd resultaat waarmee de communicatieadviseur aan de slag gaat – in samenspraak met de betrokken projectleider en de afdeling Communicatie.
Op de genoemde onderwerpen moeten komende tijd flinke stappen worden gezet; de communicatieadviseur draag door middel van adviezen, interventies en communicatieproducten bij aan draagvlak voor de gewenste verandering.
Wie ben jij?
- Je hebt een volledig afgeronde HBO-opleiding in de richting van Communicatie.
- Aanvullende opleidingen/cursussen op het gebied van communicatie is een pre.
- Je hebt aantoonbare werkervaring met een soortgelijke opdracht, met name rond verandercommunicatie.
- Je hebt aantoonbare werkervaring met het schrijven van communicatieplannen, het coördineren en uitvoeren daarvan. Tevens heb je aantoonbare werkervaring met het meten van resultaten.
- Je bent in staat om je snel een beeld te vormen van het onderwerp/project en de communicatie opgave die daaraan verbonden is. De kandidaat is sensitief op trends, ontwikkelingen, kansen en bedreigingen rond het thema en kan die vertalen naar passende interventies en activiteiten.
- Nederlands is je moedertaal.
- Gevraagde competenties: organisatiesensitiviteit, overtuigingskracht, systeemdenken, maatschappelijke oriëntatie, organisatievermogen, netwerkvaardigheden, klantgerichtheid
(meer…) Interim Senior Brand Communication Manager – Noord-Brabant | Hybride
Introductie
Voor een iconisch A-merk dat gezond eten gemakkelijker maakt, zoeken wij een interim Senior Brand Communication Manager.
Vind je het leuk om tijdelijk aan de slag te gaan bij een groot merk binnen een compact bedrijf met een sterk trackrecord op het gebied van advertising? Spreekt het je aan om enerzijds een grote verantwoordelijkheid te dragen voor grote media budgetten en anderzijds ook zelf in de pen te klimmen voor een persbericht of een bericht op de website of social media kanalen?
Kerngegevens:
- Uren per week: 32 uur
- Start: omstreeks 24 april
- Duur: tot eind september (5 maanden)
- Tarief: nader te bepalen
- Standplaats: Noord-Brabant (hybride werken is mogelijk)
- Vakantie: flexibel qua zomervakantieplanning en zo min mogelijk zomervakantie is een pre
- Reactie: uiterlijk maandag 13 maart om 15 uur
De opdracht:
De focus voor deze opdracht ligt op m.n. de uitvoering van een grote, nieuwe campagne die momenteel wordt voorbereid. En er start een nieuwe collega die m.n. door de interimmer ingewerkt moet worden.
Profiel gewenste interimmer:
- Ruime ervaring in Brand Communication management (ATL, BTL, digital)
- Veel ervaring in de aansturing van o.a. reclame- en PR-bureaus
- Voor de vlekkeloze uitvoering van communicatiecampagnes draai je je hand niet om
- Goede up to date kennis van online advertising
- Ervaring in FMCG is een pre
We vertellen je graag meer als je interesse hebt, beschikbaar bent en je ervaring aansluit. We horen dan graag van je.
(meer…) Interim hands on Marcom specialist – Remote / Gelderland
Introductie
Voor een global bedrijf met producten en diensten voor de agrarische sector zoeken wij een Interim hands on Marcom specialist. De visie van het bedrijf is om elke dag te werken aan een verantwoorde voedselketen voor toekomstige generaties.
Kerngegevens
- 32 uur per week
- start: 27 maart
- duur: t/m 31 december 2023. Optie tot verlenging
- uurtarief: circa 75 euro per uur
- mogelijkheid om 50%-60% thuis te werken
De opdracht
Dit bedrijf in de agrisector wil transformeren naar een nog meer verantwoorde voedselketen. Er wordt dan ook met smart uitgekeken naar jouw komst! Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van de diverse in- en externe communicatie uitingen. Je creëert content voor o.a. social media, nieuwsbrieven, marketingmateriaal, websites en intranet. Je werkt nauw samen met de Strategisch Business Unit Communicatieadviseur en de collega’s van het centrale communicatie team (CCT) en het centrale marketing team (CMT).
Jouw verantwoordelijkheden
Hoofdtaak:
- je creëert zelf content voor online en offline gebruik
En verder:
- je coördineert de communicatiecampagnes, uitgave van nieuwsbrieven en voorlichtingsmateriaal
- je overlegt met externe partijen, waaronder externe bureaus
- je bewaakt de huisstijl, actualiseert en monitort de website
- je bereidt beurzen of andere evenementen voor
- je rapporteert en analyseert voortgang en resultaten
Je bent onderdeel van het marketing communicatie team bestaande uit 20 personen. Je rapporteert aan de Strategisch BU Communicatieadviseur.
Profiel interimmer
Voor deze rol is het van belang:
- Dat je makkelijk schrijft
- Heb je affiniteit met de agrarische sector;
- Ben je gewend om te werken vanuit een communicatie kalender en te werken met strakke deadlines;
- Heb je ervaring met het werken met CMS-systemen;
- Ben je bekend met de e-mailmarketingsystemen zoals Spotler of Flexmail en met CRM voor het aanmaken van campagnes;
- Heb je kennis van Hootsuite;
- En beheers je de Nederlandse en Engelse taal.
Als persoon:
- Heb je een hands on mentaliteit en ben je stressbestendig;
- Heb je een creatieve geest met een flinke dosis energie;
- Ben je accuraat, resultaatgericht en weet je structuur aan te brengen;
- Ben je verbindend en beschik je over goede communicatieve vaardigheden.
(meer…) Interim online social content creator – Utrecht
Introductie
Kerngegevens:
- Periode: Van 1-2-2023 tot 1-7-2023 met optie op verlenging
- Belasting: 32 uur per week gemiddeld
- Tarief: 60 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW voor de ZZP-interimmer (payroll is ook mogelijk)
- Tot 20% thuiswerken
Omschrijving van de omgeving en de huidige situatie
Weet jij hoe je pakkende en toegankelijke content maakt voor online media? Ben jij creatief en weet jij te vernieuwen in tekst, vorm en beeld? De gemeente gelooft in het laten zien van wat ze als gemeente doen in de stad en hoe ze Utrecht samen met haar inwoners vorm geven. Dat doen ze door verhalen te vertellen in tekst en beeld en op de online kanalen te laten zien waar ze voor staan en waarom. Om de redactie te versterken zoeken we een sterke en creatieve contentcreator. Je weet wat mensen willen zien op de kanalen en hoe je op een creatieve manier heldere, aantrekkelijke en toegankelijke content maakt voor de verschillende online kanalen van de gemeente.
De afdeling
Je werkt bij het Marketing- en Communicatienetwerk van de gemeente. Je komt in een dynamisch team van toegewijde professionals – in de Redactie – die het hart vormt van de online communicatie van de gemeente. In de Redactie werken zo’n 30 medewerkers die met elkaar adviseren, publiceren en de eindredactie voeren op de verschillende online kanalen. Je werkplek bevindt zich rondom de Newsroom in het stadskantoor, waar je continu het nieuws in de stad kunt volgen en weet wat er speelt.
Dit is je werk
- Je maakt heldere en aantrekkelijke teksten en beelden voor de social mediakanalen (Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube) en voor intranet en de website.
- Je bent regelmatig op pad. Alleen, of met andere leden van het contentteam. Je werkt daarom ook wel eens in de avond of in het weekend.
- Je vertaalt vakinhoudelijke teksten naar heldere, relevante en toegankelijke content die aansluit op de vraag van bezoekers, inwoners en ondernemers
- Je bent een toegankelijke en kundige gesprekspartner voor interne opdrachtgevers
- Je geeft advies over vorm, inhoud en tone-of-voice voor de online kanalen in overleg met de eindredacteur
- Je bent altijd op zoek naar geschikte, relevante, leuke en actuele content om online te delen
Eisen
- Een afgeronde opleiding op het gebied van marketing, communicatie of journalistiek;
- Vooropleiding of traineeship in online communicatie
- Werkervaring in een soortgelijke functie;
- Je hebt aantoonbare kennis van en affiniteit met het creëren van aantrekkelijke content op online kanalen, zoals LinkedIn, Instagram, Facebook, Twitter, en YouTube.
- Je bent pro-actief en gaat zelf achter content aan in plaats van af te wachten.
- Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal en bent communicatief sterk, zowel schriftelijk als visueel en mondeling. Je bent goed in copywriting en kan dit onderbouwen met voorbeelden.
- Je bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van online media;
- Je kunt snel werken als de situatie dat vereist en kunt omgaan met deadlines;
- Je bent vernieuwend, verbindend en creatief. Je denkt buiten de gebaande paden.
- Je hebt bij voorkeur ervaring met het maken en monteren van video of fotografie en beeldbewerking
- Kennis van online advertising is een pré
- Je hebt aantoonbaar talent voor fotografie
Goed om te weten
- Gesprekken zijn gepland op 18 of 19 januari
- Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
(meer…)