Senior Product Manager Peulvruchten – Kapelle/hybride

Introductie

Ben jij een gepassioneerde bouwer, ervaren foodmarketeer en een echte merkdenker die graag het verschil maakt bij een vooraanstaand bedrijf in plantaardige, houdbare voeding in Europa? Wil je werken bij een bedrijf met korte lijnen, waar volop ruimte is voor groei en innovatie? Waar je (retail) klanten in diverse Europese landen kunt verrassen met nieuwe producten en interne processen kunt optimaliseren? Neem dan contact met ons op!


Wat ga je doen:

Als Senior Product Manager (SPM) ben je verantwoordelijk voor de omzet, winst en innovatie van de categorie Peulvruchten in meerdere landen en kanalen. Jouw doel is om te innoveren, de categorie te vergroten en de winstgevendheid te optimaliseren. Je speelt in op de laatste ontwikkelingen waarbij de markt verschuift van dierlijk naar plantaardig en haak je in op de groeiende proteïnetrend.

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

  • Kansen signaleren en deze vertalen naar een gebalanceerd strategisch portfolio plan voor zowel Private Label klanten als voor het eigen merk.
  • Actief zoeken naar consument- en klantinzichten en het goed kennen van de markt.
  • Ontwikkelen van een businessplan met bijbehorende acties zoals productverbeteringen, nieuwe productontwikkelingen (NPD) en introductieplannen opstellen.
  • Vanuit de insights nieuwe concepten en merken ontwikkelen.
  • Overtuigend presenteren van plannen aan Sales en klanten.
  • Betrokkenheid bij en/of leiding geven aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van activaties.
  • Coördineren en leiden van multidisciplinaire teams.
  • Verantwoordelijk voor de dagelijkse beheer en de operationele gang van zaken binnen de categorie peulvruchten.


Als SPM Peulvruchten rapporteer je aan de Senior Marketing Manager en ben je mede verantwoordelijk voor het coördineren en verbeteren van de werkzaamheden met betrekking tot productmanagement.


De Marketingafdeling:

Onze nieuw opgezette marketingafdeling stimuleert consument- en marktgericht werken en bestaat uit Productmanagement, Innovatie, Categoriemanagement, Trade Marketing, E-commerce en Verpakkingsmanagement. De afdeling wordt geleid door de Senior Marketing Manager en het Productmanagement is georganiseerd in vier categorieën: Fruit, Groenten, Peulvruchten en New Business. Samen met Sales en Customer Service valt deze afdeling onder de directe verantwoordelijkheid van de CCO.

.

Jouw profiel:

  • Minimaal een HBO-opleiding in commerciële richting.
  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen FMCG, bij voorkeur ook met Private Label.
  • Ervaring als product- of brandmanager.
  • Ervaring met het ontwikkelen van een nieuw merk en het door ontwikkelen van een productlijn of categorie.
  • Ervaring met consumentenmarketing en -communicatie.
  • Conceptueel en analytisch denkvermogen.
  • Een teamspeler die houdt van een dynamische werkomgeving.
  • Markt- en klantgericht met sterke netwerkvaardigheden.
  • Stressbestendig en zelfstandig.
  • Ondernemersgeest en pro-actief.
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift; kennis van Frans en/of Duits is een pre.


Wat biedt COROOS jou:

  • Een uitdagende baan waarin je volop kunt bouwen, binnen een ondernemend bedrijf dat meewerkt aan de eiwittransitie.
  • Marktconform salaris.
  • Een baan voor 4 of 5 dagen.
  • Mogelijkheden om je te ontwikkelen.
  • 25 vakantiedagen en 9,5 ADV-dagen.
  • Een vaste eindejaarsuitkering van 4,25%.
  • Goede pensioenregeling met slechts een bescheiden werknemersbijdrage.
  • Korting op producten van COROOS.
  • De gelegenheid om deels vanuit huis te werken.


Over COROOS:

COROOS, een vooraanstaand en modern bedrijf, is een leidende speler in plantaardig houdbare voeding binnen de Europese markt. Met meer dan 650 toegewijde medewerkers in Kapelle en Geldermalsen werkt COROOS dagelijks aan haar missie: bijdragen aan de gezondheid van mensen met gemakkelijke, smaakvolle en toegankelijke plantaardige voeding, geproduceerd met respect voor onze planeet.

COROOS heeft ambitieuze doelstellingen om plantaardige voeding te laten groeien door een nieuwe consument- en marktgerichte aanpak. Dit geldt zowel voor Private Label producten als voor de eigen merken.


Werving & selectie voor deze vacature wordt exclusief verzorgd door WerfSelect. Heb je nog vragen? We beantwoorden ze graag.




(meer…)

Toptalent in marketing, communicatie, sales en online

Al duizenden PastPrecies matches verzorgd

Groot netwerk van 20.000+ kandidaten en opdrachtgevers