Bonen erbij

Wat een inspirerend verhaal! Na het laatste applaus, is dat het gevoel wat overheerst bij de marketing professionals in de zaal. Een verhaal over groei, merkbeleving, en bewustwording. Maar ook over de kracht van herhaling. Nicole Freid, Directeur Marketing & Innovatie bij HAK, nam ons op de 2e maandagavond in juni mee in het verhaal van de bonen van HAK. Een marketingcase die beloond is met een zilveren Effie, en een gouden Wheel of Retail.

Hoe een categorie in de verdrukking weer hip te maken in de hedendaagse tijdgeest? Het is een vraagstuk dat menig marketeer bij traditionele (food)bedrijven voor een uitdaging stelt. In een tijd waarin duurzaam, lokaal, en gezond eten voorop staan, werd het conserveerschap steeds vaker overgeslagen door de winkelende consument. Tijd om veranderingen door te voeren!

En zo geschiedde. ‘Bonen erbij!’ werd een niet te missen marketinguiting, onder aanvoering van de oer-Hollandse tv-kok Herman den Blijker. Zo gebruikelijk als het nu klinkt, was het zeker niet. Nicole nam ons mee in de keuzes die gemaakt zijn, de ontwikkelingen, en de doorgevoerde innovaties die HAK hebben gebracht naar het punt waar ze nu staan; terug in de spotlight van de hedendaagse consument!

Na de pauze was het tijd om mee te schrijven aan het volgende hoofdstuk voor HAK. De deelnemers gingen in groepjes aan de slag met de vraag ‘wat zou HAK moeten veranderen om het succes en momentum vast te houden?’. Een mooie manier om ook te leren van de andere marketeers in de zaal. Nicole nam de frisse ideeën graag in ontvangst en mee terug naar Giessen. Zo sneed het mes weer aan meerdere kanten tijdens deze laatste TMN-sessie voor de zomervakantie.

Voor degene die het gemist hebben, of juist nogmaals geprikkeld willen worden door het verhaal van HAK, op deze pagina zie je het filmpje welk de Effie-case van HAK samenvat.

Een mooie zomer en graag tot ziens bij de volgende sessie op 11 september over Influencemarketing!

door Dennis van Vulpen

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Vragen over Bonen erbij?
Neem contact op met Annelies Ruis
Eigenaar / Consultant

VERANTWOORD INZETTEN VAN INTERIMMERS

Geïnteresseerd?

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op!

"*" geeft vereiste velden aan

Josje is vanaf de start van WerfSelect de altijd scherpe en positieve adviseur van WerfSelect. Ze heeft een enorme staat van dienst opgebouwd binnen corporates tot het MKB, als zelfstandig interim manager en adviseur binnen marketing. De nieuwste ontwikkelingen binnen e-commerce en digital marketing hebben haar bijzondere interesse.

Norbert verzorgt al vele jaren inspirerende kennissessies en trainingen voor de relaties van WerfSelect. Doordat hij zelf in een vorig leven marketing manager was, kan hij zich goed inleven in hun dagelijkse praktijk. Zijn passie is om mensen te helpen om meer plezier, rust en vrijheid te ervaren in hun leven. 

Rianne heeft als interimmer niet alleen via WerfSelect bij een van onze opdrachtgevers gewerkt, maar werkt ook in de flexschil van WerfSelect. Zij pakt allerhande projecten op marketinggebied op, en weet ons daarmee steeds weer een stap verder te brengen. 

Ik had het slechter kunnen treffen als kantoorhond, want er is een park en bos bij het klooster. Tijdens de lunchwandeling coach ik het team vanuit mijn motto ‘vanuit ontspanning worden de beste resultaten behaald’. En daarna ga ik weer lekker onder de vergadertafel luieren.