Marketing met Ballen

Marketeers moeten weer ballen tonen. Dat was de rode draad van het verhaal van Prof. Dr. Henry Robben van Nyenrode Business Universiteit. Zeker in de wereld van nu die razendsnel verandert waarbij de concurrentie heftiger is dan ooit te voren en klanten nooit meer genoegen nemen met een matig product of dienst.

Marketing is niet zomaar een functie of een afdeling, nee, marketing is een discipline die in het gehele bedrijf geïntegreerd moet zijn om echt het verschil te kunnen maken. Echte marketing gaat om het toevoegen van waarde aan je bedrijf door het toevoegen van waarde aan klanten. Maar hoe doe je dit dan? Hoe kun je dit realiseren? Aan de hand van het OMR-denkraam, Ontdekken – Managen – Respecteren, presenteerde Henry de negen gedragskenmerken die marketeers moeten hebben om zich te onderscheiden, ongeacht de inhoud en positie van de marketingrol in organisaties.

De essentie is dat je ervoor moet zorgen dat je als marketeer aan de ‘Bright Side’ zit. De negen gedragskenmerken waar je aan moet voldoen konden de aanwezigen eenvoudig toetsen. Wat moet ik aan mijzelf en aan mijn team veranderen om daadwerkelijk ballen te kunnen tonen?

Tijdens het tweede gedeelte presenteerden de aanwezigen zelf leiderschapsvraagstukken met mogelijke antwoorden.  Deze werden door Henry en de aanwezigen vervolgens ‘geroast’ om tot de ultieme oplossing te komen. Tijdens de borrel werd nog volop gelachen en verder gediscussieerd over deze waardevolle en gezellige sessie.

Degenen die het gemist hebben, of juist nogmaals geprikkeld willen worden door dit verhaal, kunnen het boek ‘Marketing met Ballen’ van Henry Robben en Rudy Moenaert kopen.

Graag tot ziens bij de volgende sessie op 11 december over ‘Societal impact by brands’ door Peter Heshof en Marja Vermeulen.

door Willem van Wijk

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Vragen over Marketing met Ballen?
Neem contact op met Annelies Ruis
Eigenaar / Consultant

Geïnteresseerd?

Laat je gegevens achter en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op!

"*" geeft vereiste velden aan

Josje is vanaf de start van WerfSelect de altijd scherpe en positieve adviseur van WerfSelect. Ze heeft een enorme staat van dienst opgebouwd binnen corporates tot het MKB, als zelfstandig interim manager en adviseur binnen marketing. De nieuwste ontwikkelingen binnen e-commerce en digital marketing hebben haar bijzondere interesse.

Norbert verzorgt al vele jaren inspirerende kennissessies en trainingen voor de relaties van WerfSelect. Doordat hij zelf in een vorig leven marketing manager was, kan hij zich goed inleven in hun dagelijkse praktijk. Zijn passie is om mensen te helpen om meer plezier, rust en vrijheid te ervaren in hun leven. 

Rianne heeft als interimmer niet alleen via WerfSelect bij een van onze opdrachtgevers gewerkt, maar werkt ook in de flexschil van WerfSelect. Zij pakt allerhande projecten op marketinggebied op, en weet ons daarmee steeds weer een stap verder te brengen. 

Ik had het slechter kunnen treffen als kantoorhond, want er is een park en bos bij het klooster. Tijdens de lunchwandeling coach ik het team vanuit mijn motto ‘vanuit ontspanning worden de beste resultaten behaald’. En daarna ga ik weer lekker onder de vergadertafel luieren.